וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההערות האנטישמיות של הצלם הוקלטו בסרט החתונה

קלודיה גוקמן, צעירה יהודיה מלונדון, נחרדה לשמוע את הצלם שלה בזמן תיעוד חתונתה: "לא מאשים את היטלר, הבחורות היהודיות פרות, ישראלים חושבים שהם טובים מכולם"

צילום: יוטיוב, עריכה: יותם בן-דוד

צלם החתונות הזה, יש לקוות, יצטרך לחפש לעצמו מקצוע חדש. קלודיה גוקמן, צעירה יהודייה בריטית, צפתה בתיעוד שצילם מחתונתה בלונדון ונחרדה לשמוע בליל של הערות אנטישמיות שהשמיע. העיתון "ג'ואיש כרוניקל" דיווח על הערותיו של הצלם, אנתוני אורליוס, שנשמעו במהלך שיחה עם עוזרו ובזמן צילומי המסיבה. קל להעריך כי הצלם לא היה מודע לכך שהן נקלטו במיקרופון שלו, ובקטעים אחרים פשוט שכח כי המצלמה עדיין פועלת. אפשר גם לנחש כי הוא לא צפה בחומרים בטרם שלח אותם לבני הזוג. הנה כמה מה"פנינים" מפיו של אורליוס:

"הישראלים רוקדים כמו משוגעים, לא? יש ממש הרגשה שהם חושבים שהם טובים מאחרים".

"אני לא חושב שאני מאשים את היטלר".

"אין בהם הרבה נחמדות, נכון?".

"אף פעם לא כיבדו אותם, את האנשים האלה, והם אף פעם לא כיבדו את עצמם".

"הנשים היהודיות יפות, אבל פרות".

"כמה מהנשים היהדיות יפות במבט ראשון, אבל אני יכול לומר שהן ממש פרות מסריחות. מאוד סנוביות, הן יהיו קוץ בתחת".

לאחר שצפתה בסרט, כתבה גוקמן לצלם כי הוא "הרס את הזכרונות" שאמורים להיות מהמאושרים בחייה. בתגובה, החזיר אורליוס לבני הזוג את כספם, וכתב להם: "אני מצטער על הערותיי המטופשות והילדותיות. אני מצר על כך שהעלבתי אותך ואת משפחתך. זה לא הגיע לך. אני מתבייש . אנחנו יודעים מעט מאוד על מה שקרה במלחמה. אני מכבד את הכוח שלכם כעם, את הדרך בה השתקמתם. אני מנסה לנהל חיים טובים, אך במקרה זה נכשלתי. נראה שאני צריך להתבגר". אולם, בני הזוג גוקמן לא ממש השתכנעו. "אנחנו כועסים מאוד, ומקווים שיהודים אחרים לא יעבדו איתו", אמרו בזעם.

(עדכון ראשון: 18:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully