וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לוב שוחרר שעות אחרי שנחטף בידי חמושים

כ-100 גברים חמושים חטפו לפנות בוקר את עלי זידאן בטענה שקיבלו את ההוראה לכך מבית המשפט. מפקד מיליציה הפועלת בחסות הממשלה טוען כי שיחרר את זידאן בתום חילופי אש

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש ממשלת לוב עלי זידאן שוחרר בצהריים (חמישי) אחרי כמה שעות שהוחזק בשבי. כ-100 גברים חמושים חטפה אותו לפנות בוקר מבית מלון בטריפולי, ודרשה כי יתפטר מתפקידו. החוטפים טענו כי הם פועלים לפי צו של בית המשפט. טענה זו הוכחשה על-ידי משרד המשפטים. שר החוץ של לוב, מוחמד עבד אל-עזיז, אמר כי לממשלה אין עדיין פרטים לגבי נסיבות חטיפתו של זידאן.

הייתם אל-טג'ורי, מפקד מיליציה בשם "כוח התיגבור" הפועלת בחסות הממשלה, אמר לתחנת טלוויזיה פרטית בלוב כי אנשיו שיחררו את ראש הממשלה מבית בו הוחזק, אחרי חילופי אש עם החוטפים. לדברים אין אישור ממקור אחר.

לכל אורך היום היו דיווחים סותרים בנוגע לחטיפה. דוברו של זידאן הכחיש בבוקר את החטיפה וטען כי מדובר בשמועה וכי ראש הממשלה נמצא בלשכתו, אך בהמשך כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הכחשתי, כי החוטפים אילצו אותי לעשות את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש הממשלה עלי זידאן מוחזק בידי החוטפים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעה 04:00 דיווחו עדי ראייה כי המשטרה המוצבת בדרך כלל מחוץ למלון "קורינתיה" בטריפולי, בו שהה ראש הממשלה זידאן, נעלמה, וכי את מקומה תפסו החמושים. ככל הנראה, החוטפים נמנים על מיליציה יוצאת-צבא, המכנה את עצמה "חדר המבצעים של מורדי לוב" ופועלת במסגרת כמה ארגונים, שהביעו זעם על פעולת הקומנדו האמריקנית בלוב ביום שבת. בפעולה זו נלכד בכיר אל-קאעדה אנאס א-ליבי, האחראי לפיגועים בשגרירות בטנזניה ובקניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מאבטחים במלון אישרו בהמשך לסוכנות הידיעות רויטרס כי זידאן אכן נחטף בצאתו מהמקום. אחד השומרים במלון תיאר את האירוע כ"מעצר". רשת אל-ג'זירה דיווחה כי אנשי משרד הפנים ומשרד הפעולות של המהפכנים בלוב הם שחטפו את ראש הממשלה, אולם מסתמן, כאמור, כי מדובר ביוצאי-צבא שטענו לפעול בשם הממשלה.

קיבל אחריות על חטיפתו של ראש הממשלה זידאן. לטענתם, הם עשו זאת בהוראת התובע הכללי. עם זאת, משרד התובע הכללי הכחיש שהורה לעצור את עלי זידאן. כעבור זמן קצר, פרסמו החוטפים תמונה של זידאן כשהוא מוחזק בידיהם.

שנתיים אחרי הפלתו והריגתו של שליט לוב מועמר קדאפי, הממשלה המרכזית בלוב עדיין נאבקת במיליציות השבטיות והאיסלאמיות ששולטות בחלקים מהמדינה ואינן מכירות בה. הן טוענות שהממשלה שיתפה פעולה עם המבצע האמריקני ללכידת בכיר אל-קאעדה, חרף הכחשותיו של ראש הממשלה זידאן ודרישתו הפומבית לקבל הסברים מוושינגטון.

לקריאה נוספת
ראש ממשלת לוב עלי זידאן נחטף על ידי חמושים
ארה"ב לכדה את האחראי לפיגועים בשגרירויות באפריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully