וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר גורש מהשבעה של עובדיה: "אתה חילוני"

9.10.2013 / 11:53

ח"כ אלי בן דהן הגיע לניחום אבלים בבית משפחת הרב, והותקף מילולית על ידי פעילי ש"ס: "בגללך הוא בכה חצי שנה". בן דהן כינה את התוקפים "פרחחים", ועזב את המקום

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

גם הבוקר, יומיים לאחר פטירתו של הרב עובדיה יוסף, פוקדים מאות בני אדם, פוליטיקאים ואישי ציבור, את אוהל המנחמים הסמוך לבית הרב בשכונת הר נוף בירושלים, שבו יושבים שבעה בניו ובנותיו. הרוחות במקום סערו הבוקר (רביעי), כשפעילי ש"ס תקפו מילולית את סגן השר הרב אלי בן דהן וגירשו אותו מן המקום. "אתה חילוני", קראו לעברו, "בגללך הוא בכה במשך חצי שנה", "אתה לא ראוי להזכיר את שמו".

אלי בן דהן סגן שר שירותי הדת מגיע לאוהל אבלים של משפחת יוסף, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
בן דהן באוהל האבלים, הבוקר/נועם מושקוביץ

בין ההמונים שהגיעו גם הבוקר למקום, ניתן היה להבחין גם בחברי הכנסת של הבית היהודי, שהגיעו לנחם את בני המשפחה למרות המתיחות הקשה הקיימת בינם לבין הציבור החרדי. כזכור, בעבר כינה הרב יוסף את המפלגה "בית של גויים", ורבנים אחרים בש"ס הגדירו את הציבור הדתי כ"עמלק". אנשי המפלגה הגיעו לניחום כשפניהם לשלום ולפיוס, והסבירו כי בגלל גדולתו של הרב יוסף ולכתו, שהותירה חלל גדול, זה "הזמן להשאיר את המחלוקת בצד".

על אף שהגיעו כשפניהם לשלום ולפיוס, הותקף סגן השר אלי בן דהן על ידי פעילי ש"ס. בזמן שהוא עמד ושוחח עם עיתונאים, וסיפר על הפגישה האחרונה שלו עם הרב, התקרבו לעברו כמה חרדים והחלו לצעוק לעברו קללות שונות. "תסתלק מכאן. אתה חילוני שבגללך הרב עובדיה בכה במשך חצי שנה. אתה מלכלך את הציבור החרדי בתקשורת. תתבייש לך". בן דהן הגדיר את התוקפים כ"פרחחים" ועזב את המקום.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אלי ישי מניח תפילין בסוכת האבלים בבית משפחת  יוסף, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
אלי ישי מניח תפילין באוהל האבלים/נועם מושקוביץ

"חשוב שנדע שבסופו של דבר, כולנו אחים וזאת למרות חילוקי הדעות", הספיק בן דהן לומר לפני עזיבתו. "אני מרגיש שהצוואה שנתן לי הרב עובדיה היא להמשיך לשמור על האחדות למען תורת ישראל". זו אינה הפעם הראשונה שבה מותקף בן דהן על ידי פעילי ש"ס. בהכתרה לרב הראשי, יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה, תקף חכם שלום כהן, רב בכיר בש"ס את בן דהן במילים קשות והגדיר את כתר השלטון של מפלגתו כ"סיר שתינוקות עושים בו ומניחים אותו על הראש".

ש"ס: "מדובר בקומץ אנשים שאינם ראויים ליחס"

מאוחר יותר הגיעו למקום גם חברות הכנסת של המפלגה, איילת שקד, אורית סטרוק ושולי מועלם. שקד התייחסה לאירוע התקיפה נגד בן דהן, ואמרה כי היא מצפה מההנהגה של ש"ס שתרסן אנשים כאלו. "הביקורת, כל עוד היא מילולית, היא לגיטימית, וצריך להמשיך בהידברות. אנחנו נמצאים בקשר טוב עם אנשי ש"ס ויהדות התורה כדי למצוא פתרון לגיוס שנוכל לחיות אתו". גורם בש"ס אמר בתגובה לתקיפה: "מדובר בקומץ אנשים שאינם ראויים ליחס ואינם מייצגים. ודאי שבזמן כזה אנחנו מניחים את המחלוקות בצד לכבודו של מרן".

ביום שישי הקרוב צפוי יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, לחזור לישראל מביקור רשמי בהודו, וככל הנראה יגיע מיד לנחם את בני משפחת יוסף. אחד מהמנחמים אמר לח"כ שקד: "חשוב שהוא יבוא, שאנשים יראו שאין מתח, שיש שלום, לכבוד הרב עובדיה". שקד השיבה לו: "אין לי ספק שהוא יגיע".

מניחים תפילין בסוכת האבלים בבית משפחת  יוסף, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
מניחים תפילין בסוכת האבלים בבית משפחת יוסף, אוקטובר 2013/נועם מושקוביץ

בתוך כך, נמשך מצעד אנשי הציבור שהגיעו לנחם את בני משפחת יוסף. בין היתר הגיעו למקום ראשי ש"ס, אריה דרעי, אלי ישי, ואריאל אטיאס, הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, שר התחבורה, ישראל כץ, מבקר המדינה, יוסף שפירא, ח"כ מירי רגב ואחרים. גם השר יובל שטייניץ הגיע למקום, ובשיחה עם וואלה! חדשות סיפר כי נפגש פעמים רבות עם הרב יוסף, ובמהלך הפגישות גם קיבל כמה מספריו. "לא צריך להיות דתי או חרדי כדי להבין שמדובר באדם אינטלקטואל ואיש רוח ענק", אמר. "עם ישראל הפסיד ענק בתורה והרוויח מליץ יושר גדול בשמיים". שטייניץ גם סיפר כי בפגישה האחרונה שהתקיימה לפני כמה חודשים הרב יוסף היה מודאג מאד מהמצב של כלכלת ישראל, "הוא הזיל דמעות והיה מודאג מהמצב".

שר הפנים, גדעון סער, אמר בעת ביקורו באוהל האבלים כי פטירתו של הרב היא "כאב גדול לכל עם ישראל". סער עוד הוסיף: "כל אחד מאתנו, מתוקף החיים הציבורים, זכה לראות מקרוב את הרב, את הרגישות אדירה שלו לבני אדם ואהבת ישראל הגדולה שהייתה לו. אני מקווה שהחלל הגדול הזה שנפער בעקבות האובדן של הרב, יתמלא למען עם ישראל".

מירי רגב  בסוכת האבלים בבית משפחת  יוסף, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
מצעד מנחמי האבלים נמשך. מירי רגב בבית משפחת יוסף/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully