וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "איראן רוצה להשתלט על המזרח התיכון - ומעבר לו"

7.10.2013 / 0:03

בנאום בבר-אילן, התמקד רה"מ באיראן. לדבריו, ישראל מוכנה לפתרון דיפלומטי שיותיר אותה ללא גרעין: "יפרקו, יקבלו". על הפלסטינים: "יצליח רק מו"מ על בסיס האמת ההיסטורית"

צילום: אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן

תוקפני כלפי איראן, פסימי בעניין הפלסטיני: ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אמש (ראשון) נאום באוניברסיטת בר אילן בכנס שכותרתו "ישראל בשנת 2020". מדובר באותו מקום - מרכז בגין סאדאת שבקמפוס - שבו נאם את "נאום בר אילן" ביוני 2009, שבו הצהיר לראשונה כראש ממשלה על כוונתו להגיע לפתרון מדיני שיכלול הקמת מדינה פלסטינית.

את רוב הנאום הקדיש נתניהו, כמו בנאומיו האחרונים, לאיראן - שהודיעה על מוכנותה לשיחות עם המערב בנושא תוכנית הגרעין שלה. נתניהו שב והזהיר מפני האיום שמעמידה טהראן, שלדבריו "משקרת" לעולם. "מאמציה של איראן נמשכים. מטרתה - להשתלט על כל המזרח התיכון ואף מעבר לו, ולהשמיד את מדינת ישראל. זו אינה ספקולציה, זו המטרה", אמר.

לדבריו, ישראל וארה"ב רואות עין בעין את הצורך לעצור את איראן. "אני לא מאמין לנשיא איראן שאמר שתוכנית הגרעין היא לצורכי שלום. מי שמאמין לדבריו צריך לשאול את איראן את השאלה הבאה - מדוע אתם צריכים צנטריפוגות ופלוטוניום, הרי הם נדרשים כלל לטובת אנרגיה גרעינית לצורכי שלום". נתניהו הוסיף כי 17 מדינות בעולם מפיקות אנרגיה גרעינית ללא צנטריפוגות ומוטות פלוטוניום. "רק מי שמעוניין בנשק גרעיני, זקוק לכך".

"אם פניהם לשלום - יסכימו"

ראש הממשלה חזר על כך שישראל מוכנה לפתרון דיפלומטי, אך רק כזה שמפרק מאיראן את יכולתה הגרעיניות. "כל עוד איראן לא התפרקה מהצנטריפוגות, מהכורים, אין להרפות כהוא זה מהסנקציות, להפך – יש להוסיף עליהן. זו אמת חדה ופשוטה, דרך הערפל שהם מנסים לפזר. אם פניהם לשלום יסכימו. יפרקו יקבלו, לא יפרקו לא יקבלו".

נתניהו נואם באוניברסיטת בר אילן, אוקטובר 2013. דרור עינב
"אני לא מאמין לנשיא איראן". נתניהו בכנס/דרור עינב

בהמשך דבריו התייחס ראש הממשלה גם לסוגיה הפלסטינית ואמר כי ישראל "מעוניינת להביא לקץ הסכסוך ולהביא לשלום אמיתי בשטח, לא על הנייר. זוהי משאת נפשם של כל הישראלים". עם זאת, ובתגובה מרומזת לאלה שטוענים כי הסוגיה הפלסטינית היא המשמעותית ביותר באזור אמר: "מי שחשב שזה לב הסכסוך במזרח התיכון, עלול להישמע מגוחך. זה גם לא מה שקורה במצרים, לוב, תימן, אלג'יריה, עיראק וכן הלאה". לצד ההדגשה כי הסוגיה הפלסטינית היא משנית לזו האיראנית ציין נתניהו כי רק כשהפלסטינים יכירו בזכותה של ישראל לחיות במדינת הלאום שלה, יתאפשר השלום. "סיום המשא ומתן יוכתר בהצלחה רק אם יושתת על יסודות של ההווה והאמת ההיסטורית. לצערי, האמת נמצאת תחת מתקפה של אויבנו, שמנסים לקעקע את הקשר שלנו עם ארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully