וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל למגעים עם איראן: סנקציות חדשות עוכבו

יו"ר ועדת החוץ בסנאט מקדם סנקציות נגד רכישת נפט מאיראן, אך בממשל מבקשים לעכבם לפני פתיחת המגעים. בינתיים, מסתמן ששיתוק הממשל עלול לפגוע באכיפת הסנקציות הקיימות

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

יו"ר ועדת החוץ בסנאט, רוברט מננדז, אמר היום (חמישי) כי בכוונת המחוקקים לקדם סנקציות נוספות שיפגעו במכירות הנפט של איראן. "כמה מאיתנו מקדמים סבב חדש של סנקציות שיחייבו הפחתה נוספת ברכישת נפט איראני", אמר הסנאטור הדמוקרטי הבכיר. "עם זאת, אנחנו מתייחסים ברצינות גם להקלה בסנקציות אם המשטר בטהראן יעמוד בדרישות מועצת הביטחון של האו"ם".

יו"ר ועדת החוץ של הסנאט רוברט מננדז. AP
שוקל גם להציע הקלה בעיצומים. יו"ר ועדת החוץ בסנאט, רוברט מננדז/AP

תת-שר החוץ, וונדי שרמן, דיברה גם היא בוועדת החוץ של הסנאט, ואמרה כי בשלב זה, יהיה מועיל אם המחוקקים ימנעו מלקדם סנקציות נוספות לפני פתיחת השיחות עם האיראנים, שנקבעו ל-15 באוקטובר בז'נבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"נדע בזמן הקרוב אם יש כאן משהו רציני", אמרה שרמן, סגניתו של ג'ון קרי, והוסיפה כי יכולתה של וושינגטון לאכוף סנקציות שכבר אושרו נפגעת בשל שיתוק הממשל.

מוקדם יותר, התייחס לנושא גם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, המבקר בטוקיו. לדבריו, ארה"ב מקווה למגעים מועילים עם איראן, אך עליהן להתבסס על צעדים ממשיים שיעידו על נכונותה לוותר על תוכנית הגרעין הצבאית שלה. אם פניה של איראן לשלום, "אני מאמין שיש דרך להגיע לשם", אך יש צורך בשורה של צעדים שיבטיחו כי "תהיה לנו וודאות לגבי מה שקורה", אמר.

לקראת פתיחת המגעים, אמר אמש ראש הממשלה נתניהו אמר כי אסור להסכים "להסכם חלקי עם איראן ואסור להסכים שהם ימשיכו בהעשרת האורניום". בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודים האמריקנים בניו יורק הוסיף נתניהו: "באיראן צריכים לדעת שאם הם ימשיכו בהעשרת האורניום - יימשכו הסנקציות. זה חיוני לביטחון העולם".

נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
אסור להסכים "להסכם חלקי עם איראן", נתניהו באו"ם/רויטרס

הדברים הגיעו בהמשך לנאום התקיף שנשא רה"מ בפני העצרת הכללית של האו"ם, נאום שגרר תגובות מעורבות בעולם. במאמר המערכת בעיתון "ניו יורק טיימס", נכתב כי נתניהו נראה "להוט לצאת לקרב נגד איראן", ובהמשך הגיעה אזהרה כי אם נתניהו ו"תומכיו בקונגרס האמריקני" יחבלו במגעים בין וושינגטון לטהראן, הדבר יהיה "הרה אסון". במאמר המערכת של רשת בלומברג, הכותרת הייתה "נתניהו טועה בהתנגדותו לדיפלומטיה".

לעומת התגובות המעורבות בארה"ב, נראה שדווקא במדינות המפרץ נאומו של נתניהו התקבל בברכה. בערוץ 2 דווח אמש כי בכירים משתי מדינות במפרץ ערכו שיחות עם גורמים בכירים בישראל לגבי אסטרטגיה משותפת נגד איראן. המשטר השיעי בטהראן נתפס כאויב מאיים עבור המדינות הסוניות במפרץ, וההתחממות ביחסים בינו לבין ארה"ב מאיימת עליהן ומקרבת אותן לעמדותיו הניציות בנושא של ראש הממשלה נתניהו. בלשכת ראש הממשלה לא הגיבו לדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully