וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: לא שולל האפשרות שארה"ב תתקוף בסוריה

בראיון לטלוויזיה הממלכתית בוונצואלה, חזר וטען נשיא סוריה כי המורדים אחראים למתקפה הכימית בפרברי דמשק, וכי משטרו העביר ראיות לרוסיה. "חשפנו מצבורי נשק ומעבדות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(אסד בראיון בתחילת השבוע)

נשיא סוריה בשאר אסד אמר הלילה (חמישי) כי הוא אינו שולל את האפשרות של תקיפה אמריקנית בארצו, חרף עיכוב המהלך בשל הסכמת דמשק לוותר על מאגר הנשק הכימי שברשותה. בראיון לערוץ הטלוויזיה הממלכתי בוונצואלה "טלסור", אמר אסד כי בידי ממשלתו עדויות מפי מורדים ולפיהן, הם אלה שהשתמשו בנשק כימי בלחימה בארצו.

עוד אמר אסד כי הרשויות בסוריה חשפו מצבורי נשק כימי ומעבדות. לדבריו, הראיות הועברו לידי רוסיה. כמו כן האשים הנשיא הסורי את המורדים בביצוע המתקפה הכימית בפרברי דמשק ב-21 באוגוסט. לטענתו, המורדים, שאותם כינה "טרוריסטים", יתקיפו כל פקח או"ם שייכנס לסוריה כדי לפקח על פירוק מאגר הנשק הכימי.

מוקדם יותר הלילה הכחישו גורמים ברוסיה ובארצות הברית דיווחים לפיהם התקבלה הסכמה בין חמש החברות הקבועות של מועצת הביטחון של האו"ם על עיקרי טיוטת ההחלטה לפירוק סוריה מנשק כימי. "מדובר במשאלת-לב", אמר דובר המשלחת של רוסיה באו"ם. "זו אינה המציאות. העבודה על טיוטת ההחלטה עדיין נמשכת".

גופות של אזרחים שנהרגו לכאורה ממתקפת נשק כימי בכפר גוטה בפרברי דמשק. סוריה, 20 באוגוסט 2013. רויטרס
חזר והאשים את המורדים בביצוע המתקפה בפרברי דמשק/רויטרס

לעומתו אמר גורם אמריקני רשמי כי חלה התקדמות בשיחות, אולם המהלך עדיין לא הושלם. "חלה התקדמות, אבל עוד לא סיימנו", אמר הגורם בתגובה לדיווח מפי מקורות דיפלומטיים מערביים, לפיו הושגה הסכמה בין בריטניה, ארצות הברית, סין, צרפת ורוסיה לגבי טיוטת ההחלטה.

אתמול דווח כי צוות של פקחי האו"ם נחת בשדה התעופה בביירות שבלבנון ועושה דרכו לסוריה כדי להשלים את חקירת השימוש בנשק הכימי שנעשה בחודש אוגוסט בפרברי דמשק. גורם רשמי בשדה התעופה בביירות מסר לסוכנות הידיעות AP כי הצוות מונה שישה חברים. דוח הפקחים שפורסם בתחילת החודש קבע כי נעשה שימוש בנשק כימי נגד אזרחים. ואולם בדוח לא צוין אם אנשי משטר אסד או המורדים השתמשו בנשק להשמדה המונית.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעצרת האו"ם. רויטרס
"מנהיג שרוצח את אזרחיו לא יכול להנהיג". אובמה בעצרת האו"ם, שלשום/רויטרס

בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם התייחס שלשום נשיא ארצות הברית לראיות על שימוש בנשק כימי בסוריה. בין השאר אמר אובמה: "לא נסבול שימוש בנשק השמדה המונית, וזאת הסיבה שאנחנו רואים את השימוש בסוריה כאיום על הביטחון הלאומי שלנו". עוד אמר הנשיא האמריקני כי ארצו אינה מתכוונת לקבוע מי ינהיג את סוריה. "אני לא מאמין שארצות הברית או מישהו אחר צריך לקבוע מי ינהיג את סוריה", אמר והוסיף: "עם זאת, מנהיג שרוצח את אזרחיו לא יכול לקבל לגיטימיות".

עוד בנושא
"סוריה מסרה מידע על הנשק הכימי לפיקוח בינלאומי"
אסד: פירוק מנשק כימי יעלה לארה"ב מיליארד דולרים
דוח האו"ם: עקבות סארין בדם הנפגעים ושרידי טילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully