וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין מתנחלים לשוטרים בבית הפעיל שחושמל

יהושע בריינר

24.9.2013 / 21:09

שוטרים שהגיעו לביתו של בועז אלברט ביצהר נתקלו בהתנגדות של עשרות מתנחלים שחסמו את מכוניותיהם ויידו לעברם אבנים. לאחר 4 שעות, נעצר אלברט שהפר צו הרחקה מיהודה ושומרון

צילום: חנן גרונר - "הקול היהודי"

עימותים פרצו אחר הצהריים (שלישי) בין מתנחלים לכוחות המשטרה שפשטו על ביתו של פעיל הימין בועז אלברט, שחושמל באמצעות אקדח טייזר במהלך מעצרו הקודם בחודש שעבר. הכוחות הגיעו לביתו של אלברט בהתנחלות יצהר שבשומרון, לאחר שסירב בשבועות האחרונים להיענות לצו ההרחקה המנהלי שהוצא נגדו ואשר אוסר עליו להיכנס לשטחי יהודה ושומרון. עם הגעתם, קשר עצמו אלברט למתקן ברזל מיוחד שאותו הכין מבעוד מועד ורק לאחר ארבע שעות של מאבקים הצליחו השוטרים לפרוץ את המתקן ולעצור אותו. הוא הובל לחקירה במפלג לפשיעה לאומנית של משטרת מחוז ש"י.

בעקבות הגעת השוטרים אחר הצהריים, באו עשרות מתנחלים לבית ולדברי גורמי ביטחון, הם מקשים על פעולות המשטרה. עשרות מתנחלים נוספים חסמו גם את הכניסה ליצהר ואת מכוניותיהם של כוחות הביטחון. אחד הנוכחים בביתו של אלברט סיפר כי בשלב מסוים החלה המשטרה להרחיק באלימות את התושבים מהמקום. לדברי השוטרים, המתנחלים יידו לעברם אבנים, כיסאות וביצים. עוד נמסר מהמשטרה כי "במהלך כל האירוע לא היו נפגעיםם בקרב השוטרים או האזרחים".

העימותים בין השוטרים למתנחלים ביצהר, הערב

אלברט עצמו נשמע אומר בסרטון שפורסם מתוך ביתו הערב כי אינו מתכוון לעזוב את המקום מרצונו. "אני נשאר פה בבית", הבהיר. "זה מה שאמרתי כל הזמן. המשטרה מנסה להוציא אותי מפה ובינתיים לא מצליחה. יכול להיות שבסוף היא תצליח. בכל מקרה, גם אם כן, אנחנו נחזור לפה. ניצן אלון יכול לכתוב מה שהוא רוצה. אנחנו לא עובדים אצל ניצן אלון, אנחנו יהודים. זוהי נחלתנו, הארץ של היהודים. זה המקום שלנו ולכן אנחנו פה".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, מתח ביקורת על החלטת המשטרה לעצור את אלברט במהלך החג ואמר כי צו ההרחקה נגדו "הוא אכזרי, משפיל ואנטי-דמוקרטי. אנו מוחים נגד השימוש בצו זה נגד תושב המועצה ומבקשים מגורמי הביטחון לבחון את השימוש בו מחדש".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלברט מקבל טיפול לאחר המעצר הקודם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעצרו הקודם של אלברט עורר סערה ציבורית על התנהלות השוטרים באירוע ובעקבותיו הורה מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, להקפיא את השימוש באקדח הטייזר על ידי השוטרים. "לצערי הרב, המשטרה פועלת כאילו הם בריונים במדים ואלימות משטרתית היא דבר לא לגיטימי ולא משנה אם זה מול אדם מהימין או אדם מהשמאל", אמר אלברט לאחר המעצר הקודם. "יש לי דעה מוצקה מה צריך להיות גורל הערבים ואיך צריכה להיראות מדינה יהודית, אבל שום דבר מזה אינו מצדיק את האלימות שהייתה כלפיי". בתחילת החודש, הגיש את מסקנותיו צוות הבדיקה שמינה המפכ"ל לנושא ובהתאם הוחלט להחזיר את האקדח לשימוש מלא.

בשבועות האחרונים הפך ביתו של אלברט למוקד עלייה לרגל של אישי ציבור ורבנים. בין היתר, ביקרו את אלברט רבה של העיר צפת שמואל אליהו, רבה של קריית ארבע דב ליאור, שר השיכון אורי אריאל וחברי הכנסת משה פייגלין (הליכוד), אורית סטרוק (הבית היהודי) וזבולון כלפה (הבית היהודי). המבקרים הביעו תמיכה בהחלטתו של אלברט להפר את הצו שהוציא אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון. "רוח החירות והקדושה שיש במקום הזה נותנים לי כוחות", הסביר בתחילת החודש ח"כ פייגלין וקרא ל"מי שרוצה להתחזק" להגיע לבקר את אלברט.

(עדכון ראשון: 18:58)

לקריאה נוספת
מי תומך במתנחל שמפר צו הרחקה? ח”כים ורבנים
אחרי ההקפאה: הטייזר חוזר לשימוש מלא במשטרה
המתנחל שחושמל בטייזר: ”כואב שילדיי ראו אותי מתפתל”

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully