וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: ארה"ב לא הורידה את אפשרות התקיפה מהשולחן

סגן שר החוץ הרוסי אמר כי השיחות בין רוסיה לארה"ב בנוגע לסכסוך בסוריה לא מתקדמות "בצורה חלקה במיוחד" וכי האמריקנים "לא בדיוק הולכים בכיוון שבו הם אמורים ללכת"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

השיחות בין רוסיה לארה"ב בנוגע לסכסוך בסוריה לא מתקדמות בצורה חלקה במיוחד, ומוסקבה מודאגת שההסכם על ארסנל הנשק הכימי רק דחה – ולא ביטל לחלוטין – תקיפה אמריקנית בסוריה. סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, הביע היום (שלישי) תקווה בפרלמנט הרוסי המדינות יגיעו להסכם בנושא עוד השבוע, אך לא התחייב.

"לצערי, הכרחי לציין בנוגע לאמריקנים, שהדברים לא מתקדמים בצורה חלקה. הם לא בדיוק הולכים בכיוון שבו הם אמורים ללכת", אמר ריאבקוב. לדבריו, בכירים אמריקנים "תמיד מציינים כי התכנית להעניש את דמשק עדיין תלויה ועומדת. אנו מסיקים מסקנות מסוימות מזה ומניחים שהאיום בתקיפה, בהפרה של החוק הבינלאומי, רק נדחה ולא בוטל לחלוטין". הוא הוסיף כי בעוד שהנציגים האמריקנים דנים בפשרה, הם מוסיפים לטעון לאשמת המשטר הסורי "מבלי להציג ראיות".

ריאבקוב ציין כי פקחי האו"ם צפויים לשוב לסוריה כבר מחר, וימשיכו לחקור את ההאשמות לפיהן נעשה שימוש בנשק כימי במדינה. "אנו מרוצים כי הקריאות החוזרות שלנו להשיב את מומחי האו"ם לסוריה לחקור אירועים נוספים נשאו פרי", אמר סגן השר הרוסי. "על פי המידע האחרון שברשותנו, הקבוצה (של הפקחים) תעזוב לדמשק מחר, ה-25 בספטמבר".

ספינת הטילים הרוסית "מוסקבה". AP
ספינת הטילים הרוסית מוסקבה/AP

החשדנות הרוסית בנוגע לכוונותיה של ארה"ב בסוריה מורגשת גם בשטח: סוכנות הידיעות הרוסית ITAR-TASS דיווחה אמש כי "אדמירל פנטלייב", ספינה גדולה נגד צוללות, נכנסה לים האדום דרך תעלת סואץ. גורם בצי הרוסי מסר לסוכנות כי משימתה היא לעקוב אחר נושאת המטוסים האמריקנית נימיץ וקבוצת התקיפה הנלווית לה, שעשו אף הן את דרכן לאזור בשיאה של המתיחות עם סוריה. נושאת מטוסים אמריקנית מסדרת "נימיץ" וספינות נוספות הגיעו לים האדום, בהן ארבע משחתות וספינת קרב. נוסף על כך הוצבו במימי הים התיכון חמש משחתות אמריקניות.

גורמים בצי הרוסי ציינו עוד כי 25 כלי שיט היו מעורבים בניוד הכוחות באזור. ספינת הטילים "ואריאג" והמכלית "בוריס בוטומה" בדרכן לגזרה, כאשר ואריאג תחליף את הספינה "מוסקבה" ככלי השיט הבכיר באזור. בדיווח מצוין עוד כי משחתות אמריקניות המצוידות בטילי שיוט מסוג טומהוק, עדיין מוצבות במזרח הים התיכון, וכי שהותן שם עולה למשלם המסים בארה"ב בין 55 ל-80 מיליון דולר מדי שבוע.

עוד בנושא
”ספינה רוסית עוקבת אחר נושאת מטוסים של ארה”ב בים סוף”
”סוריה מסרה מידע על הנשק הכימי לפיקוח בינלאומי”
קרי: רוסיה הסכימה - אסד ישלם על הפרת הפשרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully