וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוקץ הבריטי: עכביש קטלני מטיל אימה על לונדון

תושבים באי הבריטי חווים לאחרונה מפגש בלתי רצוי עם "האלמנה המזויפת" הארסית במיוחד. ידו של אחד מהם התנפחה כבלון. אחר נמנם במיטה כאשר חש בעקיצה: "העכביש בא לעבוד"

עריכה: מיכאל ברגמן

בהלה בבריטניה בגלל עכביש מסוכן. אזרחי הממלכה, בייחוד באזור לונדון וקנט, חווים לאחרונה עלייה במספר המפגשים עם "האלמנה המזויפת" – או בשמה הלטיני Steatoda nobilis – מין מסוכן במיוחד של עכביש שמקורו באיים הקנריים. העכבישים הגיעו לאי הבריטי לפני למעלה ממאה שנים, ככל הנראה במשלוחי פירות. לנוכח שינויי האקלים, לאחרונה הם מתרבים ומתפשטים לאזורים חדשים בדרום-מזרח אנגליה.

"האלמנה המזויפת" – ששמה נגזר מכך שסברו תחילה שמדובר באלמנה השחורה – היא ככל הנראה העכביש הארסי ביותר הקיים בבריטניה. כאשר נושך העכביש, משתחרר רעל שעלול להרוג את מי שאלרגי אליו. עם זה, עד כה לא נרשם בבריטניה מקרה מוות כתוצאה מהיתקלות עם "האלמנה המזויפת", ששנושכת בעיקר כשהיא חשה מאוימת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היגרה לאי הבריטי במשלוחי פירות. "האלמנה המזויפת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם גם מפגש שאינו מסתיים במוות הוא לא חוויה נעימה במיוחד. ידו של אלכס מייקל, אמן קעקועים בן 36, נצבעה לאחרונה בצבעי צהוב ושחור – ולא בגלל קעקוע חדש. היא נותרה נפוחה "כמו בלון", כהגדרתו, למשך חמישה שבועות, עד שקיבל אנטיביוטיקה.

קורבן אחר הוא פול לייקמן מגריניץ', שחש בכאב פתאומי בעודו מנסה להירדם. "הייתי במיטה עם האור כבוי", סיפר לעיתון "ניוז שופר". "יש לי שיער די ארוך, ובהתחלה חשבתי שחם לי בגלל השיער. השלכתי את השיער לכיוון הרצפה, ושמעתי את העכביש פוגע בארץ והסתכלתי עליו. היה נראה כאילו הוא בא לעבוד".

גם אנדי פיטי, תושב דרטפורד שבקנט, זכה לראות את "האלמנה" – ולא רק אחת. הוא העיד כי ספר לא פחות מ-50 עכבישים בו-זמנית לאורך הגדר המקיפה את ביתו. "ראיתי שני עכבישים קטנים, ידעתי שהם צעירים", שחזר. "יצאתי החוצה עם לפיד וראיתי את הגדר מתעוררת לחיים".

"כמעט כל נשיכות העכבישים נגרמות מהניסיון לתפוס אותם", אמר טוני וילמן, אקולוג מלונדון. לדבריו, "מומלץ מאוד לא לעשות זאת. אם חייבים להוציא אותו מהבית, כדאי לעשות את זה עם צנצנת ומקל ולהשתדל לא לגעת בו בידיים".

לקריאה נוספת:
נחבאים אל הקורים: גם לעכבישים יש רגשות
צפו: "גשם שעיר" של עכבישים כיסה עיירה בברזיל
הודו: שני קורבנות בפשיטת עכבישים ארסיים על עיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully