וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: מאסר עולם לבכיר מפלגת השלטון בגין שוחד

22.9.2013 / 6:14

בית משפט בעיר ג'ינאן דחה את קו ההגנה של בו שי-לאי, בכיר המפלגה הקומוניסטית, והרשיע אותו בנוסף בשחיתות ובניצול מעמדו לרעה כדי להסתיר את מעשיה של אשתו בפרשת רצח

בית משפט בסין הרשיע הבוקר (ראשון) את בו שי-לאי, בכיר המפלגה הקומוניסטית, בשחיתות, בקבלת שוחד ובניצול כוח לרעה, וגזר עליו מאסר עולם. מפרוטוקולים של הדיון בבית המשפט בעיר ג'ינאן שבמזרח סין עולה כי השופט דחה לחלוטין את קו ההגנה שהציג בו.

פסק הדין במשפטם של הבכיר הסיני לשעבר ושל אשתו, שהורשעה ברצח אזרח בריטי, נחשב לתיק החשוב ביותר במדינה מאז עלייתו לשלטון של הנשיא שי ג'ין-פינג, ששם לו למטרה להילחם בשחיתות הפושה בשורות המפלגה הקומוניסטית, גם במחיר של עונשים כבדים לפקידים בכירים שפשעו בעבירות שבעבר היו מטופלות מחוץ לכותלי בית המשפט.

תומכיו של בו - שמשפטו הוגדר "משפט המאה", בסין - ראו בו את השעיר לעזאזל במאבק הזה. לבו יש עשרה ימים לערער על גזר הדין, וטרם ברור היכן הוא ירצה את עונשו. פרשנים מעריכים שסיכויו לזכות בערעור, או להשתחרר ממאסר בעודו בחיים, קלושים ביותר.

בו שי-לאי מובל למאסר בבית המשפט בעיר ג'ינאן. סין, ספטמבר 2013. רויטרס
בו שי-לאי מובל למאסר, הבוקר/רויטרס

בחודש שעבר נפתח משפטם של בו ורעייתו, גו קאי-לאי, ונפילתו של הבכיר הסיני לשעבר נחשבת לטלטלה הגדולה ביותר במפלגת השלטון בסין זה עשרות שנים. הוא הואשם בקבלת שוחד בגובה 22 מיליון יואן - כארבעה מיליון דולרים, ממקורבו, איש עסקים, ובניצול לרעה של כוחו כדי להסוות את תפקידה של אשתו בפרשת הרצח.

עם פתיחת המשפט בו הכחיש את הטענות הקשורות לאישום בשחיתות. "אני מקווה שבית המשפט יבחן את התיק באופן הוגן לפי החוק הנהוג במדינה", אמר.

צגי ענק שהוצבו ברחובות הערים שידרו קטעי וידאו מהיכל הדיונים בבית המשפט בעיר ג'ינאן. מדובר בתקדים של ממש, שנועד להבהיר לציבור הסיני כי הנשיא החדש שי שואף לשקיפות גם במערכת המשפט.

בו הכחיש את האישום לפיו קיבל מיליוני דולרים מאיש העסקים שהתגורר בהונג קונג, והציג את עצמו כאדם פשוט שחיפש תמיד את טובתו של הציבור. "את הפיג'מה שאני לובש בחורף, אמי רכשה לי עוד בשנות ה-60. את החליפה שלי רכשתי בחנות פשוטה בעיר דאליין", אמר.

"משפט המאה" הסתיים תוך שעות: אשת הבכיר רצחה?. רויטרס
הורשעה ונשלחה למאסר עולם. אשתו של בו, גו קאי-לאי/רויטרס

הפרשה נחשפה בחודש פברואר 2012, לקראת חילופי השלטון בסין הנערכים פעם בעשור. אשתו של בו, גו קאי-לאי, הובאה לספסל הנאשמים יחד עם משרתה האישי, ג'אנג שיאו-ג'ון, והשניים הורשעו ברצח ניל הייווד, איש עסקים בריטי וידיד קרוב של המשפחה. הייווד מצא את מותו בנסיבות מסתוריות בנובמבר 2011 בעיר צ'ונג-צ'ינג - שם גרה גו יחד עם בעלה. גו נידונה למאסר עולם ולעונש מוות על-תנאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully