וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה דחה הצעת פירון לגבות "מס צהרונים"

17.9.2013 / 22:28

נתניהו הסיר מסדר היום את הצעת שר החינוך לגבות 50 ש"ח בחודש מהשכבות החלשות כדי לממן קרן לשיפור איכות החינוך בצהרונים. "נתניהו לא מסתכל על טובת הילדים"

חריקות בקואליציה: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הסיר היום (שלישי) מסדר היום של הממשלה את הצעתו של שר החינוך לגבות "מס צהרונים" מהשכבות החלשות. בישיבת הממשלה שנערכה היום הציג שר החינוך, שי פירון, הצעת החלטה לפיה ישלמו הורים משלושת העשירונים התחתונים, אשר זכאים לסבסוד התשלום עבור הצהרונים לילדיהם, 50 שקלים מדי חודש עבור כל ילד. בתמורה לכך, הייתה אמורה לקום קרן שתדאג לשיפור תנאי השכר של הגננות ולשיפור איכות החינוך בצהרונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך שי פירון בפתיחת שנת הלימודים בנתניה. יוסי אלוני,, מעריב
פירון הציע, נתניהו דחה. ראש הממשלה ושר החינוך/מעריב, יוסי אלוני,

במהלך ישיבת הממשלה הציג פירון את פרטי ההצעה, אלא ששרת התרבות לימור לבנת, שכיהנה בעבר כשרת החינוך, אמרה כי אין כל היגיון לתמוך בהצעה כיוון שהיא כוללת דרישה לגבות "מס צהרונים" מהורים, בעוד שמסקנות ועדת טרכטנברג קבעו כי השכבות החלשות יזכו לסבסוד מלא בתשלומים לצהרונים. לעמדתה של לבנת הצטרפו השר אורי אורבך ושרי ישראל ביתנו. בשלב זה התערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקש ללמוד את הנושא לעומק. בהתייעצות שכינס אחרי ישיבת הממשלה הכריע נתניהו כי "מדובר במס", והסיר את הנושא מסדר היום של הממשלה. ראש הממשלה הודיע לפירון וליו"ר יש עתיד, השר יאיר לפיד, על החלטתו שלא להעלות את הנושא להצבעה.

לימור לבנת מתעמתת עם משה בוקר כתב 'הארץ'. קובי אליהו
השרה לימור לבנת/קובי אליהו

בסביבתו של השר פירון הגיבו באכזבה להחלטת נתניהו, ואמרו: "השרים אורבך ולבנת בחרו היום להמשיך ולתת שירות עני ודל לילדים שלנו, להמשיך ולהעסיק אנשים בשכר מינימום, לא להביא כוח אדם איכותי ולהעניק פעילות פגדגוגית ברמה נמוכה לציבור. אין הרבה אנשים שישאירו את הילדים שלהם במקום כזה".

גורמים במשרד החינוך האשימו בנוסף כי נתניהו נמנע מלגבות את הסכום, שנע בין 600 שקלים למשפחה שבה ילד אחד ואף יכול להגיע לסכום מקסימלי של 1,200 שקלים למשפחה שבה שני ילדים ומעלה. זאת כיוון שפחד שייתפס כמי שממסמס את מסקנות ועדת טרכטנברג, למרות טענתם לפיה הכסף שייגבה יאפשר את שיפור איכות החינוך. לדברי הגורמים, הוקמה קרן מלגות שהייתה אמורה לטפל במקרים קשים. "נתניהו מסתכל בסוף על התמונה התקשורתית ולא על מה טוב או לא טוב לילד", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully