וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת ברזיל ביטלה פגישה עם אובמה בגלל פרשת ריגול

17.9.2013 / 20:34

ממסמכים שהדליף אדוארד סנודן עולה שה-NSA צותתה לדילמה רוסף וללשכתה. אובמה שוחח עמה בטלפון 20 דקות אך לא הצליח לשכנע אותה לבוא לביקור, שנועד לחתימת חוזים חשובים

נשיאת ברזיל דילמה רוסף החליטה לבטל את ביקורה הקרוב בוושינגטון, בשל פרשת הריגול שנחשפה בארצה - כך דיווח הערב (שלישי) העיתון "או גלובו". רוסף הייתה אמורה לבוא לארה"ב ב-23 באוקטובר, להיפגש עם הנשיא ברק אובמה ולחתום על הסכמים כלכליים גדולים. בהודעה חריגה, אישר הבית הלבן כי הפגישה בוטלה "בשל פעילות הסוכנות".

בתחילת החודש דיווח העיתונאי גלן גרינוולד, חושף הדלפות הסוכנות לביטחון לאומי (NSA), כי ארה"ב צותתה לשיחות אישיות ולתכתובות של הנשיאה רוסף ושל גורמים נוספים בלשכתה ובממשלתה. התחקיר, בתכנית "פנטסטיקו", התבסס על מסמכים שהדליף אדוארד סנודן, ונחשף בו גם שה-NSA פרצה למחשבי ענקית הנפט הממשלתית פטרובראס, ולמחשבי חברת גוגל-ברזיל. כמו כן נכתב כי הסוכנות האמריקנית צותתה לשיחות שעשה נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, בזמן שניהל את קמפיין הבחירות שלו.

נשיאת ברזיל דילמה רוסף. AP
רוסף בפגישה עם הנשיא אובמה בבית הלבן, ב-2011/AP

רוסף הגיבה בזעם לחשיפה, ואמרה כי עלול להתברר שהמניע לריגול הוא תעשייתי ונועד לפגוע בכלכלה הצומחת של ברזיל. אמש היא שוחחה בטלפון במשך 20 דקות עם הנשיא אובמה, אך הוא לא הצליח לשכנע אותה להגיע לוושינגטון. השיחה התקיימה אחרי ששר החוץ של ברזיל, לואיז פיגיירדו, כבר הגיע במיוחד לוושינגטון כדי לערוך בירורים בנוגע לפרשה, אך לא קיבל הסברים שריצו את ברזיל.

בביקורה בוושינגטון, רוסף הייתה אמורה לחתום על כמה הסכמים כלכליים בתחום הנפט וטכנולוגיית ביו-דלק, ולדון ברכישת מטוסי בואינג לחברות התעופה בברזיל. היא הוזמנה גם להסב לארוחת ערב עם הנשיא אובמה, אחת מכמה סעודות נדירות שהוא מקיים בשנה עם מנהיגים זרים.

לקריאה נוספת
סוכנות הביון NSA ריגלה אחרי נשיאי מקסיקו וברזיל
ממשל אובמה מעביר ל-8200 מידע חשאי על אמריקנים
אנליסטים של הממשל האמריקני פרצו לרשת אל-ג'זירה
כיצד להדליף סודות ולהישאר בחיים // פרשנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully