וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי עמדות ישראלי ביחס לסוריה? "אסד צריך ללכת"

שגריר ישראל בארה"ב בראיון לג'רוזלם פוסט: "אנו מעדיפים את הרעים שלא נתמכים על ידי איראן על פני אלו שכן". עד עתה נמנעה ישראל מלתמוך באסד או במורדים, שחלקם ג'יהדיסטים

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

(נתניהו וקרי מתייחסים לסוגיה הסורית, שלשום)

שינוי עמדות ישראלי? שגריר ישראל בארצות הברית, מייקל אורן הצהיר היום (שלישי) כי ישראל מעוניינת בנפילתו של נשיא סוריה בשאר אסד. עד כה, המדיניות בירושלים ביחס למלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה הייתה כזו של "ישיבה על הגדר", תוך הימנעות מבחירת צד מסוים בעימותים. כשמצד אחד ניצב משטר הדיכוי של אסד, השואב את כוחו מאיראן, ומהצד השני ניצבים המורדים, שרבים מהם הם ג'יהאדיסטים תומכי אל-קאעדה, בירושלים בחרו שלא לבחור. אך בראיון ל"ג'רוזלם פוסט" אמר השגריר אורן: "אנחנו מעדיפים את הרעים שלא נתמכים על ידי איראן על פני אלו שכן נתמכים על ידה. תמיד רצינו שאסד ילך".

מורדים סורים בעיר חלב, אוגוסט 2013. רויטרס
"אנחנו מבינים שיש בין המורדים אנשים רעים למדי, אך הסכנה הגדולה ביותר לישראל היא הקשת האסטרטגית שבין טהראן, דמשק וביירות"/רויטרס

"אנחנו מבינים שיש בין המורדים אנשים רעים למדי", הוסיף אורן, "אך הסכנה הגדולה ביותר לישראל היא הקשת האסטרטגית שבין טהראן, דמשק וביירות. ואנחנו רואים במשטר אסד את אבן הראשה שמחזיקה את הקשת הזאת. זוהי עמדתנו עוד מלפני פרוץ המהומות בסוריה. גם לאחריהן, המשכנו לרצות שאסד ילך".

אורן התייחס גם למשבר הנשק הכימי, שפרץ לאחר טבח הגז שגבה את חייהם של כ-1,429 לפי דוח אמריקני. "הקו האדום שלנו הוא העברת נשק כימי או מפר איזון לידי חיזבאללה או ארגוני טרור אחרים. אנחנו מוכנים לפעול לשם כך". לנוכח דיווחים שלפיהם אסד משנה את מיקומם של מאגרי הנשק הכימי שברשותו, ציין אורן כי הוא "לא מעביר אותו לידי חיזבאללה".

לקריאה נוספת:
"הנשק הכימי פוזר ברחבי סוריה כדי למנוע תקיפות"
דוח האו"ם: עקבות סארין בדם הנפגעים ושרידי טילים
סוריה: "ההסכם – ניצחון שימנע מלחמה נגדנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully