וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מצגר מגיב לראשונה לחשדות: "תדמיתי עוותה"

הרב הראשי לישראל לשעבר, שנעצר ביוני בחשד ללקיחת שוחד, הטיח ביקורת בתקשורת, שגרמה לו "כאב רב". הוא לא התייחס לעבירות המיוחסות לו, אך אמר: "על זה לא זורקים רב ראשי"

הרב הראשי האשכזי לישראל לשעבר, יונה מצגר, הגיב לראשונה לחשדות נגדו בגין קבלת שוחד. בראיון ששודר היום (חמישי) בערוץ 10 אמר הרב כי התקשורת "עיוותה" את תדמיתו, אולם סירב להתייחס לעבירות המיוחסות לו.

"קיבלתי הנחה שלא ידעתי עליה בכלל - ביג דיל! עוד שילמתי את כל ההפרשים", אמר מצגר, שנעצר בחודש יוני אחרי חקירה סמויה של המשטרה נגדו ונגד כמה מעורבים נוספים - בחשד לביצוע עבירות של קבלת שוחד, מרמה והלבנת הון. על פי החשדות, הוא ומקורביו נטלו לעצמם מאות אלפי שקלים מכספי תרומות. בתום חקירתו נשלח מצגר למעצר בית למשך חמישה ימים, והשעה עצמו מחלק מתפקידיו.

מאז ששוחרר וירד מקדמת הבמה, אחרי שהוחלף בתפקידו על ידי הרב הראשי החדש, מיאן הרב להתייחס לפרשה שבה הוא מעורב. בראיון שנתן אמר כי הוא מצטער על דרך ההתנהלות של התקשורת מולו, שגרמה לו "לכאב רב". "התקשורת בישראל מאוד שלילית, אבל אני משתדל לא לדבר על הנושא. ימים יגידו. יותר טוב לא לדבר על זה. נעבור קודם את כיפור וסוכות", אמר. לטענתו, בישראל הפכו את המושג שוחד "למשהו שאתה כבר לא יודע מה מותר ומה אסור". אף שטרם נפתח המשפט, מצגר כבר משוכנע: "על שטות כזו לא זורקים רב ראשי בישראל".

מצגר נעצר בחודש יוני לחקירה באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה. על פי החשד, הוא שלשל לכיסו, בין היתר, כספי תרומות. במסגרת החקירה נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של כמה חשודים, בהם הרב הראשי. במהלך הפעילות נתפסו מסמכים, מחשבים וחומרים נוספים, וכן חולטו נכסי נדל"ן וחשבונות בנק של חשודים אחדים. שלושה חשודים נוספים, עוזרו של הרב מצגר, חיים אייזנשטט, ושני ראשי עמותות, נעצרו אף הם בפרשה.

בתום חקירתו במשרדי להב 433, שנמשכה עשר שעות, שוחרר מצגר למעצר בית, נאסר עליו להיכנס למשרדיו למשך כל התקופה וכמו כן נאסר עליו לעזוב את הארץ, ליצור קשר עם המעורבים בפרשה והוטלה עליו ערבות כספית.

לקריאה נוספת:
הרב הראשי לשעבר יונה מצגר חשוד בלקיחת כספי תרומות

  • עוד באותו נושא:
  • יונה מצגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully