וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוף, האף והמכוער: נבחרה החיה המגעילה בעולם

דג מעמקים המזכיר גוש ורוד חלקלק נבחר לקמע של אגודה לשימור חיות מכוערות, שמטרתה לעורר מודעות לעולם שמעבר לחתולים חמודים. במפסידים: הצפרדע שכונתה "האשכים של הים"

עריכה: טל רזניק

ה"בלובפיש", דג המעמקים האוסטרלי, שמראהו החיצוני מזכיר ערימה עצובה של חניכיים ריריים, נבחר לקמע הרשמי של האגודה הבריטית לשימור חיות מכוערות - ובכך, זכה במקום הראשון והלא-מחייב בתחרות החיות המכוערות ביותר בעולם.

הכבוד המפוקפק הוענק לבלובפיש, שעלה לגמר בתחרות ההיתולית לצד ארבעה בעלי חיים נוספים. התחרות לוותה ב-11 סרטונים שבהם מתנדבים וקומיקאים הפצירו במצביעים לבחור בחיה האהובה עליהם. הביולוג סיימון ווט, נשיא האגודה, אמר: "אנו זקוקים לחיה מכוערת שתהיה הפנים של החיות הנכחדות. נדהמתי מהתגובות החיוביות". לדבריו, "הציבור מתעניין בעיקר בחיות חמודות ופרוותיות", ולכן הוא מקווה כעת שהדג הוורדרד דמוי-הגוש יהווה תזכורת תמידית לסכנת ההכחדה של בעלי החיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה"בלובפיש". הוא לא באמת מאוכזב - זה רק הפרצוף של דג שנשלף מהמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

למקום השני הגיע קוף החוטם. הקופים הזכרים ממין זה, הנפוץ באינדונזיה ובדרום-מזרח אסיה, קיבלו את שמם בשל האף הגדול והבולט שבו הם מתאפיינים. מדענים סבורים שחרף חזותם החריגה, הקופים בעלי האף הגדול ביותר מושכים את הנקבות הפוריות ביותר.

ברשימת המועמדים הופיע גם הקאקאפו - התוכי היחיד בעולם שאינו מסוגל לעוף. מדובר בציפור שמנמנה הנפוצה בניו זילנד, והיא נמצאת בסכנת הכחדה חמורה: בשנת 2012 נספרו רק 126 פרטים של קאקאפו. שני מועמדים נוספים היו האקסולוטל המקסיקני - מעין סלמנדרה תת-ימית, הצועדת עם ארבע גפיים על קרקעית הים, ומסוגלת להצמיח מחדש את רגליה וידיה; וצפרדע כעורה, המכונה "שק האשכים של הים".

לקריאה נוספת
"כריש מפלצת" נלכד ונהרג - והמדענים זועמים
לווינים חושפים: הפשרה חסרת תקדים של קרח בגרינלנד
הסמל הלאומי האוסטרלי, הקואלה, בסכנת הכחדה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קוף חוטם. AP
קוף החוטם. אף ארוך במיוחד נחשב ללהיט בקרב הנקבות/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאקאפו, תוכי שמנמן שלא מסוגל לעוף/מערכת וואלה!, צילום מסך
אקסולוטל מקסיקני. AP
האקסולוטל המקסיקני, הסלמנדרה שצועדת בבטחה על קרקעית הים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully