וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור במוסקבה: אין מו"מ מול איראן לאספקת S-300

גורם צבאי-דיפלומטי הכחיש את הדיווח שהתפרסם בבוקר, לפיו חלה התקדמות בהעברת מערכת ההגנה המתקדמת לצבא איראן. במקביל דווח כי רוסיה תסייע לטהראן לבנות כור אזרחי נוסף

עריכה: יותם בן-דוד

תעשיות הנשק ברוסיה אינן מנהלות משא ומתן לאספקת מערכות טילים מתקדמות מדגם S-300 לאיראן – כך אמר בצהריים (רביעי) מקור צבאי-דיפלומטי במוסקבה. בשיחה עם סוכנות הידיעות אינטרפקס, אמר המקור כי אין לפסול את האפשרות שהמערכות יסופקו בעתיד, אך הבהיר כי לפי שעה, "מומחי הייצוא של הנשק הרוסי אינם עוסקים בהליכי עבודה מקדימה על החוזה".

מערכת טילים מסוג S-300. AP
מערכות טילים S-300 מוצגות במצעד צבאי במוסקבה/AP

מוקדם יותר הבוקר דיווח העיתון הרוסי קומרנסט על התקדמות בהעברת מערכות ההגנה לאיראן. בהתבססו על מקור המקורב לקרמלין, מסר העיתון כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיבל החלטה עקרונית "ללכת לקראת איראן" בשתי סוגיות, כשהראשונה בהן היא אספקת מערכות הטילים, והשנייה - בניית כור גרעיני נוסף במתקן הגרעיני בבושהר. לדברי המקור, פוטין הורה להתחיל את העבודה על שני החוזים, ובכוונתו לדון בפרטים עם נשיא איראן, חסן רוחאני. השניים צפויים להיפגש בקרוב.

לפני כינוס ועידת G-20 בסנט פטרבורג, אישר הנשיא פוטין כי מוסקבה כבר סיפקה ללקוח אחר של המערכת - סוריה - כמה מהמרכיבים של מערכת ההגנה האווירית S-300. ואולם, רוסיה עצרה לדבריו את המשלוחים העתידיים של המערכת.

  • עוד באותו נושא:
  • S-300
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully