וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיני: 11 הרוגים בהתקפות נגד כוחות הביטחון ברפיח

11.9.2013 / 16:18

באחד הפיגועים, שלווה בירי רקטות, התנגש מחבל במהירות בגדר של מתקן צבאי וכמה אנשי ביטחון נלכדו. באזור מתנהלת פעילות מסיבית של צבא מצרים הכוללת הריסת בתים ומסגד

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

11 בני אדם נהרגו היום (רביעי) בהתקפה על מטה המודיעין המצרי ברפיח וכן בתקיפה נוספת שהייתה באזור. הטלוויזיה הממלכתית של מצרים דיווחה כי אחד הפיצוצים נגרם עקב מכונית תופת, וכי 17 בני אדם נפצעו באירוע, שלווה בירי רקטות. באזור רפיח מתנהלת בשעות האחרונות פעילות מסיבית של כוחות הביטחון המצריים ועל פי דיווחים כוללת הריסה של בתים ומסגד.

מקורות ביטחוניים בקהיר דיווחו מוקדם יותר כי המכונית שהתפוצצה הייתה נהוגה בידי מחבל מתאבד. הוא התנגש במהירות עזה בגדר המחנה הצבאי, וגרם להתמוטטות מבנה בן קומה אחת. לפי הדיווח, כמה חיילים ושוטרים נקברו תחת ההריסות. ארגון הטרור אנסאר בית אל-מקדש המקושר לאל-קאעדה קיבל אחריות למתקפות.

חצי האי סיני הפך למוקד של עימותים בין צבא מצרים לחמושים איסלאמיסטים רבים, שמוצאים מחסה בשבטים הבדואים באזור ההררי והמרוחק. העימותים התגברו מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, וכוחות הביטחון המצריים מנהלים בשבועות האחרונים מבצע רחב היקף בניסיון להשיב את השקט לאזור.

כלי תקשורת במצרים דיווחו על קרבות עזים בימים האחרונים באזור רפיח וסמוך לעיר שייח זוויד. במסגרת המבצע שעושה צבא מצרים בימים האחרונים לטיהור קיני הטרור בחצי האי סיני, דווח השבוע על מצוד אינטנסיבי ללכידת עשרות מחבלים ולהשמדת מאגרי תחמושת רבים.

במסגרת המבצע נהרסו לאחרונה מנהרות הברחה של חמאס, ששימשו למעבר חמושים בין רצועת עזה לחצי האי סיני. הלחימה והאיום הגובר מדרום לישראל אף הביאו לאחרונה לסגירת שדה התעופה באילת לזמן קצר.

כותרות אחרונות בנושא
מסוקי קרב של צבא מצרים תקפו בסיני: "15 נהרגו"
צבא מצרים נגד הג'יהאדיסטים: מפת ארגוני הטרור בסיני
הכאוס בסיני: מצרים זקוקה ל"חומת מגן" משלה

(עדכון ראשון: 11:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully