וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגים בדבורייה נטמנו: "כל הכפר משפחה אחת"

שלומי גבאי

2.9.2013 / 16:57

אלפים השתתפו בהלוויית ארבעת קורבנות מסע הרצח שאירע אתמול, שנפתחה בתפילה במסגד המרכזי בכפר. קרוב משפחה של אחת הנרצחות: "רצח כואב ונתעב, המשטרה אחראית"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן

אלפי בני אדם השתתפו אחר הצהריים (שני) בהלווייתם של ארבעת קורבנות מסע הרצח שאירע אתמול בכפר דבורייה, במהלכו ירה למוות גבר בן 48 בגרושתו, בבנותיו בנות החמש וה-16 ובאדם נוסף בן 55 - והתאבד. בתו בת ה-15, שנורתה אף היא, נפצעה באורח אנוש. תחילה יצאו המשתתפים מבתי משפחות ההרוגים אל המסגד המרכזי בכפר, שם נערכה תפילה. משם המשיכו האלפים אל בית העלמין שבכפר, שם הובאו למנוחות כל הארבעה. בני המשפחה דרשו לא לקיים הלוויה לחשוד ברצח, בשיר נג'אר.

הלוויה בדבורייה, ספטמבר 2013. שלומי גבאי
מסע הלוויה בדבורייה, היום/שלומי גבאי

מוקדם יותר ביקרו גם חברי ועדת המעקב של ערביי ישראל, בהם ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) וח"כ חנין זועבי (בל"ד) את המשפחות והביעו השתתפות בצערן. עם תחילת מסע ההלוויות, התייחס יוסף זוהייר, קרוב משפחה של אחת הנרצחות, לאפשרות כי החשוד ברצח כתב רשימת חיסול. "אנחנו מתייחסים לזה כשמועות", אמר. "אנחנו מודים לאל שאם כן הייתה רשימת חיסולים אז היא לא הושלמה והפשע הזה לא בוצע על כל האנשים ברשימה. לדבריו, "הרצח הזה הוא רצח כואב. רצח שנחשב כנתעב ומהנתעבים ביותר. אנחנו בדבורייה לא רגילים לדברים כאלה. עד עכשיו גם לא מעכלים את מה שקרה". זוהייר סיפר על האחדות בכפר ביממה שאחרי האירוע הנורא. "כולם אחד עם השני. כל בתי האבל משתתפים בצערם של כולם, מבקרים אחד אצל השני. גם משפחות הנרצחים באות ומבקרות ואנחנו היום משפחה אחת, כל משפחות הנרצחים משפחה אחת", אמר. "אני מאחל לכולם שלא יהיה דבר כזה בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"המשטרה לא עשתה מאמץ למנוע את הרצח"

הוא הפנה אצבע מאשימה לעבר המשטרה. "אני מטיל אחריות על הרצח הזה על המשטרה", אמר בכעס. "המשטרה שותפה לרצח הזה בזה שהיא לא עשתה שום מאמץ על מנת לצמצם את הנזק שיצר הבנאדם הזה מהאיומים שלו. הוא עבריין. הוא היה עצור על תקיפות הרבה פעמים. כאשר שמעו שהוא גם מאיים אז היה צריך לקחת את זה ברצינות, להרחיק אותו מהכפר, לעצור אותו. המשטרה לא עשתה שום מאמץ למנוע את הרצח הזה. המשטרה הייתה מודעת לתופעת נשק גדולה בדבוריה. הרבה נשק מסתובב בידיים של צעירים שהם רוצחים לעתיד".

בכפר הוקמה סוכת אבלים גדולה, וקרובי משפחה וחברים הגיעו למקום. קרוב משפחה של הנרצחים אמר לוואלה! חדשות: "משפחה שלמה נמחקה בגלל מעשה של קנאה מטורפת". שכנה של המשפחה סיפרה כי "במגזר הערבי סופן של הרבה נשים יכול להיות דומה, המדינה לא משקיעה משאבים במניעת האלימות כלפי נשים". קרובת משפחה של האם שנרצחה אמרה: "אם מקרה כזה היה קורה בתל אביב, כל הממשלה הייתה מתעסקת בסיפור הזה. זה אסון לאומי, בתוך יומיים גם בכפר קרע וגם בדבורייה נרצחו נשים וילדות רק בגלל דעות קדומות. צריך לחוקק חוק שיגן על נשים בכל הארץ ובמיוחד במגזר הערבי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבעת הנרצחים ברקע הכפר/מערכת וואלה!, צילום מסך

באדר, אחיה של זוהיירה ג'יג'יני, גרושתו של נג'אר שנרצחה אמר היום: "יש בי כעס גדול מאוד על המשטרה, לא יכול להיות שאדם שהוגשו כנגדו עשרות תלונות על כך שאיים, הציק והפריע למשפחה המשיך להסתובב חופשי. עשרות תלונות כנגדו תויקו במשטרה ולא נעשה כנגדו שום דבר". הוא הוסיף: "אין לנו ספק שהוא תכנן את מסע הרצח המטורף הזה לאורך זמן, ורק בנס זה לא נגמר בעוד קורבנות שאנחנו יודעים בוודאות שהוא חיפש אותם. קציני משטרה מחפשים רק שקט וקידום ולהחליף מדי שנה את הרכב שלהם במקום לטפל בתלונות רציניות ולפעול לביטחון התושבים. היום כל ילד בן עשר יכול להשיג אקדח ולעשות מה שהוא רוצה. המשטרה לא פועלת בכדי לצמצם את התופעה".

חלקות הקבר של הנרצחים בדבורייה, ספטמבר 2013. שלומי גבאי
בית העלמין בדבוריה, היום/שלומי גבאי
הלוויות בדבורייה, ספטמבר 2013. שלומי גבאי
הלוויות בדבורייה, ספטמבר 2013/שלומי גבאי
סוכת האבלים בדבורייה, ספטמבר 2013. שלומי גבאי
סוכת אבלים בדבורייה, היום/שלומי גבאי

ג'יג'יני סיכם ואמר: "כרגע אנחנו באבל על האסון הגדול שקרה לנו, אבל כשנקום מהאבל אני אדאג לטפל בכל המחדל המשטרתי שהביא לאסון הגדול הזה. המשטרה לא מטפלת במאות תלונות של נשים במגזר הערבי והרצח הזה, כמו עוד מקרים במגזר הערבי ובכלל של גברים שרצחו את הנשים שלהם, היה ידוע מראש. נשקול לתבוע באופן אישי את קציני המשטרה שהתרשלו בתפקידם".

מסע הרצח בדבורייה - כותרות נוספות
מסע ירי בצפון: גבר חשוד שרצח את גרושתו ואת בנותיו והתאבד
מסע הרצח בדבורייה: בוקר אחד, חמש גופות
מסע ההרג בדבורייה: ”עקב אחרי גרושתו ואיים עליה”
אבל בדבורייה: ”איך אפשר לרצוח ילדים מטווח אפס?”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully