וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלסון מנדלה שוחרר מבית החולים אחרי שלושה חודשים

1.9.2013 / 13:14

הנשיא לשעבר של דרום אפריקה שב לביתו ביוהנסבורג, בו הותקנו עזרים רפואיים מיוחדים. בחודש יולי הוא ציין באשפוז את יום הולדתו ה-95, ולפי מסמכים שדלפו הוא מוגדר צמח

הנשיא לשעבר של דרום אפריקה נלסון מנדלה שב הבוקר (ראשון) לביתו ביוהנסבורג, אחרי שלושה חודשים של אשפוז בבית החולים. הוא ימשיך לקבל טיפול רפואי בביתו. מנדלה, בן 95, הובהל לבית החולים בפרטוריה בתחילת חודש יוני, ושהה שם 87 ימים. הוא סבל מזיהום חוזר בריאות, שנותר מהימים בהם ריצה מאסר בשל מלחמתו בשלטון האפרטהייד.

לשכת הנשיא בדרום אפריקה מסרה כי "מצבו של מדיבה (שמו השבטי של מנדלה) נותר קשה מאוד, והוא עדיין לא יציב לפרקים. עם זאת, צוות הרופאים משוכנע שהוא יכול ליהנות מאותה רמה של טיפול נמרץ בביתו".

מתפללים למען נלסון מנדלה. קייפטאון, 2013. GettyImages
כומר בקייפטאון במהלך תפילה להחלמתו של מנדלה/GettyImages

ביתו ביוהנסבורג עבר התאמות מיוחדות כדי לאפשר לו טיפול רפואי הולם. המשטרה חסמה חלק מהרחוב, והרחיקה מהבית את גדודי העיתונאים שהמתינו לחזרתו, אחרי שאתמול התפרסם דיווח כוזב על שובו.

ב-18 ביולי ציין מנדלה את יום הולדתו ה-95 בבית החולים. אלפי מבקרים הגיעו לשערי בתי החולים והשאירו שם פרחים, ממתקים וכרטיסי ברכה.

בתחילת חודש יולי נחשפו מסמכים, לפיהם רופאיו של מנדלה המליצו לנתק אותו ממכשירי ההנשמה, כיוון שהוא מוגדר צמח. המסמכים נחשפו על ידי כמה מקרובי משפחתו של מנדלה בעקבות סכסוך בין בני המשפחה על מקום קבורתם של שלושה מילדיו.

לקריאה נוספת
מנדלה במצב 'צמח', הומלץ לנתקו ממכשירי ההנשמה
תוגברה האבטחה על מנדלה: חשש מניסיון המתת חסד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully