וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת ישראלית דנה בוושינגטון בגרעין האיראני

27.8.2013 / 2:36

משלחת ביטחונית בראשות אלוף (במיל') יעקב עמידרור נועדה עם היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס; גורמים במערכת הביטחון: "הביקור נקבע מראש, אך הנושא הסורי יעלה בשיחות"

משלחת ביטחונית ישראלית בראשות ראש המועצה לביטחון לאומי היוצא, אלוף (במיל') יעקב עמידרור נועדה הלילה (שלישי) בוושינגטון, בירת ארצות הברית, עם היועצת לביטחון לאומי האמריקנית, סוזן רייס, כדי לקדם שורה של נושאים בדיאלוג אסטרטגי בין המדינות, ובהם פרויקט הגרעין האיראני. ביקור זה נקבע מראש ואינו נוגע למהלך האמריקני לתקיפה בסוריה, ואולם לדברי גורם ביטחוני גם ההתפתחויות בגזרה זו יידונו במהלך השיחות.

המשלחת כוללת את ראש חטיבת המחקר באמ"ן תא"ל איתי ברון, שקבע באופן פומבי בחודש מרץ השנה כי משטרו של בשאר אסד עשה שימוש בנשק כימי. זאת חרף ההנחיה של שר הביטחון משה יעלון שלא להתבטא בנושא כדי לא להביך את האמריקנים, שניסו להתעלם מהאירוע. בתגובה להתבטאות של תא"ל ברון בהרצאה בישראל, הדליפו האמריקנים לכלי תקשורת זרים שתי תקיפות שחיל האוויר הישראלי ערך לכאורה נגד מטרות בסוריה. דבריו של תא"ל ברון גרמו למתיחות בין הצדדים.

אירן: החל תהליך הפעלת הכור האטומי בבושהר. רויטרס
הגרעין האיראני יידון במסגרת השיחות האסטרטגיות. הכור בבושהר/רויטרס

עוד הצטרפו למשלחת ראש אגף התכנון, אלוף נמרוד שפר, וראש המטה המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל') עמוס גלעד. גורם ביטחוני התייחס לשילובו של תא"ל ברון במשלחת, ואמר כי ברון הוא קצין שמוערך מאוד בקהילת המודיעין האמריקנית, וכי במסגרת העבודה השוטפת הוא מקיים עמם קשר הדוק. הגורם הדגיש, כאמור, כי הביקור בוושינגטון נקבע מראש ואינו קשור לדיאלוג שמקיימת ארצות הברית בימים אלו עם מדינות במזרח התיכון בנוגע לתקיפה אפשרית בסוריה, לאור המידע המוצק על שימוש בנשק כימי בהוראת בשאר אסד.

במסגרת השיחות בין חברי המשלחת הישראלית למקבילים בכירים במשרד ההגנה האמריקאי וגורמי מודיעין יידונו פרויקט הגרעין האיראני והמעקב אחר הפעילות האיראנית עם היבחרו של הנשיא החדש חסן רוחאני. עוד יעלו בשיחות נושאים נוספים כמו ההתפתחויות האחרונות בלבנון והאירועים במצרים, אך גם שיתופי פעולה עתידיים בתחום המודיעין והטכנולוגיה. יצוין כי במסגרת הביקור ייערכו פגישות פרידה עבור עמידרור עם בכירים במשרד ההגנה האמריקני, שכן זהו ביקורו הרשמי האחרון על אדמת ארצות הברית.

לקריאה נוספת
רוסיה: איראן מוכנה להשהות את העשרת האורניום
"ארה"ב תלחץ על איראן לחדש השיחות כבר באוגוסט"
קרי: נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה - האחראי ישלם

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully