וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בושה: 35 ילדות התחילו את שנת הלימודים ברחוב

26.8.2013 / 19:45

בשכונת רמות שבירושלים טוענים כי בשל מצוקת מקום, ולאור חוסר היענות של העירייה, בנות 3-5 לומדות כבר יומיים תחת השמש הקופחת. בעירייה אמרו כי מדובר ברשת חינוך פרטית

מי אחראי למחדל? עיריית ירושלים והמנהל הקהילתי של שכונת רמות מחליפים האשמות בנוגע להיעדר מקום לימודים לעשרות ילדות חרדיות של רשת החינוך "גני בית יעקב" – אשר מצאו עצמן בפתיחת שנת הלימודים ברחוב.

עם סיום ההרשמה למערכת החינוך החרדית (שכבר פתחה את שנת הלימודים), נמצא כי ל-90 בנות בגילאי שלוש עד חמש משכונת רמות ב' שבירושלים אין מקום לימודים מפאת חוסר מקום. אחרי מאמצים רבים, ואף שלא מדובר במבנים תקניים - הצליחו בשכונה לשכור שתי דירות פרטיות שפתרו את הבעיה ל-55 מהילדות. עם זאת, 35 מהילדות, שלהן לא נמצא מקום, נאלצו בימים האחרונים ללמוד ברחוב כשהן מתחת לשמש הקופחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא נראה שמישהו מנסה להגיע לפיתרון". התלמידות ברחוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

במנהל הקהילתי "לב רמות" האשימו את העירייה בכך שלא סייעה להם לקבל מבנים שהוקצו לשם כך, ואף טענו כי ישנם שלושה מבנים ריקים בשכונה, אחד מהם של תנועת הצופים, שאמורים לשמש כגנים. "ביקשנו מהעירייה שתפעיל את ריבונותה ותקצה לנו את המבנים לפי ייעודם המקורי אך נענינו בשלילה", סיפר יו"ר המנהל הקהילתי, נפתלי לורנץ – שאמר כי העירייה ידעה על הבעיה. "אנחנו בדיונים איתם כבר כמה חודשים אבל עד עכשיו לא נראה שמישהו מנסה להגיע לפיתרון. ההורים לא אמורים למצוא דירות להשכרה, העירייה אמורה לעשות את זה", אמר לורנץ שהוא גם אביה של אחת התלמידות שנותרו ללא כיתת לימוד.

תפוסה מלאה

לורנץ הוסיף כי הוא והורים אחרים ניסו לרשום את הבנות לגנים של החינוך הממלכתי-דתי, אך מצאו ששלושת הגנים המצויים בשכונה היו בתפוסה מלאה. "היום זה היום השני שהילדות לומדות בחוץ. זו הרגשה רעה וכואבת מאוד. אתמול הן היו בחלק מהזמן בבית כנסת. הבאנו להן פעילות של 45 דקות כדי לשמח אותן במצב העגום שנוצר", אמר.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי הסוגיה היא באחריותם של ההורים ושל הגורמים בשכונה שכן "גני בית יעקב" היא מסגרת פרטית ולא עירונית. "החובה והאחריות למציאת מבנה הינה של רשת החינוך (העצמאית) המפעילה את הגן. הטענות לפיהן ישנם מבנים ריקים בשכונה אינן נכונות, והם משרתים מוסדות חינוך אחרים בשכונה. יש לציין כי למרות האמור, העירייה פועלת למציאת פתרון הולם לכל הבנות", אמרו בעירייה.

באשר לטענת העירייה כי מדובר ברשת פרטית אמר יו"ר המינהל כי מדובר בזכיין של העירייה שעובד מטעמה, מה שהופך אותה לאחראית. "בגיל הזה בכל מקרה אין גנים פרטיים", טען לונרץ, "העירייה מנסה להתנער מאחריות בטענה שהאשמה היא בהורים. אני מצטער מאוד שאנשים שאמורים לשרת את הציבור משתמשים בילדים בכדי לנגח את ההורים". גורמים במגזר החרדי בירושלים מסרו כי בעיר חסרות כ-12 כיתות לימוד לילדות בכיתה א'. "ניתן למצוא ילדות אשר לומדות בגינות משחקים, בבתים של מורות וברחובות גם בשכונת בית וגן, סנהרדיה המורחבת ובבית ישראל".

מרשת החינוך החרדית "גני בית יעקב" לא נמסרה תגובה לידיעה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully