וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים וחצי: מובארק שוחרר מהכלא למעצר בית

נשיא מצרים לשעבר, שזוכה בתחילת השבוע מכתב האישום שהוגש נגדו בגין עבירות שחיתות, המריא במסוק רפואי מבית הכלא טורה בקהיר לבית החולים. משם יועבר למעצר בית

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, שוחרר אחר הצהריים (חמישי) למעצר בית, שבעה שבועות אחרי שמחליפו בתפקיד מוחמד מורסי, הודח מתפקידו. מובארק המריא במסוק רפואי מבית הכלא טורה בפאתי קהיר לבית החולים הצבאי בפרבר מועאדי הסמוך.

בתחילת השבוע זוכה מובארק מכתב האישום שהוגש נגדו בגין שחיתות והתביעה הודיעה שאין בכוונתה להחזיקו במעצר. מובארק עדיין נאשם באחריות לרצח מאות מפגינים.

מחוץ לבית הכלא הוצבו כבר בלילה כוחות משטרה וצבא, מחשש שתומכיו של מובארק יתעמתו עם מפגינים שעשויים להגיע למקום, בהם תומכים זועמים של תנועת "האחים המוסלמים". לשכתו של ראש ממשלת מצרים, חאזם בבלאווי, הבהירה כי מובארק יישאר במעצר-בית, במטרה להרגיע מראש כל מחאה שעלולה לפרוץ בשל שחרורו של הנשיא שהודח בהפיכה העממית בתחילת 2011.

סאלח אל-דרבשי, עורך דין מקהיר, אמר הבוקר: "האיש הזה שירת את מצרים במשך עשרות שנים, אך בעשר השנים האחרונות הוא הותקף. אני מאמין שהוא היה קורבן של האנשים שהקיפו אותו, והוא נענש". מובארק, בן 85, נידון למאסר עולם בשנה שעברה בגין אחריות לרצח 850 מפגינים.

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק מובל לבית החולים בפרבר מועאדי בפאתי קהיר. 22 באוגוסט 2013. AP
מובארק, על אלונקה, מובל לבית החולים אחרי צאתו מהכלא/AP

בתחילת השנה קיבל בית המשפט את הערעור שהגיש והורה לערוך לו משפט חוזר. מקורות ביטחוניים בקהיר אמרו כי מובארק ככל הנראה יועבר בהמשך למתקן ביטחוני או יאושפז בבית חולים צבאי, ויהיה נתון תחת אבטחה כבדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חיילים ממתינים לשחרור חוסני מובארק מחוץ לבית כלא טורה, קהיר. 22 באוגוסט 2013. רויטרס
הכניסה לבית הכלא טורה בקהיר, הבוקר. האם הציבור יגיב בזעם?/רויטרס
תומכי של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק ממתינים לשחרורו מחוץ לבית הכלא טורה, קהיר. 22 באוגוסט 2013. רויטרס
תומכי מובארק מחוץ לבית המשפט בקהיר, הבוקר/רויטרס

הנשיא לשעבר, חולה ורתוק למיטתו, אינו מחזיק עוד בהשפעה פוליטית, אך שחרורו מעורר אי-נוחות ברחוב המצרי. מוניר מחמוד, תושב קהיר, אמר במשדר וואלה! חדשות כי הוא מאוכזב מההחלטה לשחרר את מובארק, אך כי לא מדובר בהפתעה. "עם הזמן נשכח גם את זה, כי אנחנו במלחמה אחרת עכשיו", אמר מחמוד בהתייחסו לאירועי הדמים במצרים בימים האחרונים.

"ידענו כבר כמה חודשים שההצגה המבוימת הזאת תמה", אמר מוניר. "מבחינה פלילית אין דרך להרשיע את הבן-אדם". להערכתו אין צפי לסערה ברחובות מצרים אחרי שחרור מובארק. "יש אכזבה, יש דיכאון, יש מרמור - אבל זה נשאר במגרש הרגשות. התגובות יהיו בפייסבוק, אולי יהיו קצת הפגנות, אבל אנחנו במצב חירום. העדיפות הראשונה של העם כרגע היא לעודד את הצבא המצרי ששומר עלינו", הסביר.

השחרור, במקביל להכרזה הצפויה על חוקה חדשה שהתקבלה בהליך שחוקיותו מפוקפקת, עשוי להגדיש את הסאה מבחינת הציבור. המעצר וההשפלה של ראשי האחים המוסלמים, לצד כינון חוקה חדשה וחילונית יותר שתתקבל ללא הליך דמוקרטי מוסדר, יחד עם שחרור מובארק בעוד שמורסי נתון במעצר - כולם יחד, עלולים להצית מחדש את האש בקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully