וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 אלף ילדים חוסנו נגד פוליו: "התחלה מבטיחה"

לאחר שהחל ברחבי הארץ מבצע החיסונים הארצי נגד הנגיף המסוכן, הציג משרד הבריאות נתונים המעידים על היענות גבוהה. "זה עולה על הציפיות, אנו מקווים שהמספר ילך ויתעצם"

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, טל אנגלנדר; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

אתמול (ראשון) החל משרד הבריאות את מבצע החיסון נגד נגיף הפוליו בכל רחבי הארץ, במסגרתו מחוסנים באמצעות נגיף מוחלש ילדים שנולדו לאחר 1 בינואר 2004. אמש פרסם המשרד נתון מעודד, לפיו כ-30 אלף ילדים הגיעו יחד עם הוריהם לתחנות טיפות החלב, וקיבלו אתמול את החיסון נגד הנגיף המסוכן, באמצעות הזלפת שתי טיפות של הנגיף המוחלש. "מדובר בהתחלה מבטיחה שעולה על ציפיות המערכת, ואנו מקווים שמספר זה יילך ויתעצם", נמסר מהמשרד. מספר הילדים הרב שהתחסנו במהלך היום מצטרפים לכ-60 אלף ילדים שכבר חוסנו במהלך המבצע בדרום הארץ. עד כה, בדגימות הצואה שנבדקו, זוהו כ-42 נשאים של הנגיף.

החיסון נגד הפוליו - כותרות אחרונות:
מבצע החיסון הארצי נגד פוליו החל; "בטוח לחלוטין"
עתירה נגד מבצע חיסון הפוליו: "לא נבדק מעולם"
מתחסנים נגד הפוליו: "סומכים על משרד הבריאות"

ילדים בדרום הארץ מתחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
"מקווים שמספר המחוסנים ילך ויתעצם". ילד מקבל חיסון במרפאה בדרום הארץ/דייב בוימוביץ'

לקראת פתיחת המבצע הארצי, ביקש מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו, להרגיע את החששות בנוגע לחיסון ולהדגיש את חשיבותו. לדבריו, בחיסון הניתן במבצע, בדרך שבה הוא ניתן, יש אפס פגיעה. "אנחנו נותנים אותו רק לילדים מחוסנים. ילד שלא חוסן בנגיף מומת לא יקבל את החיסון החי-מוחלש", הסביר. "אותן תופעות שמנסים להטריד את ההורים המודאגים איתן לא קיימות. אין שיתוק ילדים בסיטואציה שבה אנו עושים את החיסון".

גמזו הדגיש כי ההחלטה לא התקבלה בפזיזות. "שיקול המדינה הוא שיקול הפרט. שיהיה ברור – זה טוב לכולם", הצהיר. "אנחנו צריכים לתת לאוכלוסייה את מה שהיא צריכה לקבל. אנחנו המדינה היחידה באזור שלא מחסנת בחיסון חי-מוחלש. חשבנו שהפוליו עבר, אבל הוא חזר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שרת הבריאות, יעל גרמן בטיפות החלב בקלנסווה שם מחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013. שלומי גבאי
"צריכים לתת לאוכלוסייה את מה שהיא צריכה לקבל". שרת הבריאות יעל גרמן במרפאה בקלנסוואה, היום/שלומי גבאי

חרף דברי ההרגעה של מנכ"ל משרד הבריאות, הגישה אתמול עמותת "איזון חוזר" עתירה לבג"ץ בדרישה להוציא צו זמני להפסקת מבצע חיסון הילדים נגד נגיף הפוליו. העותרים טוענים כי המשרד מסתיר מהציבור נתונים בעייתיים על החיסון וכי משתמשים בילדים בריאים כדי לחסן את האוכלוסייה. עו"ד דקלה ברנס ממשרד דן אשכנזי ושות' הסבירה לוואלה! חדשות כי הציבור מחסן את ילדיו אבל הילדים כבר מחוסנים. "כל מטרת החיסון היא ליצור חומת מגן אנושית לטובת אנשים שמערכת החיסון שלהם פחות טובה. למעשה, אנו משתמשים בילדים כדי לחסן את כלל האוכלוסייה. אין לאיש, אפילו לא להורה, סמכות להסכים לטיפול רפואי שאינו לטובת הילד עצמו", ציינה ברנס.

עורכת הדין קבלה גם על חוסר שקיפות לטענתה מצד המדינה באשר לחיסון עצמו. לדבריה, רכיב החיסון הספציפי שנעשה בו שימוש לא נבדק בשום ניסוי בעולם. "הניסוי היחידי שנעשה על בני אדם נערך בהודו על 159 ילדים בלבד. גם בניסוי זה התוצאות היו בעיתיות מאוד. למעלה מ-10% מהילדים פיתחו תופעות לוואי משמעותיות וחלק גדול מהשאר לא הגיבוי ליעילות החיסון. החיסון שנעשה בו שימוש בארץ מורכב מתרכיב שונה ולכן למעשה לא נבדק מעולם".

(עדכון ראשון: 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully