וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד מבצע חיסון הפוליו: "לא נבדק מעולם"

18.8.2013 / 14:55

עמותת איזון חוזר עתרה לבג"ץ בדרישה להפסיק את המבצע. בין היתר נטען כי היצרנית של החיסון הואשמה בארה"ב בשיווק תרופות מזוהמות. "מטרת החיסון - ליצור חומת מגן אנושית"

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, טל אנגלנדר; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

עמותת "איזון חוזר" הגישה היום (ראשון) עתירה בדרישה להוציא צו זמני להפסקת מבצע חיסון הילדים נגד נגיף הפוליו. הבוקר הורחב המבצע לכל הארץ ומשרד הבריאות קרא לכלל הציבור לחסן את ילדיו שנולדו לאחר ינואר 2004. העותרים טוענים כי המשרד מסתיר מהציבור נתונים בעייתיים על החיסון וכי משתמשים בילדים בריאים כדי לחסן את האוכלוסייה.

כותרות נוספות על מבצע חיסון הפוליו:
מתחסנים נגד הפוליו: "סומכים על משרד הבריאות"
מבצע החיסון הארצי נגד פוליו החל; "בטוח לחלוטין"
מה באמת הסיכוי שחיסון נגד פוליו יגרום נזק לילד?

שרת הבריאות, יעל גרמן בטיפות החלב בקלנסווה שם מחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013. שלומי גבאי
שרת הבריאות בביקור בטיפת חלב בקלנווסה, הבוקר/שלומי גבאי

עו"ד דקלה ברנס ממשרד דן אשכנזי ושות' הסבירה לוואלה! חדשות כי הציבור מחסן את ילדיו אבל הילדים כבר מחוסנים. "כל מטרת החיסון היא ליצור חומת מגן אנושית לטובת אנשים שמערכת החיסון שלהם פחות טובה. למעשה, אנו משתמשים בילדים בכדי לחסן את כלל האוכלוסייה. אין לאיש, אפילו לא להורה, סמכות להסכים לטיפול רפואי שאינו לטובת הילד עצמו", ציינה ברנס.

עורכת הדין קובלת גם על חוסר שקיפות לטענתה מצד המדינה באשר לחיסון עצמו. לדבריה, רכיב החיסון הספציפי שנעשה בו שימוש לא נבדק בשום ניסוי בעולם. "הניסוי היחידי שנעשה על בני אדם נערך בהודו על 159 ילדים בלבד. גם בניסוי זה התוצאות היו בעיתיות מאוד. למעלה מ-10% מהילדים פיתחו תופעות לוואי משמעותיות וחלק גדול מהשאר לא הגיבוי ליעילות החיסון. החיסון שנעשה בו שימוש בארץ מורכב מתרכיב שונה ולכן למעשה לא נבדק מעולם".

"אותה חברה שמייצרת את החיסון הואשמה ב-2010 בארצות הברית בשיווק תרופות מזוהמות ובהטעיה לגבי בטיחות התרופות, ולאחר שהודתה במשפט נאלצה לשלם במסגרת עסקת טיעון ארבעה מיליארד דולרים קנסות ופיצויים", הוסיפה עו"ד ברנס על יצרנית החיסונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ילדים בדרום הארץ מתחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
"החברה שמייצרת את החיסון הואשמה ב-2010 בארצות הברית בשיווק תרופות מזוהמות ובהטעיה לגבי בטיחות התרופות"/דייב בוימוביץ'

רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, התייחס לטענות על החיסון וטען כי באופן שבו ניתן החיסון הנוכחי יש "אפס פגיעה". "אנחנו נותנים אותו רק לילדים מחוסנים. ילד שלא חוסן במומת (חיסון המבוסס על נגיף פוליו מומת) לא יקבל את החיסון החי-מוחלש", הסביר בראיון לקול ישראל הבוקר. "אותן תופעות שמנסים להטריד את ההורים המודאגים איתן לא קיימות. אין שיתוק ילדים בסיטואציה שבה אנו עושים את החיסון".

גמזו הדגיש כי ההחלטה לא התקבלה בפזיזות. "שיקול המדינה הוא שיקול הפרט. שיהיה ברור – זה טוב לכולם", ציין. "אנחנו צריכים לתת לאוכלוסייה את מה שהיא צריכה לקבל. אנחנו המדינה היחידה באזור שלא מחסנת בחיסון חי-מוחלש. חשבנו שהפוליו עבר, אבל הוא חזר".

משרד הבריאות התייחס אף הוא לעתירה ומסר כי ישראל היא מדינה דמוקרטית בה כל אזרח יכול לעתור לבית המשפט על כל נושא. "הרופאים בכלל מערכת הבריאות קיבלו החלטה למגר את הפוליו במדינת ישראל ולשמור על בריאות הציבור. החלטה זו והנימוקים שבבסיסה יוצגו בפני בית המשפט, ואנו משוכנעים שבית המשפט יתרשם מנחיצות והכרחיות ההחלטה לחסן את ילדי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully