וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחסנים נגד הפוליו: "סומכים על משרד הבריאות"

עם הרחבת מבצע החיסונים נגד הנגיף לכל הארץ, הורים שהגיעו עם ילדיהם סיפרו שאינם חוששים מהחיסון והשלכותיו. עם זאת אמרו: "לא היה הרבה תור, אז כנראה שאין הרבה אנשים"

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, טל אנגלנדר; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

חוששים ומחסנים: עם הרחבת מבצע החיסון נגד נגיף הפוליו לכל הארץ, לא הורגש הבוקר (ראשון) לחץ גדול בסניף טיפת החלב בתל אביב. נראה שבניגוד לדרום הארץ, שם חוסני כבר 60% מהילדים שנקראו להתחסן, ההורים התל אביביים לא מיהרו למלא אחר הנחיות משרד הבריאות. מי שכן הגיע לסניף טיפת חלב ברחוב בלפור לא היה נטול דאגות: "אני קצת חששתי אבל אשתי הקשיבה, שאלה את כל השאלות והחליטה לבוא היום בבוקר, אז הגענו", סיפר שגיב, שלקח את שלושת ילדיו להתחסן. "לא היה הרבה תור, אז כנראה שאין הרבה אנשים", הוסיף.

עוד על מבצע החיסונים נגד הפוליו:
מבצע החיסון הארצי נגד פוליו החל; "בטוח לחלוטין"
מה באמת הסיכוי שחיסון נגד פוליו יגרום נזק לילד?
האם מי שלא מתחסן צריך להיענש?

דנה יואל ואלי בכניסה לטיפת חלב ברחוב בלפור שם החלו החיסונים נגד פוליו.. דרור עינב
"אמא שלי אמרה לי 'ביום ראשון את הולכת, את עושה את זה', וזה היה הסוף לסיפור". דנה, עם ילדיה יואל ואלי בטיפת החלב/דרור עינב

הורים אחרים שמו את מבטחם במשרד הבריאות ללא היסוס והתעלמו מהקולות המתנגדים לחיסון הנוכחי: "אני לא נכנסתי לכל הדיבור הזה, לכל ה'הייפ' הזה לגמרי", אמרה דנה שלקחה את ילדיה יואל ואלי להתחסן. "אמא שלי אמרה לי 'ביום ראשון את הולכת, את עושה את זה', וזה היה הסוף לסיפור". לדבריה, היא סומכת על משרד הבריאות: "חיסונים זה אחריות חברתית". שחר, הורה אחר, סומך על אשתו: "אשתי עשתה את כל הבדיקות, יש לנו גם חבר רופא ילדים. יותר מומלץ לחסן מלא מומלץ ואנחנו לא אוהבים לקחת סיכונים".

למרות זאת, הוא מודע ללחץ שמופעל על ההורים לחסן את ילדיהם. "קראתי קצת את הנתונים, סיכויים של אחד ל... לא עלינו, אבל אנחנו מאוד בטוחים ומאוד סומכים על משרד הבריאות. הילדים קיבלו את כל החיסונים מאז שהם נולדו, אף פעם לא פסחנו על אף חיסון וגם לא עכשיו, וזה היה שתי טיפות על הלשון, קלי קלות". ולנעמי הקטנה שהגיעה הבוקר להתחסן יש טענות על הטעם של הטיפות, אך היא איננה חוששת: "זה היה חמוץ. כשאני ישנה בלילה אז אני לא מפחדת משום דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחר יונתן ואמיליה בכניסה לטיפת חלב ברחוב בלפור שם החלו החיסונים נגד פוליו.. דרור עינב
"זה היה שתי טיפות על הלשון, קלי קלות". שחר עם ילדיו יונתן ואמיליה/דרור עינב

במסגרת המבצע שהתרחב הבוקר יחוסנו באמצעות נגיף חי-מוחלש ילדים שנולדו לאחר 1 בינואר 2004. על פי משרד הבריאות, ההחלטה לחסן את הילדים באמצעות הזלפת שתי טיפות של הנגיף "נובעת מהימצאות מתמשכת של נגיף הפוליו במערכות הביוב בישראל. החלטה זו מגובה על ידי בכירי הקהילה הרפואית בישראל ולאחר התייעצויות עם מומחים בארץ ובעולם". מאז תחילת מבצע החיסונים בדרום הארץ חוסנו כ-60 אלף ילדים.

שרת הבריאות, יעל גרמן בטיפות החלב בקלנסווה שם מחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013. שלומי גבאי
שרת הבריאות וח"כ אחמד טיבי בביקור בטיפת חלב בקלנסווה, הבוקר/שלומי גבאי

רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, טען כי באופן שבו ניתן החיסון הנוכחי יש אפס פגיעה. "אנחנו נותנים אותו רק לילדים מחוסנים. ילד שלא חוסן במומת לא יקבל את החיסון החי-מוחלש", הסביר. "אותן תופעות שמנסים להטריד את ההורים המודאגים איתן לא קיימות. אין שיתוק ילדים בסיטואציה שבה אנו עושים את החיסון".

גמזו הדגיש כי ההחלטה לא התקבלה בפזיזות. "שיקול המדינה הוא שיקול הפרט. שיהיה ברור – זה טוב לכולם", ציין. "אנחנו צריכים לתת לאוכלוסייה את מה שהיא צריכה לקבל. אנחנו המדינה היחידה באזור שלא מחסנת בחיסון חי-מוחלש. חשבנו שהפוליו עבר, אבל הוא חזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully