וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע החיסון הארצי נגד פוליו החל; "בטוח לחלוטין"

במשרד הבריאות קוראים לציבור ההורים להגיע לתחנות טיפות חלב ברחבי הארץ ולחסן את ילדיהם שנולדו לאחר 2004. מנכ"ל המשרד מרגיע: "התופעות המטרידות את ההורים לא קיימות"

מערכת וואלה!

(ד"ר צחי גרוסמן, מזכ"ל האיגוד הישראלי לרפואת ילדים, מסביר על חיסון הפוליו)

משרד הבריאות מתחיל הבוקר (ראשון) את מבצע החיסון נגד נגיף הפוליו בכל רחבי הארץ, שבמסגרתו יחוסנו באמצעות נגיף מוחלש ילדים שנולדו לאחר 1 בינואר 2004. ההחלטה לחסן את הילדים באמצעות הזלפת שתי טיפות של הנגיף "נובעת מהימצאות מתמשכת של נגיף הפוליו במערכות הביוב בישראל. החלטה זו מגובה על ידי בכירי הקהילה הרפואית בישראל ולאחר התייעצויות עם מומחים בארץ ובעולם". מאז תחילת מבצע החיסונים בדרום הארץ חוסנו כ-60 אלף ילדים.

חיסון לפוליו, יולי 2013. מערכת וואלה!
ילד בדרום מתחסן מפני פוליו/מערכת וואלה!

לקראת פתיחת המבצע הארצי, ביקש מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו, להרגיע את החששות בנוגע לחיסון ולהדגיש את חשיבותו. "במדינת ישראל יש עשור של ילדים שלא מחוסנים", ציין גמזו בראיון לקול ישראל. "הם יכולים לשאת ולהפריש". לדבריו, החיסון בטוח לחלוטין. "זה קורה בישראל בדיוק בגלל העובדה שבישראל יש כמיליון ילדים שלא מקבלים מ-2005 את החיסון החי מוחלש. הווירוס התפשט במהירות בתוך ילדי הדרום".

לדבריו, החיסון הניתן במבצע, בדרך שבה הוא ניתן, יש אפס פגיעה. "אנחנו נותנים אותו רק לילדים מחוסנים. ילד שלא חוסן במומת לא יקבל את החיסון החי-מוחלש", הסביר. "אותן תופעות שמנסים להטריד את ההורים המודאגים איתן לא קיימות. אין שיתוק ילדים בסיטואציה שבה אנו עושים את החיסון".

גמזו הדגיש כי ההחלטה לא התקבלה בפזיזות. "שיקול המדינה הוא שיקול הפרט. שיהיה ברור – זה טוב לכולם", ציין. "אנחנו צריכים לתת לאוכלוסייה את מה שהיא צריכה לקבל. אנחנו המדינה היחידה באזור שלא מחסנת בחיסון חי-מוחלש. חשבנו שהפוליו עבר, אבל הוא חזר".

שחר יונתן ואמיליה בכניסה לטיפת חלב ברחוב בלפור שם החלו החיסונים נגד פוליו.. דרור עינב
באו להתחסן/דרור עינב

במשרד הבריאות הזמינו כמיליון חיסונים אשר הועברו למרכזי טיפות חלב ברחבי הארץ. לצורך קבלת החיסון יש להצטייד בפנקס החיסונים של הילד ולפנות לטיפת חלב. במשרד הבריאות ממליצים לחסן את הילדים, בטענה שבישראל "הופיע נגיף פוליו פראי, אשר עלול לגרום לשיתוק ואף למוות. הסיכון מהמחלה הוא אמיתי ומוחשי, ולא צפוי להיעלם אם הילדים לא יחוסנו. מטרת החיסון היא למנוע נשאות ותחלואה בפוליו". במשרד הבריאות הסבירו כי יש לחסן ילדים שכבר חוסנו כיוון שאלה "מחוסנים בחיסון מומת שמגן עליהם מתחלואה אך לא מגן מפני נשאות והדבקה". עוד נכתב בהודעת משרד הבריאות כי מבדיקות שנערכו עלה כי רוב הנשאים הם ילדים בני 10 ומטה.

ילדים בדרום הארץ מתחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
"בטוח לחלוטין". ילדים מתחסנים בדרום הארץ/דייב בוימוביץ'

החיסון שיינתן לילדי ישראל, נכתב בהודעת משרד הבריאות, הוא בטוח לחלוטין "בנסיבות שבהן ניתן בצורה משולבת. החיסון החי-מוחלש ניתן רק למי שקיבל קודם את החיסון המומת, ורק אם אין לו מגע עם מי שמערכת החיסון שלו מוחלשת. החל משנת 1990 ניתן החיסון בצורה משולבת, ומאז לא היה אף מקרה תחלואה בארץ מהחיסון - לא בקרב מחוסנים ולא בקרב סביבתם". באשר להחלטה להרחיב את החיסון לכל הארץ נמסר מהמשרד כי הופעת הנגיף ברמלה, בלוד ובאזור השרון מעידה על תהליך עקבי של הדבקה והתפשטות. "תוצאות הבדיקות ברורות וחדות, נגיף הפוליו עובר מאדם לאדם, מעיר לעיר. זה עניין של זמן עד שיגיע לכל הארץ".

מבצע החיסונים צפוי להימשך כשלושה חודשים ובמשרד ממליצים לחסן את הילדים לפני החזרה מסגרות הלימודים, כדי לצמצם ככל הניתן את תהליכי ההדבקה בקרב ילדים בגנים ובבתי ספר. במהלך המבצע הורים לילדים האמורים להתחסן יכולים לקבל מיד אודות החיסון במוקד מידע שמספר 5400*.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully