וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני מאותת למערב: סאלחי ינהל את תכנית הגרעין

16.8.2013 / 14:15

שר החוץ האיראני היוצא יחזור לעמוד בראש ארגון האנרגיה האטומית במדינה, האחראי על הפעלת מתקני הגרעין. סאלחי המתון צפוי להציג "גישה גמישה" יותר כלפי המערב

נשיא איראן, חסן רואחני, מינה את שר החוץ האיראני היוצא, עלי אכבר סאלחי, לראש ארגון האנרגיה האטומית של המדינה - כך דווח היום (שישי) בכלי התקשורת המקומיים. סאלחי, הנחשב למתון ומעשי, יחליף בתפקיד את פריידון עבאסי-דוואני, אשר ניהל קו קשוח ובלתי מתפשר מול המערב בנושא הגרעין.

הנשיא החדש רוחאני, אשר מקובל להגדירו כמתון באופן יחסי, הבטיח עם כניסתו לתפקיד בתחילת החודש כי יפעל לשפר את קשריה של הרפובליקה האיסלאמית עם מדינות העולם. בכך רוחאני מבקש להקל על הסנקציות הבינלאומיות המוטלות על איראן עקב התעקשותה להמשיך ולפתח את תכנית הגרעין שלה.

שר החוץ של אירן, שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, בריאיון עם רויטרס. 9 ביולי 2012. רויטרס
שב לתפקידו הקודם. סאלחי/רויטרס

מינויו של סאלחי לתפקיד הבכיר והרגיש הינו לכאורה עדות נוספת לניסיונו של רוחאני לאותת למדינות המערב על "גישה גמישה" יותר בעניין הגרעין, בוודאי לעומת קודמו בתפקיד של רוחאני, מחמוד אחמדינג'אד.

בהגדרת תפקידו, לא מעורב ראש ארגון האנרגיה האטומית של איראן בהליך המשא ומתן בנושא הגרעין עם מעצמות המערב, אך בפועל הוא זה שאחראי על הפעלת מתקני הגרעין של המדינה. כמו כן, סאלחי צפוי במסגרת תפקידו לייצג את איראן במפגשי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הנערכים בווינה מדי חודש ספטמבר.

נשיא איראן חסן רוחאני. טהרן, אוגוסט 2013. AP
חלק מניסיונו להציג "גישה גמישה" בנושא הגרעין. רוחאני/AP

סאלחי, אשר שימש כשר החוץ בממשלת אחמדינג'אד בשנתיים האחרונות, שב כעת לראשות הארגון שכבר עמד בראשו בעבר. "זהו מינוי חכם נוסף של רוחאני", אמר מארק פיצפטריק - בכיר במכון הבינלאומי ללימודים אסטרטגיים. "סאלחי היה השר מוצלח ביותר בממשלת אחמדינג'אד. הוא אדם מעשי אשר מבין כיצד העולם עובד. זה הגיוני לשמור אותו בתפקיד כלשהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully