וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמן קראה להתחסן נגד נגיף הפוליו: "אין כל חשש"

בראיון לערוץ 2 אמרה שרת הבריאות יעל גרמן כי הוחלט לחסן את הילדים בנגיף מוחלש "כדי לתת חיסון מלא, אבל גם כדי לחסל את הווירוס הזה". לדבריה, אין כוונה לחסן מבוגרים

על רקע החלטה להרחיב את מבצע חיסוני הפוליו לילדים לכל רחבי הארץ, אמרה אמש (שבת) שרת הבריאות, יעל גרמן, כי זריקות החיסון הן בטוחות, וכי "אין חשש ואין מה לדאוג". בראיון לערוץ 2 אמרה גרמן: "בבדיקות שעשינו גילינו כי מעל 95% מהנשאים הם ילדים. עד שנת 2004 מדינת ישראל כן חיסנה בטיפות, ומ-2005 מחסנים רק בזריקה, ולכן חוזרים לחסן בטיפות כדי לתת חיסון מלא, אבל גם כדי לחסל את הווירוס הזה".

שרת הבריאות יעל גרמן במעקב אחר מבצע חיסון ילדי הדרום נגד פוליו. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
קראה להתחסן. השרה יעל גרמן/דייב בוימוביץ'

לדברי גרמן, על אף ההחלטה לחסן את כלל ילדי ישראל נגד הנגיף, לפי שעה אין כוונה לחסן גם מבוגרים. "זה לא על סדר היום, אנחנו כל הזמן עם היד על הדופק", הסבירה השרה. גרמן טענה כי "האימהות לא צריכות להיות מודאגות, אך צריכות להישמע להוראות. וירוס הפוליו הוא אויב שפגע ב-550 בני אדם במהלך השנים 1960-1988. אנחנו נלחמים כדי שהמחלה לא תחזור למדינת ישראל". היא הוסיפה כי לפי שעה בישראל ישנם אלפי נשאים ארעיים שנושאים את הנגיף. "הנגיף עצמו מאוד חכם, לא יודעים כשהוא חודר לגוף או כשהוא פוגע. יש לנו אלפי נשאים בדרום. המדינה מאוד קטנה וזה רק עניין של זמן עד שהנגיף שנמצא בגוף של אדם מחוסן יפגוש אדם לא מחוסן, או שהחיסון שלו הוא חלש, ואז החשש הוא שהמחלה תחזור".

ילדים בדרום הארץ מתחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
ילד מתחסן נגד נגיף הפוליו בדרום הארץ/דייב בוימוביץ'

שלשום הודיע משרד הבריאות כי החליט להרחיב את מבצע חיסוני הפוליו לילדים לכל רחבי הארץ. מהמשרד נמסר כי בדיון שהתקיים בראשות שרת הבריאות ובהשתתפות גורמי בריאות שונים, "נידון המצב המורכב של הימצאותו המתמשכת של נגיף הפוליו במערכות הביוב בישראל". אנשי המשרד נערכים לפתיחת תחנות של טיפות חלב החל מיום ראשון הבא, 18 באוגוסט. עוד נמסר כי הדגימות שנלקחו ממי ביוב הצביעו על הימצאות נגיף הפוליו במי השפכים של לוד ורמלה, וכי תוצאות נוספות של יישובים אחרים יתקבלו בימים הקרובים. בדגימות שנלקחו ביתר האזורים במרכז ובצפון הארץ, לא התגלה נגיף הפוליו.

בתחילת השבוע שעבר החל מבצע החיסונים, שזכה לשם "שתי טיפות", בדרום הארץ. עד כה חוסנו 20 אלף ילדים, שהם 20% מאוכלוסיית היעד. המשרד מתכוון כעת להאיץ את קצב החיסון בדרום ולהגיע ל50% מאוכלוסיית היעד כבר בשבוע הקרוב. בהודעה שפרסם המשרד נכתב: "המצב המורכב לפיו פלח אוכלוסייה שנולד לאחר 2005 אשר אינו מחוסן כנגד נשאות פוליו, עלול להוות מאגר להתפשטות הנגיף, ולאור ההימצאות המתמשכת בבדיקות החוזרות באזור רמלה לוד ובמתקני טיהור שפכים נוספים, הביא את גורמי המקצוע להחלטה על מתן חיסון משלים בטיפות (OPV) של ילדי ישראל שנולדו לאחר 1 בינואר 2004 בכל הארץ".

במהלך הראיון הערב הסבירה גרמן כי בניגוד לשנים עברו, "הפעם יש לנו התפרצות של הנגיף. 98% מהאוכלוסייה בישראל מחוסנת, אבל זה רק עניין של זמן. הנגיף עובר במגע, דרך רוק, בצואה. ישנם כאלה שמעולם לא קיבלו חיסון. אלה שנפגעו אז בפוליו חלקם היה מחוסן אבל כנראה שהוא נחלש. אנחנו לא יכולים להסתכן עם הנגיף הזה. אנחנו נלחמים מלחמת חורמה כדי למנוע את המחלה ואנחנו נצליח". גרמן קראה להורים לילדים קטנים לחסנם והוסיפה: "אני לא יכולה לחייב להתחסן. אין חוק. אני רק רוצה שההורים יבינו שיש כאן אחריות כלפי המשפחה שלהם וגם אחריות קולקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully