וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה נלכדה בשריפה: "שמעתי צעקות וחיפשתי הילדים"

קובי דוד

9.8.2013 / 10:08

8 בני משפחה, בהם אב שמצבו קשה ו-5 ילדים שנפגעו קל, נלכדו בדליקה בביתם בכפר ברוך ליד מגדל העמק. שכנים הגיעו וחילצו אותם. "כל הבית נשרף כליל. מזל שלא היו הרוגים"

צילום: ערן גילווארג עריכה: טל רזניק

שמונה בני אדם, ביניהם חמישה ילדים, נפגעו לפנות בוקר (שישי) בדרגות פגיעה שונות בשריפה שפרצה בדירה במושב כפר ברוך, סמוך למגדל העמק בצפון. דודיק קלצ'ניק, בן 40, נפגע באורח קשה. הוא פונה במסוק של מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא מורדם ומונשם עם כ-40% כוויות בדרגה ב' בכל חלקי גופו.

כמו כן, בשריפה נפגעה באורח בינוני אימו בת 75. היא פונתה לטיפול בבית החולים העמק בעפולה, כשהיא סובלת משאיפת עשן ומכוויות קלות בגופה. בנוסף, חמישה ילדים בגילאי 8-5 ואחותו של הפצוע קשה, ימית, שנפגעו באורח קל, פונו גם הם לבית חולים העמק. מחקירה ראשונית עולה כי השריפה פרצה בעקבות כשל חשמלי בעליית הגג.

המושב בו אירעה השריפה

משפחת קלצ'ניק מתגוררת בבית משותף, כשבקומה הראשונה מתגורורת משפחתה של ימית עם חמישה ילדים. בקומה העליונה מתגורר אחיה, דודיק, עם שלוש בנותיו ואימו. "בשעה 5:30 לפנות בוקר הבן שלי הגיע למיטתי וסיפר לי שהוא קם מתוך שינה בשל צעקות מהקומה העליונה", סיפרה ימית קרנת-קלצ'ניק לוואלה! חדשות. "יצאתי מהדלת והבחנתי בעשן סמיך מהקומה העליונה של הבית. הבחנתי בשתי הבנות של אחי שנמצאות מחוץ לבית. אחי חילץ בגבורה את שתי בנותיו הנוספות שהיו בחדרן. הוא הציל אותן ממוות. כתוצאה מכך נפגע באורח קשה עם כוויות בכל הגוף". לדבריה, בשלב זה נלכדו דודיק, אימו ובתו בת ה-14 במרפסת. השכנים ששמעו צעקות חילצו אותם באמצעות טרקטור.

"הבית הרוס לגמרי. הגג קרס. אי אפשר להיכנס לבית, יש סכנת התמוטטות. אנחנו נאלצים להתחיל מאפס", אמרה ימית בדמעות. עוד היא סיפרה כי לפני חודש גילו אצלה סרטן ברחם, ודודיק אחיה היה אמור להסיע אותה לבית החולים בתחילת השבוע כדי להתחיל בטיפולים. "אני לא יכולה לראות לא את ההתחלה ולא את הסוף. הוא היה אמור לשמש לי משענת במהלך הטיפולים ולהסיע אותי לבית החולים".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שמונה בני אדם נשרפו בדליקה בבית בכפר ברוך. ערן גילווארג
"הוצאתי מטף כיבוי, רצתי לבית, חיפשתי את הילדים ולא מצאתי אותם/ערן גילווארג

"הגעתי למקום וראיתי המולה גדולה", סיפר ניסים מלכה, חובש בכיר במד"א שהיה הראשון שהגיע לזירת השריפה. "בבית עדיין בערה האש, והיה עשן סמיך. בני המשפחה יצאו מהבית בסיוע השכנים ואנשים מהמושב ונמצאו בחצר. הגענו בכוחות גדולים ויחד איתנו הגיעו גם צוותי הכיבוי". כמו כן, הוא הוסיף, "הבחנתי בגבר בן 40 שהתהלך כשהוא במצב קשה וסובל מכוויות ושאיפת עשן. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח, הוא הורדם והונשם, ובהמשך העברנו אותו לצוות המסוק. הפרמדיקים והחובשים שהיו איתי טיפלו במקביל בעוד אישה בת 75 במצב בינוני ששאפה עשן וסבלה מכוויות קלות, באישה כבת 40, וחמישה ילדים ששאפו עשן במצב קל".

ירון, עובד שירות בתי הסוהר שמתגורר בבית השכן, סיפר כי סמוך לשעה 5:30 שמע צעקות מהבית שעלה באש וחש לעזרת המשפחה. "ראיתי עשן שחור מהחלונות והבנתי שיש פה משהו לא תקין", שחזר בשיחה עם וואלה! חדשות. "הוצאתי מטף כיבוי, רצתי לבית, חיפשתי את הילדים ולא מצאתי אותם ואז הבנתי שכבר רובם בחוץ". לדבריו, בשלב זה האש כבר התפשטה לקומה העליונה, בה שהו אותה עת האב, אימו ובתו בת ה-14. "רצתי להביא סולם והוא לא הגיע עד המרפסת כדי לחלץ אותם", סיפר. "הבאתי טרקטור והורדנו אותם אחד-אחד עם הכף של הטרקטור. תוך רבע שעה מהרגע שהגעתי, הם כבר היו בחוץ ואז הגיעו כוחות הכיבוי".

שמונה בני אדם בהם חמישה ילדים נפגעו בדליקה בבית בכפר ברוך. איחוד הצלה
שמונה בני אדם בהם חמישה ילדים נפגעו בדליקה בבית בכפר ברוך/איחוד הצלה

יוסי, שכן נוסף, שסייע גם הוא בפעולות החילוץ, סיפר: "ניסיתי להיכנס פנימה ולכבות את האש עם מטף, אבל הבנתי שאין לי סיכוי. נהגתי בטרקטור ועזרתי לירון לחלץ את בני המשפחה מהמרפסת בקומה השנייה של הבית". לדבריו, "כל הבית נשרף כליל, אבל ברוך השם ומזל שזה נגמר ככה ולא היו הרוגים".

לקריאה נוספת:
הושגה שליטה על שריפת הענק בפארק ליד בית שמש
ירושלים בלהבות: כרבע מהשריפות - הצתות מכוונות
תושבים פונו בשל שריפה ליד בית שמש, נגרם נזק

(עדכון ראשון: 7:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully