וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטאון חיזבאללה: "הפיצוץ בלבנון – מלכודת לאויב"

העיתון הלבנוני אל-אחבאר דיווח כי הפיצוץ שבו נפצעו ארבעה חיילי צה"ל נגרם ממארב שטמן ארגון הטרור. "האויב שאל 'איך חיזבאללה ידע שהיינו כאן?', אנו מוכנים לכל אפשרות"

צילום: שי מכלוף, אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

(בית החולים בנהריה, לשם פונו החיילים הפצועים, אתמול)

ארבעת חיילי צה"ל שנפצעו אתמול לפנות בוקר באזור הגבול עם לבנון נפגעו ממארב שטמן חיזבאללה – כך דיווח היום (חמישי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם ארגון הטרור ומהווה לעתים קרובות שופר למסריו. "האויב נכשל כאשר חדר לגבול לבנון ונפל במלכודת שרק 'ההתנגדות' (חיזבאללה) יכולה הייתה לטמון", דווח בעיתון. "רק חיזבאללה יכול לייצר פצצות שפוגעות בישראלים כאשר הם חוצים את הגבול. הכוח הישראלי נפל במארב שהוכן היטב והאויב נאלץ להתמודד עם השאלה: איך חיזבאללה ידע שהיינו כאן?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילומים שהציגה רשת "אל-מנאר", שבהם נראים לכאורה כתמי הדם של חיילים צה"ל שנפצעו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב בעיתון כי המארב "הוא כישלון מסוכן עבור האויב מכיוון שהוא מוכיח שלחיזבאללה יש מודיעין שמאפשר לו לדעת מתי הסיור מגיע, מה המסלול שלו ואיך פוגעים בו. 'ההתנגדות' מוכנה לכל אפשרות, למקרה של עימות בהיקף גדול יותר או במקרה של עימות כללי".

ארבעת החיילים נפגעו בפיצוץ שאירע זמן קצר אחרי חצות, בלילה שבין שלישי לרביעי. דובר צה"ל מסר כי הארבעה נפצעו פצעים קלים עד בינוניים מרסיסים, ופונו לבית החולים בנהריה. שני חיילים הובהלו לחדר הניתוח, ושני האחרים אושפזו במחלקה לטיפול נמרץ.

פקחי או"ם וחיילים לבנונים בזירה בלבנון שבה נפצעו לכאורה חיילי צה"ל מפיצוץ מטען או מוקש. 7 באוגוסט 2013. רויטרס
חיילים לבנונים בזירה שבה אירע לכאורה הפיצוץ, אתמול/רויטרס

בבוקר שלאחר הפיצוץ נטען ברשת "אל-מנאר" של חיזבאללה כי האויב "לא ירה ולו כדור אחד אחרי הפיצוץ", וכי כוחות צה"ל הסתפקו בשיגור פצצות תאורה. בתמונות שהציגה הרשת, נראו חיילים וקצינים מצבא לבנון סורקים את האזור. באחת התמונה נראה על הקרקע כתם דם, שלכאורה ניגר מגופו של אחד החיילים שנפצעו. בלבנון האשימו את ישראל בחדירה תכופה לשטח המדינה כדי להטמין באדמותיה מתקני ציתות.

מקור מודיעיני בביירות דיווח לרשת "אל-ג'זירה" כי סיור החיילים עלה על מוקש. לפי דיווחים נוספים, כוח ישראל שהוזעק למקום במהלך התקרית שיגר פצצות תאורה מעבר לגבול הלבנוני. צבא לבנון וכוח יוניפי"ל של האו"ם ערכו סריקות במקום.

פקחי או"ם וחיילים לבנונים בזירה בלבנון שבה נפצעו לכאורה חיילי צה"ל מפיצוץ מטען או מוקש. 7 באוגוסט 2013. רויטרס
חיילים לבנונים ופקחים של יוניפי"ל סורקים את זירת האירוע/רויטרס

ידיעות נוספות שהתפרסמו העלו דיווחו סותרים לגבי מיקום הפיצוץ. תושבים בעיירה נאקורה שבדרום לבנון דיווחו כי שמעו אתמול לפנות בוקר שני פיצוצים עזים. מנגד, תחנת הרדיו "קול לבנון" מסרה כי התקרית אירעה בצדו הישראלי של הגבול. לפי דיווח בערוץ "אל-מיאדין" המקורב לחיזבאללה, ארבעת החיילים נפצעו באזור א-לבונה, בתוך שטח לבנון. מקור ביטחוני בביירות אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפיצוץ אירע במרחק 150 מטרים מהגדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully