וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים: איראן בונה אתר חדש לשיגור טילים בליסטיים

מומחים מחברת הביטחון ג'יינס ניתחו תצלומי לוויין המתעדים בנייה של אתר לשיגור לוויינים, ומעידים למעשה על הכנות תשתית לניסויים בטילים ארוכי טווח

במסווה של פיתוח בניית אתר שיגור לוויינים, איראן בונה ממזרח לטהרן אתר נוסף לשיגור טילים בליסטיים - כך מעריכים מומחים במערב, שבחנו תצלומי לוויין של אתר שיגור חדש הנבנה בימים אלו בסמנאן שבצפון איראן. עיתון הטלגרף הבריטי שציטט את הממצאים דיווח הבוקר (חמישי) כי האתר נמצא סמוך למרכז החלל הראשון של טהרן, וכי נראים בו מגדלי שיגור בגובה 23 מטרים, הנטועים במרכז משטח השיגור, שמידותיו 200 מטרים על 140 מטרים.

המומחים, מחברת הביטחון IHS Janes, בחנו את תצלומי הלוויין ומעריכים כי באתר, שבנייתו טרם הושלמה, חסרים מקומות אחסון לדלק הנוזלי, המשמש את הנעת טילי שיגור הלוויינים - מה שמחזק את ההערכה כי האיראנים מתכננים לשגר מהמקום טילים בליסטיים המונעים בדלק מוצק. עם זאת, אין ערובה לכך שמדובר במתקן גרעיני.

האתר נמצא כ-40 קילומטרים דרום-מזרח לעיר שרהוד. מתיו קלמנס, שעמד בראש צוות המומחים שבחנו את התמונות החדשות (שלא פורסמו בעיתון הבריטי) סיפר ל"טלגרף" כי אמנם תהיה אפשרות לשגר מהמקום לוויינים, אולם איראן בונה בימים אלו אתר נוסף למטרה זו, ולפני שבועות ספורים הודיעה על הקמת "מרכז החלל". לדברי קלמנס, "בחינה של תצלומי הלוויין שקיבלנו מעלה כי מרבית הסיכויים שהאתר ישמש לשיגור טילי ניסוי בליסטיים".

"המיקום של האתר ואופיו יתאים יותר לניסוי טילי קרקע-קרקע ארוכי טווח, כי כך הם יכולים לטוס מעל יותר מאלף קילומטרים של אדמה איראנית", הוסיף מתיוס. הוא הסביר כי הדבר יאפשר איסוף מידע רב יותר אודות מעוף הטילים לפני שייפלו במי האוקיינוס ההודי.

איראן לא הגיבה לדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully