וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אמסטרדם: מריחואנה תהיה חוקית בברלין?

בועז ארד, ברלין

7.8.2013 / 23:18

ראשת הרובע קרויצברג-פרידריכסהיין שבגרמניה החליטה להילחם בתופעת הסחר בסמים בשטחה והודיעה כי בכוונתה לפתוח קופי-שופס שבהן ניתן יהיה לקנות מריחואנה באופן חוקי לחלוטין

אמסטרדם החדשה: כאילו שעד עכשיו הרעיון של סופשבוע בברלין לא היה מפתה מספיק עבור צעירים ישראלים, ראשת הרובע קרויצברג-פרידריכסהיין, שבו ממוקמות שתיים מהשכונות הטרנדיות ביותר בעיר, מבקשת לפתוח בקרוב בתחום השיפוט שלה קופי-שופס שבהן ניתן יהיה לקנות מריחואנה באופן חוקי לחלוטין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקד חם לסחר בסמים. פארק גורליצר שבשכונת קרויצברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוק הגרמני קובע כי הסחר והשימוש במריחואנה הינם עבירה, אולם היחס של הרשויות השונות במדינה לנושא שונה מאוד ממחוז למחוז. בברלין, הלכה למעשה, החזקה של גראס או חשיש במשקל של עד 10 גרמים מותרת לשימוש אישי ואף אחד לא נעצר כיוון שהחזיק ג'וינט ביד. סחר הוא סיפור אחר לגמרי – והמשטרה המקומית מתקשה להתמודד עם ההיקף העצום שלו, בעיקר בפארקים הציבוריים.

פארק גורליצר שבשכונת קרויצברג, למשל, הוא אחד המוקדים החמים ביותר לסחר במריחואנה ובסמים אחרים. זו תקופה ארוכה שתושבי הרחובות הגובלים בפארק מתלוננים על לכלוך, השחתה, מקרי שוד ותחושה כללית של חוסר ביטחון שנובעים לטענתם מנוכחותם של גורמים פליליים במקום. בשבועות האחרונים נערכו כמה פשיטות משטרתיות באזור, ושני חשודים בסך הכול – שניהם מהגרים ממדינות אפריקניות שונות – נעצרו. הסחר, כמובן, נמשך כמעט באין מפריע. לאור זאת, מבקשת עתה ראשת הרובע קרויצברג-פרידריכסהיין, מוניקה הרמן ממפלגת הירוקים, להילחם בסחר הזה בדרכים אלטרנטיביות. על פי התכנית שלה, בתי קפה מיוחדים שיוקמו סמוך לפארק יקבלו היתרים חריגים למכור מריחואנה בשטחם – וכך יחוסל הסחר הלא-חוקי וכן תופעות הלוואי הלא נעימות שהוא מביא עמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אינטרס ציבורי". צעירים מבלים בפארק גורליצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך החודשיים הקרובים תגבש העירייה קבוצת חשיבה שתעסוק בנושא ותגיש את המלצותיה לאישורה של מועצת המחוז. משרד הבריאות הגרמני צריך גם הוא לתת את דעתו בעניין, מכיוון שהרעיון של הרמן מבוסס על סעיף מיוחד בפקודת הסמים המסוכנים שמתיר מכירה של סמים אסורים אם מדובר ב"אינטרס ציבורי".

הודעה רשמית מטעם הסנאט של ברלין קובעת כי הרעיון "עלול ליצור בעיה נוספת במקום לפתור בעיה קיימת", ובמשרד הבריאות הגרמני מגלים סקפטיות גדולה לגבי הסיכוי לקבל אישורים חריגים לשימוש במריחואנה, תוך שימוש בחוק פקודת הסמים המסוכנים. אולם הרמן לא נרתעת. לדבריה, מדובר באינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה. "המצב הנוכחי בפארק הוא בלתי נסבל", הסבירה הרמן בראיון לעיתון הגרמני "ברלינר מורגנפוסט". "סוחרי הסמים נמצאים בכל פינה ומטרידים את העוברים ושבים. הפשיטות המשטרתיות לא פותרות את הבעיה. מכירה חוקית של מריחואנה, ולכך יש הוכחות ממדינות אחרות בעולם, גורמת לעצירה כמעט מוחלטת של סחר בלתי חוקי בסם. ובמקביל, לעלייה ברווחי המדינה ממסים", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully