וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: נחוש לפתור משבר הגרעין, אך לא תחת איומים

משה-חי הגיגת

6.8.2013 / 17:10

במסיבת עיתונאים ראשונה שכינס לאחר מינויו, אמר רוחאני כי שיקום הכלכלה היא המשימה הראשונה שיטפל בה. בהתבטאות חשובה ביותר, קרא להבטיח את חופש הביטוי הפוליטי לסטודנטים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

יומיים לאחר שמונה לתפקידו, נשיא איראן חסן רוחאני כינס בצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים ראשונה בטהרן. רוחאני אמר כי תכנית הגרעין של ארצו נועדה לצרכי שלום, וכי איראן נחושה לפתור את המשבר סביב הנושא, אך רק אם זכויותיה, והזכויות של תושבי של הרפובליקה האיסלאמית, לא ייפגעו בתהליך. "איומים לא יועילו במאום", הצהיר.

לדבריו, איראן מוכנה לפתוח במשא-ומתן רציני. בהתייחסו לארצות הברית, העומדת בראש צוות 5+1 (חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון וגרמניה), אמר נשיא איראן כי מעשים חשובים מהצהרות". ואולם, רוחאני הבהיר כי בכל הנוגע למשא ומתן על תכנית הגרעין, אך ציין כי "יגיב בחיוב לצעדים בונים".

נשיא איראן חסן רוחאני. טהרן, אוגוסט 2013. AP
רוחאני במסיבת העיתונאים בטהרן, היום/AP

"למרבה הצער", הוסיף רוחאני, "בארה"ב ישנן קבוצות לחץ שמבקשות מלחמה ומתנגדות לדיאלוג בונה ופועלות לטובת האינטרס של מדינה אחרת וברוב המקרים היא גם מקבלת מהם הוראות, וכך טובתה של מדינה אחרת ושל קבוצה שנכפתה על חברי אותו פרלמנט שבצעדים הללו אפילו אינם לוקחים בחשבון את טובתה של ארה"ב".

"מעולם לא אמרתי שאני אופטימי לגבי השיחות (בנושא הגרעין – מ.ח.ה), אך גם אינני פסימי. הדרך הגרועה ביותר היא להתבטא בחריפות, אך לפעול באיטיות ובאזלת יד".

בעניין אחר, הבהיר רוחאני כי פתרון המשבר הכלכלי יעמוד בראש סדר העדיפויות של ממשלתו החדשה. "כבר הכנו תכנית לארבע השנים הקרובות", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

קרא להבטחת תחושת הביטחון של הסטודנטים להביע דעותיהם

אחד ההתבטאויות החשובות ביותר בדבריו נגעה לזכויות האזרח באיראן. בתשובה לשאלת עיתונאי, אמר רוחאני כי יש לאפשר חופש ביטוי נרחב יותר באוניברסיטאות ברחבי המדינה, וכי צריך להגביר את תחושת הביטחון של הסטודנטים המבקשים להביע את דעותיהם הפוליטיות.

בהקשר האזורי, רוחאני אמר כי בכהונתו ישאף להרחיב את הקשרים עם המדינות הסובבות ולהדק את היחסים עמן. לדבריו, נוכחותם של נציגים מ-55 מדינות זרות בטקס השבעתו היא הוכחה לרצונן של המדינות השכנות בקשר טוב יותר עם איראן.

אמש התייחס מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, לנושא הסנקציות המוטלות על איראן, ואמר כי "בהתייחס ללחצים שמפעיל האויב, נכון לומר שהם גורמים קושי לעם, אך הם מביאים לו ולמנהיגיו גם ניסיון יקר ערך". לדברי חמינאי, "הלקח הגדול שלימדו אותנו הלחצים הכלכליים הוא שעלינו להסתמך על תוצרת עצמית ככל שנוכל, אסור לסמוך על העולם החיצון. אלו שייתלו תקוות בעולם שבחוץ יתקלו בבעיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully