וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בת 260 מיליון שנה: "כריש שטן" עם קרניים

ארכיאולוגים באריזונה חשפו עצמות של דג פרהיסטורי שהתאפיין בשיניים חדות, בזנב ענק ובקרניים, נוסף על כושר שרידות יוצא דופן. התגלית - במסגרת "שבוע הכריש" המסורתי

תגלית מפתיעה - ושטנית - לרגל "שבוע הכריש" בארצות הברית: ארכיאולוגים באריזונה גילו מין חדש של כריש פרה-היסטורי, שהתאפיין בקרניים על ראשו, בשיניים חדות כתער ובזנב מרשים בגודלו. תפקיד הקרניים אינו ברור לחלוטין. הן שימשו להגנה עצמית או לרבייה, כך שהכריש בעל הקרניים המרשימות ביותר זכה להזדווג ראשון.

חוקרים באוניברסיטת צפון אריזונה מצאו את עצמות הכריש במחצבת אבן גיר במדינה. הם מעריכים שהדג הייחודי חי לפני 260 מיליון שנים, ובשל מאפייניו הייחודיים הצליח לשרוד את הכחדת פרם-טריאס - נקודת המעבר שבין עידן הפלאוזואיקון לעידן מזוזואיקון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איור של הכריש ושרידי השיניים של הדג הייחודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרק זמן זה, לפני 252 מיליון שנים, נכחדו הרוב המוחלט של בעלי החיים הימיים. לפי אחת מהסברות מטאוריט שפגע בכדור הארץ גרם להכחדה, ולפי סברה אחרת התפרצות געשית חסמה את אור השמש ליצורים החיים. ג'ון-פול הודנט, ארכיאולוג מאוניברסיטת צפון אריזונה, אמר במאמר נלווה לפרסום כי "באורח פלא, הכריש שרד את ההכחדה ועבר למזוזואיקון - עידן הזוחלים".

גודל השיניים של הכריש מעלה כי אורכו של הדג היה מעט יותר ממטר אחד. לדברי הארכיאולוגים, ה"כריש-שטן" ניזון מדגים קטנים במים בעומק בינוני. הצורה שבה צד את טרפו דומה לזה של הזנבתן המנומר (Leopard Shark), כריש החי כיום באוקיינוס השקט.

"שבוע הכריש" הוא מסורת ותיקה של ערוץ דיסקברי. מדי קיץ מוקדש שבוע שלם בנושאי כרישים, ובשנים האחרונות זוכה הנושא לפופולריות רבה ברשתות החברתיות.


עוד על כרישים לא-נחמדים:
תיעוד מחריד: כריש הרג תיירת בחוף פופולרי בברזיל
זוועה בחופשה: כריש נגס בבת 15 - ושחה עם חצי גופה
”כריש מפלצת” נלכד ונהרג - והמדענים זועמים
צפו ברגעי האימה: כריש פורץ לכלוב ותוקף צוללן

  • עוד באותו נושא:
  • כרישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully