וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד דורשת מהאו"ם להתגונן באש חיה ברמת הגולן

8.8.2013 / 14:53

מאה חיילים אירים צפויים להגיע ולהצטרף לכוח אונדו"ף לאחר עזיבת האוסטרים, אך לטענתם הנהלים הקיימים כבר אינם תואמים את המציאות. גורם ביטחוני: "הבקשה נשקלת בכובד ראש"

עוד לפני הגעת הכוח האירי לרמת הגולן, אירלנד מבקשת אישור לפתוח באש בניגוד לנהלים של הכוח הרב לאומי בגזרה. פלוגת חיילים אירים צפויה להגיע ולהצטרף לכוח הפיקוח על ההפרדה של האו"ם (אונדו"ף), הפועל באזור רמת הגולן, לאחר עזיבת הכוח האוסטרי. עוד בטרם נחתו הכוחות, דורשים האירים הבהרות לגבי הנהלים בשני תחומים עיקריים: תמיכה פוליטית רחבה למהלך ואישור להגן על עצמם בנשק חם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוצב אונדו"ף בגבול ישראל-סוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשלת אירלנד אישרה ב-16 בחודש יולי לשלוח לרמת הגולן פלוגת חי"ר ממוכנת שתמנה מאה חיילים, זאת לאחר שההידרדרות במצב הביטחוני בשטח הסורי הובילו את ממשלות אוסטריה, קרואטיה, הפיליפינים ויפן להורות על החזרת חייליהן לארצם. כעת, בעקבות מאמציו של מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הכוחות שיתפרשו בשטח יכללו גם חיילים מפיג'י, מנפאל ומאירלנד, כאשר הכוחות האירים, המוגדרים כמיומנים יותר מהאחרים, יפעלו ב"אזור חם מאוד", וקיימת סבירות גבוהה שיהיו חשופים להתקפות.

אירלנד טוענת שהממשלה האוסטרית הורתה להשיב את חייליה הייתה בתגובה ל"איום בלתי נשלט וישיר". לכן, לטענתה, הפטרול המסורתי, הכולל תצפיות ודיווח על השטח המפורז, כבר לא מתאים למציאות בשטח ויש לאפשר לחיילים להגן על עצמם באש חיה. גורם ביטחוני בישראל אישר את הפרטים, וטען כי הבקשה האירית נשקלת בכובד ראש, מאחר שיש בה כדי לשנות את הסדר בגזרה שבה התגברו הקרבות בחודשים האחרונים.

שיא הקרבות באזור התבטא בכניסה של טנקים סורים לאזור המפורז, ובכיבוש מעבר קונטרה על ידי מורדים, ולאחר מכן השתלטות מחדש של הצבא הסורי. הגורם הדגיש כי למרות האיום לפרק את הכוח הרב לאומי ברמת הגולן, תדע ישראל להגן על עצמה ולאכוף את הסכם הפרוז גם ללא חיילי אונדו"ף.

אנשי אונדו"ף לאחר שחרורם משבי המורדים בסוריה. רויטרס
אנשי אונדו"ף לאחר שחרורם משבי המורדים בסוריה/רויטרס

הכוח האוסטרי עזב את האזור לפני כחודשיים, ימים ספורים לאחר שגם מפקדי החיילים הפיליפינים בקרב כוח אונדו"ף איימו לעזוב את האזור. "עוד אירוע אחד חריג וקיצוני, והפיליפינים יעזבו", אמר בזמנו גורם ביטחוני בכיר. עם זאת, כמה שבועות לאחר מכן הודיעה ממשלת הפיליפינים כי 340 חייליה יישארו באזור אם תוגבר אבטחתם.

בשנה האחרונה נחטפו חיילי אונדו"ף על ידי גורמי אל-קאעדה הפועלים באזור רמת הגולן, ושוחררו לאחר משא ומתן מתמשך. בסיסי אונדו"ף הותקפו ונבזזו, ולכן הועברו הכוחות לפעילות יומית בלבד בבסיסים גדולים, תוך כדי שהם מותירים מוצבים קטנים שוממים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully