וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדי שרצה לרגל לאיראן: "מרגיש כמו האסיר X"

5.8.2013 / 11:29

בדיון בבית המשפט טען סנגורו של הנאשם במגע עם סוכן זר כי ההודאה באשמה שמסר בחקירתו נגבתה באופן בלתי חוקי. עוד עולה: שירת בעבר בצה"ל, שוחרר על סעיף נפשי - והתחרד

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

פרשת "המרגל החרדי": בית המשפט המחוזי בירושלים החליט הבוקר (שני) להאריך עד להחלטה אחרת את מעצרו של החרדי הנאשם במגע עם סוכן זר ובגילוי החלטה לבגוד - וכן להאריך את תוקפו של צו איסור הפרסום על פרטיו האישיים של הנאשם. לעניין בקשת סנגוריו של הנאשם להביאו לבדיקה פסיכיאטרית, ההחלטה נדחתה לדיון הבא שיערך ביום רביעי בבוקר בבית המשפט המחוזי בעיר.

במהלך הדיון היום נחשף כי הנאשם שירת בעבר בצה"ל וכי הוא השתחרר במהלך השירות בשל פטור נפשי (פרופיל 21) אותו קיבל לאחר שנפגש עם פסיכיאטר. לאחר מכן חזר הנאשם בתשובה ועבר להתגורר בשכונת מאה שערים שבירושלים. כיום משתייך הנאשם לזרם החרדי הקיצוני "נטורי קרתא", אשר לא מקבל את קיומה של מדינת ישראל. בנוסף, נחשף בדיון שהנאשם ביקש לפני כעשרים שנה לקבל אזרחות לובית, ואף נכנס לשגרירות לוב וביקש לברר פרטים בעניין.

אישום: חרדי מנטורי קרתא הציע לרגל עבור איראן. עומר מירון
הנאשם מובא לדיון בבית המשפט בשבוע שעבר/עומר מירון

במהלך הדיון היום, בו העלה סנגורו של הנאשם טענות לגבי נסיבות מעצרו וחקירתו של מרשו, טענה נציגת הפרקליטות, עו"ד נועה עזרא: "החקירה נוהלה על ידי שב"כ ומשטרה. בתחילת החקירה הייתה מניעה להיוועץ עם עורך הדין אך המניעה הוסרה והוא התייעץ מאותו רגע מספר פעמים עמו בשעת החקירה וזכות זו מולאה לחלוטין". נציגת הפרקליטות הוסיפה "לא עולה מהמידע שלנו שום חומר המרמז על בעיה נפשית של הנאשם ולכן אנו לא סבורים שיש עילה לבדיקה פסיכיאטרית לכשירות העמדתו לדין. יש גם תמונות רבות שנמצאו בטלפון הסלולארי של הנאשם שמשמשות אותנו. המשיב נעצר ב-17 ביולי ושם החלה החקירה הגלויה".

סנגורו של הנאשם, עו"ד יאיר נהוראי, סקר במהלך הדיון את חקירת השב"כ הראשונה שנערכה לנאשם ב-17 לחודש: "עדיין לא הגיע אלינו המידע המפרט מתי נודע למדינה על העבירות בהם מואשם הנאשם ומדוע הוא נעצר ביום שהוא נעצר. הנאשם חוזר ואומר בחקירתו שאינו מוכן לדבר ללא עורך דין וגם מכחיש את העבירות, אך נאמר לו שהוא מנוע במפגש עם עורך דין ואף הגישו לו מכתב בנושא". עו"ד נהוראי הוסיף "מפרוטוקול החקירה עולה שהייתה פניה לסנגוריה הציבורית אך הסנגוריה לא ענתה לטלפונים. במציאות הוא כבר עבר חקירה ראשונית ונשבר בה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פשקוויל שנתלה בשכונת מגוריו של הנאשם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסנגור סיכם את טענותיו וטען "בשורה התחתונה, לא נעשה ההליך הנכון והראוי מהבחינה המשפטית והוא לפנות לסנגוריה הציבורית. פנייה כזו היא בשורש הזכויות הציבוריות בהליך הפלילי. במשטרה ידעו מראש על הכוונה לעצור אותו ופנו לסנגוריה הציבורית רק לאחר שהוא נחקר והודה במעשיו". עו"ד נהוראי הוסיף "הנאשם אומר שהוא מרגיש כמו אסיר איקס. להבנתו לא היה לו סיכוי לקבל עורך דין. בחקירתו לא הייתה לו הגנה. אני סבור ולו בגלל הסיבה הזו שאי אפשר לקבל את הודעתו משום שהיא נלקחה ממנו בכוח. החקירה שלו גם הייתה לא הוגנת. נעשתה בתנאי לחץ - אור בחדר במשך 24 שעות ולכן הוא הודה במה שהודה".

בתגובה לטענות אלו, השיבה נציגת הפרקליטות: "בהחלטת בית משפט ולפי החוק הוצאה לגבי הנאשם מניעת מפגש עם עורך דין עד ה-19 ביולי. לאחר יומיים הוא נפגש עם עורך דינו מספר פעמים". לאחר הדיון, מסר עו"ד נהוראי הודעה לכלי התקשורת: "החוק קובע חד משמעי את הכללים ואנו חושבים שמנעו ממנו את הפגישה עם עורך הדין וכך נוצר מצב שהוא חש שהוא כמו האסיר איקס ואף אחד לא יעזור לו ולכן הוא הודה".

יצוין, כי בהתאם לחוק, במקרים בהם נעצר אדם החשוד בעבירות ביטחון, רשאים גורמי החקירה לפנות לבית המשפט ולבקש למנוע את פגישתו של החשוד עם עורך דין לתקופה מוגבלת ומבוקרת, זאת במקרה שהפגישה עם עורך הדין עשויה לשבש את החקירה, למנוע מעצרם של אחרים או לסכן חיי אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully