וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: 4 פלסטינים חשודים ברצח במושב אביחיל

31.7.2013 / 16:08

בית משפט השלום בפתח תקווה התיר לפרסום כי 4 תושבי טול כרם נעצרו בחשד לרצח איציק אלגבי בן ה-61 במושב שבעמק חפר באוקטובר האחרון. המניע ככל הנראה פלילי, החקירה נמשכת

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

צפו: סיקור הרצח במושב אביחיל בחודש אוקטובר

ארבעה תושבי טול כרם בשנות ה-20 וה-30 לחייהם נעצרו בחשד למעורבות ברצח איציק אלגבי בביתו במושב אביחיל בעמק חפר בחודש אוקטובר האחרון – כך התיר היום (רביעי) לפרסום בית משפט השלום בפתח תקווה. על פי החשד, הארבעה פרצו לביתו של אלגבי בן ה-61 ולאחר שזה הפתיע אותם, הם רצחו אותו על ידי דקירתו בחזה. חקירת האירוע עדיין נמשכת, אולם במשטרה מבהירים כי לפי התמונה המצטיירת, המניע לרצח הוא פלילי ולא לאומני. עו"ד לימור הלוי, המייצגת את אחד החשודים, טענה כי מרשה "מכחיש כל קשר לפרשה". לדבריה, טרם ברור מה בדיוק מייחסים לחשוד שהיא מייצגת, אך לפי הבנתה, לטענת המשטרה הוא היה בבית הנרצח בשעת הרצח.

לאחר הרצח, חקירת המקרה הועברה לצוות חקירה מיוחד של מרחב שרון בפיקודו של סגן-ניצב בועז בלט. מעצר החשודים לפני כחודש התאפשר בעקבות מידע שהגיע משירות הביטחון הכללי. אחד מהחשודים נעצר על ידי שב"כ בחשד לעבירות ביטחוניות ובמהלך החקירה קשר את עצמו למקרה הרצח. לאחר מעצר החשודים הגיע מפקד המחוז, ניצב ברונו שטיין, יחד עם מפקד מרחב שרון לבית המשפחה על מנת לבשר להם באופן אישי על אודות התפתחות החקירה.

עם הכניסה לתפקיד לפני כחודשיים, ביקש ניצב שטיין מסגל הפיקוד לפרוש בפניו את תמונת הפשיעה המחוזית במטרה להתוות את מדיניותו. ניצב שטיין הנחה לתת עדיפות עליונה לפענוח הרצח האכזרי וציין בפני המפקדים כי זו "חובה ערכית מן המעלה הראשונה לחשוף את האחראים למעשה, למצות עמם את הדין ולהכניסם מאחורי סורג ובריח". לדבריו, אירועים מן הסוג הזה "צריכים להדיר שינה מעיניו של כל שוטר ואין להוריד אותם בשום שלב מרף העדיפות הגבוה ביותר".

איציק אלגבי הפתיע פורצים ונרצח בפתח ביתו במושב אביחיל, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
זירת הרצח/שלומי גבאי

לאחר הרצח חשדו במשטרה שהפורצים ניסו לפרוץ לביתו של אלגבי לאחר שמוקדם יותר באותו היום פרצו לבית שכנו, השוהה בחו"ל. לדברי השכנים, בשעה 18:30 באותו היום נשמעה אזעקה מהבית הסמוך, אולם פסקה זמן קצר לאחר מכן וזכתה להתעלמות מצדם. במהלך ארוחת הערב, עת היו הפורצים בחצרו, יצא אלגבי וצעד לעבר יחידת הדיור הסמוכה, בה מתגוררת בתו. בשלב הזה, לפי החשד, הבחינו בו הפורצים ודקרו אותו בפלג גופו העליון. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו.

בתו של איציק, לירן, שחזרה אז את מה שאירע. "הייתי בדרך מהעבודה הביתה ואבא ואמא אכלו עם הילדים", סיפרה. "כשהגעתי, אמא אמרה לי שהוא הלך כבר לפני לא מעט זמן ליחידה שלנו, שנמצאת מאחורי הבית, אז הלכתי לבדוק". לירן פנתה ליחידת הדיור ומצאה את אביה שרוע במרכז החדר, ככל הנראה כבר ללא רוח חיים. "מיד התקשרנו למד"א והתחלנו לעשות לו החייאה אבל זה לא עזר", סיפרה הבת.

תושבים רבים במושב טענו לאחר הרצח כי הכתובת הייתה על הקיר, וכי למרות שפריצות הפכו לעניין שבשגרה במושב הסמוך לנתניה, במשטרה לא פועלים למיגור התופעה. "אנו סובלים ממכת פריצות ביישוב, זו תופעה ידועה ומוכרת", סיפרה אז לוואלה! חדשות סופיה אשריאן, שכנתו של אלגבי. "המשטרה חסרת אונים ולא מצליחה לסכל את התופעה. חסרים לנו אמצעי מיגון ואבטחה", הוסיפה. לדברי אשריאן, ותיקת היישוב, הנרצח "עבד בלולים, איש משפחה למופת, אדם שקט וטוב, אנחנו ממש בשוק. הכתובת היתה על הקיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully