וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נגד עובדי משרד החוץ: "עשו מעשה שלא יעשה"

30.7.2013 / 18:39

שר האוצר תקף בעמוד הפייסבוק שלו את העובדים לאחר שהעיצומים שלהם הובילו לביטול משלחות נוער לפולין. יו"ר ועד העובדים השיב לו: אנחנו קורסים, אתה אחראי לפתרונות

הסכסוך בין משרד האוצר לבין עובדי משרד החוץ השובתים התרחב היום (שלישי) לחזית חדשה: דף הפייסבוק של שר האוצר יאיר לפיד. בשעות הצהריים העלה לפיד פוסט בו תקף את העובדים על כך שהעיצומים שבהם הם נוקטים הובילו לביטול משלחות הנוער הישראליות לפולין.

"עובדי משרד החוץ מנהלים מול האוצר סכסוך עבודה המלווה בעיצומים", כתב לפיד. "הם שכרו לוביסטים ויח"צנים ואפילו זה במסגרת החוק, אלא שעכשיו הם עשו מעשה שלא יעשה: במסגרת העיצומים הם מסרבים להנפיק דרכונים דיפלומטים למאבטחי השב"כ היוצאים עם משלחות תלמידי תיכון למחנות ההשמדה לפולין", טען. לדבריו, הפעולה הזו גרמה לביטול המשלחות, על אף שהמשפחות כבר שילמו על הנסיעה. "מותר לנהל סכסוך עבודה, אבל אסור לעשות אותו על גבם של ילדים שנוסעים למצעדי החיים באושוויץ ובירקנאו", סיכם.

יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, יאיר פרומר, כתב לו בתגובה בעמוד הפייסבוק: "כבוד השר, יאיר לפיד, אבקש להציג בפניך את העובדות לאשורן. סכסוך העבודה במשרד החוץ נמשך למעלה מארבעה חודשים, שבמהלכם התעלמו פקידי משרדך לחלוטין מהעיצומים ואף אמרו, כי 'זה לא מזיז להם'. הם סירבו לנהל עמנו משא ומתן בתום לב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעירים במצעד החיים באושוויץ. למצולמים אין קשר לכתבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרומר הזכיר את הסיבות שבגללן פתחו העובדים בשביתה מלכתחילה: "חשוב לי להדגיש, כי אנו עובדי מדינה ומשרתי ציבור. רבים מאתנו נאנקים יום-יום תחת נטל כלכלי בלתי נסבל, לאחר שבני זוגנו נאלצו לוותר על הקריירה. אנו נשלחים אלפי קילומטרים כדי לשמור על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, ומוותרים בשל כך על קשר עם המשפחה וההורים. כעת, במקום להביא לסיום המשבר, בחרו פקידי משרדך להעניש אותנו על העיצומים הלגיטימיים שאנו נוקטים ולנכות שליש משכרנו".

התנהלות חסרת אחריות

יו"ר ועד העובדים הוסיף כי "רבים מהשליחים בחו"ל ייוותרו כעת בלי יכולת להמשיך ולשלם את שכר הדירה בארצות שאליהן ממשלת ישראל שלחה אותם. זו התנהלות חסרת אחריות. אדוני השר, משרדך הוא האמון על פתרון המשבר, אך עד היום לא שמעונו את קולך בנושא. אני קורא לך להתערב עוד היום במשבר ולהפגש עמנו - בלי מתווכים, בלי לוביסטים ובלי יח"צנים - כדי להביא לסיום מהיר של סכסוך העבודה, לטובת כולנו".

עמוד הפייסבוק של השר לפיד הוצף מאז פרסום הפוסט במאות תגובות, שרובן צידדו בעובדים ששובתים. לצד זאת, יותר מ-1,700 גולשים סימנו "לייק" על דבריו של השר. בינתיים, בזמן שהשר והעובדים מתקוטטים מול המחשב, פרקליטות המדינה הודיעה אחר הצהריים כי היא מתכוונת לערער על החלטת בין הדין האזורי לעבודה שלא לחייב את העובדים השובתים להנפיק דרכונים דיפלומטיים למאבטחי השב"כ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully