וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בסיגריות: תווית "אזהרה" על בקבוקי אלכוהול

30.7.2013 / 18:55

ועדת הכלכלה אישרה תקנות לפיהן כל משקה המכיל מעל 15.5% אלכוהול יכלול אזהרה: "צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות". התקנות יחולו גם על פרסום אלכוהול

זהירות, אלכוהול: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) תקנות חדשות לפיהן על כל בקבוק של משקה אלכוהולי ששיעור האלכוהול בו עולה על 15.5% תופיע אזהרה, בה ייכתב: "אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!". בנוסף, על משקאות ששיעור האלכוהול בהם הוא עד 15.5% יופיע הכיתוב: "אזהרה: מכיל אלכוהול – מומלץ להימנע משתיה מופרזת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקנות יחולו גם על פרסום אלכוהול. אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקנות החדשות, שייכנסו לתוקף בתוך כ-90 יום, לא יחולו רק על התוויות המודבקות לבקבוקים והפחיות, אלא גם על פרסומות למשקאות אלכוהוליים. הוועדה אישרה כי כתוביות דומה תופיע על פרסומות מודפסות למשקאות אלכוהוליים וכי בטלוויזיה או ברדיו תושמע אזהרה בת חמש שניות לפחות.

כמו כן, ייאסר על ידוענים לפרסם משקאות אלכוהוליים, הצגת אלכוהול בשלטי חוצות תאסר, כמו גם בעיתונים המיועדים לקטינים. בנוסף, יחול איסור על הענקת משקאות משכרים כפרסים בתוכניות טלוויזיה ורדיו. התקנות מהוות את יישום החוק שהגביל פרסום אלכוהול, שיזם דני דנון (הליכוד) ואושר בחודש ינואר 2012.

ח"כ דני דנון אמר לאחר אישור התקנות היום: "אין חיסון למחלת שתיית משקאות משכרים על-ידי קטינים, אז מחובתנו כחברה להתגייס כולם, הורים, מורים ומחוקקים כדי לעצור את המגפה".

בתחילת החודש שר האוצר יאיר לפיד אישר את הצו המקדים את תוקפו של השלב האחרון ברפורמה במשקאות משכרים. הרפורמה אושרה ונכנסה לתוקף בשנת 2010, במסגרתה מס הקנייה על משקאות משכרים הותאם למס קצוב לפי ליטר הכוהל. מס הקנייה כיום עומד על 75% בנוסף ל-21.28 שקלים לליטר כוהל. שיטת מיסוי זו איננה תלויה בערך המשקה אלא במידת הנזק הנגרם כתוצאה מהשימוש בו למשק ולחברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully