וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שלום: "מוכנים לחידוש השיחות כבר ביום שלישי"

בחנוכת אזור תעשייה משותף ביריחו אמר שלום: "הודענו לאמריקנים על נכונותנו להגיע בשלישי לוושינגטון, מחכים להצהרה דומה מהפלסטינים". נתניהו: רוצים שלום שאפשר להגן עליו

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

חידוש השיחות – כבר בשבוע הבא? שר האנרגיה והפיתוח האזורי, סילבן שלום, אמר היום (חמישי) כי ייתכן שהשיחות הישירות עם הפלסטינים בתיווך ארה"ב יחודשו כבר ביום שלישי הקרוב. "היעדר תנאים מוקדמים בעבר לא מנע מראשי ממשלה ישראלים לבצע צעדים מרחיקי לכת. אנחנו הודענו לאמריקנים על נכונותנו להגיע ביום שלישי לוושינגטון, מחכים להצהרה דומה מהפלסטינים", אמר השר שלום באירוע חנוכת אזור תעשייה ישראלי-פלסטיני משותף ביריחו.

"חיזוק הכלכלה חשוב אבל אינו תחליף לפתרון מדיני", הוסיף שלום. "בשביל להתקדם גם במישור המדיני וגם במישור הכלכלי צריך שניים לטנגו, אנחנו מוכנים לחדש מיד את המגעים ולעשות זאת בכנות כדי להתקדם לשלום". השר שלום נפגש עם שר התכנון הפלסטיני מוחמד אבו רמדאן והשניים לחצו ידיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר שלום ושר התכנון הפלסטיני מוחמד אבו רמדאן, היום ביריחו/מערכת וואלה!, צילום מסך

באירוע על הכרזת הקמת אזור התעשייה החדש שיספק תעסוקה לאלפי פלסטינים באזור בקעת הירדן נכחו גם שר החוץ היפני ושר הפנים הירדני, שמדינותיהם תרמו להקמת אזור התעשייה. מדובר באחד הפרויקטים הכלכליים האזוריים הגדולים ביותר שישראל שותפה להם בשנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רקדת פעם טנגו? כדי לרקוד טנגו צריך שניים. אבל מסתבר שבמזרח התיכון צריך שלושה אנשים". נתניהו בבסיס הקליטה והמיון בתל בשומר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לריקוד הארגנטיני המפורסם, שלדבריו דרושים לו שלושה רקדנים, כשהדבר נוגע ליחסים האזוריים. בכך רמז לצורך בתיווך האמריקני. בשעות הבוקר ביקר נתניהו בבסיס הקליטה והמיון בתל בשומר ואמר לאחד החיילים: "רקדת פעם טנגו? כדי לרקוד טנגו צריך שניים. אבל מסתבר שבמזרח התיכון צריך שלושה אנשים. אנחנו רוצים שלום, אבל שלום בטוח שאפשר להגן עליו וששווה את המילה".

נתניהו ביקר את טירוני חטיבת הצנחנים בליווי אלופה אורנה ברביבאי, ראש אכ"א. במהלך הביקור הוא שוחח עם הטירונים והחליף איתם חוויות על שירותו הצבאי. האלופה הפתיעה את ראש הממשלה ומסרה לידיו תמונה שלו מהבקו"ם ביום בו התגייס לצה"ל.

נתניהו יציג לשרים הצעת "חוק יסוד-משאל עם"

מוקדם יותר נודע כי ראש הממשלה יציג לשרים בישיבת הממשלה השבועית ביום ראשון הקרוב טיוטה להצעת "חוק יסוד-משאל עם". ההצעה, שעליה למדו השרים מסדר היום שהופץ הבוקר, תהפוך את החוק הקיים בנושא לחוק יסוד, ומשמעותה היא שבמסגרת הסדרים מדיניים עתידיים כל העברה של שטחים מריבונותה של מדינת ישראל למדינה אחרת תחייב עריכת משאל עם.

ההצעה נוגעת באופן ישיר למזרח ירושלים ולרמת הגולן - שטחים שנכבשו ב-1967, אך נמצאים תחת ריבונות ישראלית. בעקיפין, יש לה השלכות גם על שטחי הגדה המערבית, שכן על מנת לספח לישראל גושי התיישבות גדולים בגדה תיאלץ ישראל לבצע חילופי שטחים עם הרשות הפלסטינית - צעד שכאמור, יצריך משאל עם במסגרת חוק היסוד החדש שמקדם ראש הממשלה.

בתוך כך, נודע כי ראש הממשלה יסמיך צוות שרים לטיפול בסוגיית שחרור האסירים הפלסטינים. כפי שפורסם בוואלה! חדשות בשבוע שעבר, ישראל תשחרר כ-80 אסירים פלסטינים ותיקים במספר פעימות, כאשר השחרור הראשון יתבצע בעוד כמה שבועות, רק לאחר שהמשא ומתן המדיני יחל בפועל. בירושלים רוצים לראות שהפלסטינים לא נוטשים את שולחן המשא ומתן והולכים על מהלך חד-צדדי באו"ם לפני שמתחילים בפועל לשחרר את האסירים.

עוד באותו נושא:
נתניהו יציג טיוטת חוק יסוד: העברת שטחים במשאל עם
מכשול למו”מ? מכרז לבניית 30 דירות בבית-אל
שר החוץ של שבדיה ממשיך להרגיז את ישראל

לפניות לכתב אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il
לפניות לכתב אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully