וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודש: המדליף האמריקני יורשה לצאת מנמל התעופה

רויטרס

24.7.2013 / 15:20

אדוארד סנודן, שהתגורר בטרמינל במוסקבה בשבועות האחרונים, יקבל את המסמכים הדרושים כדי לצאת לשטח רוסיה. מנגד אמר עורך דינו: הוא טרם קיבל אישור לעזוב את שטח שדה התעופה

רשויות ההגירה ברוסיה העניקו לאדוארד סנודן היתר כניסה למדינה - כך דיווחו בצהריים (רביעי) כלי תקשורת במדינה. לפי רשת החדשות RT, הנמצאת בשליטת הקרמלין, סנודן קיבל מסמכים בהם נכתב כי הרשויות אף שוקלות להעניק לו מקלט מדיני ברוסיה. בתחילת החודש אמר הנשיא ולדימיר פוטין כי סנודן יוכל להישאר ברוסיה "אם יפסיק בהדלפות המזיקות לארצות הברית".

עם זאת, עורך דינו הרוסי של סנודן, אנטולי קוצ'רני, אמר כי הוא טרם קיבל את המסמכים שיאפשרו לו לעזוב את תחום שדה התעופה.

אמש מלאו חודש לנחיתתו במוסקבה של המדליף האמריקני. מאז הגיע ב-23 ביוני בטיסה מהונג קונג, לא יצא את נמל התעופה שרמטייבו. סנודן מבוקש בארצות הברית באשמת ריגול, וחי בארבעת השבועות האחרונים באזור המעבר של הטרמינל הרוסי.

בתקופת מגוריו בנמל התעופה במוסקבה, שקל סנודן בקשות והצעות שונות למקלט מדיני בכמה מדינות. לפני כשבועיים אירעה תקרית דיפלומטית חמורה בין ארה"ב לבוליביה, כשמטוסו של הנשיא איבו מוראלס נאלץ לנחות באמצע הדרך ממוסקבה לארצו, מחשש שהוא מבריח עמו את סנודן. מדינות אמריקה הלטינית הגיבו בזעם והודיעו על השבת שגריריהן מאירופה, בטענה ל"שיתוף פעולה נבזי עם וושינגטון".

אדוארד סנודן בפגישה בנמל התעופה במוסקבה. רויטרס
אדוארד סנודן במסיבת עיתונאים שכינס בנמל התעופה לפני עשרה ימים/רויטרס

ארה"ב החרימה את דרכונו של סנודן, דבר שהערים קשיים נוספים על בקשותיו למקלט מדיני. לפי הדיווח ב-RT, פקידי ההגירה במוסקבה עיבדו את בקשתו למקלט, ונזקקו רק למסמכים אחרים. מקור בנמל התעופה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי פרקליטיו של סנודן סיפקו את המסמכים הדרושים, ולפיכך ייתכן שהוא יוכל להיכנס לשטח רוסיה כבר היום.

סנודן מבוקש בארה"ב בשל הדלפת מסמכים החושפים את קיומה של מערכת הציתותים האלקטרונית "פריזם". וושינגטון מפעילה לחץ על מוסקבה כדי לשחררו. גלן גרינוולד, הבלוגר שפרסם את ההדלפות בעיתון הבריטי "גרדיאן", אמר כי בקרוב יתפרסם חלק נוסף "ונפיץ במיוחד" מהחומרים שקיבל מסנודן.

לקריאה נוספת
פוטין: סנודן יוכל להישאר ברוסיה אם לא יפגע בארה"ב
מטוסו של נשיא בוליביה יורט מחשש שהבריח את סנודן
ארה"ב השתילה אמצעי ציתות גם לבעלות ברית באירופה

נמל התעופה שרמטייבו, מוסקבה. יוני 2013. רויטרס
נמל התעופה שרמטייבו במוסקבה. סנודן יוכל לעזוב את הבית הזמני בקרוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully