וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח הכפול בירושלים: "הוציא להורג את האב ובתו"

24.7.2013 / 12:58

מעצרו של גטהגון טדסה, המאבטח שירה אתמול למוות בנתן וימית ז'ורנו, הוארך ב-8 ימים. המשטרה: אין ראיה שסבל מבעיה נפשית. "מי שנמצא ב'חושך' לא יורה, עובר חדר, ויורה שוב"

צילום: מור שאולי, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בדקות שאחרי ביצוע הרצח בירושלים)

בית משפט השלום בירושלים האריך בצהריים (רביעי) בשמונה ימים את מעצרו של גטהגון טדסה, המאבטח החשוד שירה למוות בעורך דין נתן ז'ורנו בן ה-56 ובתו ימית בת ה-26 בבניין "כלל" בבירה. המשטרה הבהירה בדיון כי האיש חשוד ברצח, ודרישתה להאריך את המעצר בעשרה ימים לא התקבלה במלואה. אמש שחזר החשוד את מעשיו.

"כל רצח הוא מזעזע - אך רצח של אבא ובת מזעזע פי כמה", אמר נציג המשטרה בדיון פקד ידידיה יעקב שטען כי החשוד במעשה בן ה-50 סתר בחקירתו את הדברים שאמר לשוטרים בזירה. "גרסתו של החשוד, מעבר לעובדה שהיא נסתרת על ידי דבריו מיד לאחר הרצח, לא מתיישבת עם הראיות הפורנזיות והאחרות מהן עולה שהוא ירה מספר רב של כדורים ולמעשה ביצע הוצאה להורג", אמר.

לדברי פקד יעקב, אף שטדסה הודה שירה בעורך הדין ובבתו על רקע מקצועי ופיננסי, אין כל ראיה לחוב של ז'ורנו כלפיו. "החשוד סיפר את השתלשלות העניינים בצורה קוהרנטית, יסודית ומלאה עד לרגע הירי שלטענתו היה 'בחושך'. כאשר נשאל על עברו הפסיכיאטרי הוא שמר על זכות השתיקה. אין בתיק החקירה כל בדל ראיה לבעיה נפשית וכאמור רק לאחר התייעצות עם עורך דינו העלה את הגרסה הזו", אמר נציג המשטרה. לטענתו, גם משפחתו של החשוד אינה מכירה כל טיפול נפשי שקיבל האיש – בזה גם אשתו שהייתה איתו שני עשורים. בעוד המשטרה התנגדה לשלוח את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית, סנגורו של המאבטח דרש קיומה של בדיקה זו כתנאי להסכמה להארכת המעצר.

בנוגע לטענת טדסה לגבי זה שברגע הרצח היה ב"חושך", טען נציג המשטרה כי גם בנושא זה סתר המאבטח את עצמו, כשהודה שעורך הדין ובתו היו בחדרים שונים. "אדם שהוא 'בחושך' קשה לו לירות מקבץ של כדורים בפלג הגוף העליון ואז לעבור חדר ולעשות זאת שוב", אמר.

החשוד ברצח נתן וימית ז'ורנו,  יולי 2013. יואב דודקביץ'
טדסה, החשוד ברצח, בבית המשפט/יואב דודקביץ'

החשוד בירי נכנס אתמול בבוקר למשרדו של ז'ורנו במרכז ירושלים, ופתח באש מטווח קצר לעבר האב ובתו שעבדו שם. טדסה, תושב מעלה אדומים שעלה מאתיופיה בשנת 2004, היה לקוח של ז'ורנו שנמצא בהליכי גירושים מאשתו. ז'ורנו ייצג אותו בתיק המשפטי, אך טדסה לכאורה לא היה מרוצה מהטיפול. על פי החשד, הוא הגיע למשרד אתמול בבוקר כדי לדרוש את כספו בחזרה – אך בחקירתו טען כי לא תכנן מראש את הרצח הכפול.

רונית ז'ורנו, אשתו השנייה של נתן, התקשתה לעכל אתמול את הבשורה המרה. "כולם ידעו איזה אדם טוב הוא", סיפרה. לשניים, שהתגוררו יחד בשנים האחרונות בשכונת פסגת זאב בבירה, יש גם ילד משותף בן 7. "הוא היה אבא מקסים. אני עדיין לא יודעת איך לספר לילד".

מתן הרישיונות יוחמר

מחברת האבטחה שהעסיקה את החשוד נמסר כי המאבטח עבר את כל בדיקות ההכשרה והבחינות ולא נמצא שהוא סובל מכל בעיה נפשית. נוכח ריבוי המקרים הקטלניים בהם עשו מאבטחים שימוש בנשק שניתן להם כחוק, הוחלט באחרונה על ידי השר לביטחון הפנים להחמיר את מתן הרישיונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אשתו של ז'ורנו מבכה את מות בעלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי ההחלטה, מאבטחים יחויבו להפקיד את נשקם בסוף יום העבודה, ובנוסף יהיה צמצום משמעותי של מספר הרישיונות להחזקת כלי נשק בידי אזרחים. החל משנת הלימודים הקרובה לא תורשה נשיאת נשק על ידי מאבטחי מוסדות חינוך שלא במסגרת העבודה.

מדוברות משרד מבקר המדינה נמסר הבוקר כי המשרד נמצא בעיצומה של מטלת ביקורת בנושא הפיקוח על רישוי ואחזקת כלי ירייה, וכי בקרוב ייצאו טיוטות למבוקרים הרלוונטיים לצורך קבלת התייחסותם לממצאים שנאספו עד כה בביקורת זאת.

(עדכון ראשון - 12:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully