וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הלחץ: האיחוד האירופי אישר את החרם על ההתנחלויות

ההנחיה לא לשתף פעולה עם גופים בהתנחלויות פורסמה כמתוכנן, על אף הניסיונות של ההנהגה בישראל למנוע את המהלך. עם זאת, הבהירו האירופים שיישומה יתבצע תוך דיאלוג עם ישראל

למרות הלחץ הדיפלומטי הכבד שהפעילה ישראל ב-48 השעות האחרונות, האיחוד האירופי פרסם אתמול (שישי) כמתוכנן את ההנחיה החדשה בנוגע להתנחלויות, שקובעת כי הסכמים עתידיים בין מדינות ומוסדות האיחוד לבין ישראל לא יהיו תקפים מעבר לקו הירוק. ההחלטה תיושם בפועל בכלל מדינות האיחוד החל מינואר 2014.

חרם של האיחוד האירופי, יולי 2013. מערכת וואלה!
כבר שלשום הבהירו כי הלחץ לא יוביל לשינוי ההחלטה. הפרלמנט האירופי/מערכת וואלה!

כבר שלשום הבהירו בנציבות האיחוד כי הלחץ לא יוביל לשינוי ההחלטה. גורם מקצועי באיחוד האירופי אמר אתמול לוואלה! חדשות כי קשרי המסחר, הכלכלה, התרבות והמחקר עם ישראל "חשובים מאוד" לאיחוד, וכי מטרת ההחלטה השנויה במחלוקת היא לאפשר למדינות האיחוד לקיים יחסים קרובים עם ישראל תוך ידיעה שהקשרים הללו לא כוללים את מפעל ההתנחלויות שאירופה רואה בו עבירה על החוק הבינלאומי.

למרות שלא הצליחו למנוע את המהלך, ייתכן שהלחץ הישראלי כן ישפיע על האופן שבו תיושם ההנחיה בפועל. בנציבות האיחוד האירופי הודיעו אתמול כי יישום ההנחיה ייעשה תוך דיאלוג עם ישראל – רמז לכך שניתן עוד להשפיע באיזה היקף ובאילו מקרים תיושם ההחלטה.

כאמור, עד הרגע האחרון ניסו בישראל לעצור את המהלך. הלחץ הישראלי כלל התגייסות אישית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיא המדינה, שמעון פרס ושרת המשפטים והאחראית על משא ומתן עם הפלסטינים, ציפי לבני, שהבהירו הן בשיחות פרטיות עם גורמים בכירים באירופה והן בהתבטאויות בתקשורת שישראל רואה את ההחלטה בחומרה, מגדירה אותה במילה חרם ומאמינה שהיא פוגעת בתהליך השלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שגרירי בריטניה, צרפת וגרמניה זומנו לשיחות הבהרה

גורם רשמי מסר אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית כי משרד החוץ זימן את שגרירי בריטניה, צרפת וגרמניה בישראל לשיחת הבהרה בעקבות ההחלטה האירופית. המשרד הזהיר את השגרירים ממשבר חמור בין האיחוד לישראל בעקבות הצעד. השגריר הצרפתי, כריסטוף ביגו, אישר כי נערך דיון בראשות מנכ"ל משרד החוץ, רפי ברק. "הישראלים הודיעו לנו על חששם... הזכרתי להם כי הקווים המנחים החדשים ממשיכים את המדיניות האירופית בנוגע להתנחלויות", אמר השגריר.

שלשום קרא הנשיא פרס לאיחוד האירופי למנוע את אישור ההחלטה. "אל תובילו מהלך של סנקציות לא אחראי שיחבל במשא ומתן המדיני", אמר הנשיא בהצהרה מיוחדת לסוכנויות הידיעות הזרות. "החלטתכם עלולה להביא למשבר נוסף באזורנו". פרס פנה ישירות לאירופיים ואמר: "חכו עם החלטתכם – תנו עדיפות לשלום". לדבריו, מדובר בהחלטה שאינה נדרשת ואינה בזמן. "הנושאים שעל הפרק מורכבים ורגישים – דחו את החלטתכם".

יום קודם לכן, התקשר ראש הממשלה נתניהו למנהיגים של כמה מדינות באירופה וביקש מהם לפעול לעצירת ההחלטה. נתניהו הציג למנהיגים את עמדתה של ישראל בנושא, והבהיר כי ההחלטה "תפגע בתהליך המדיני". נתניהו הדגיש כי מדובר במהלך "מזיק ומטעה". במקביל, נפגשה לבני עם שליח האיחוד האירופי לתהליך השלום, אנדראס רייניקה, והבהירה לו ש"חשוב שהאירופים יאפשרו לישראל ולפלסטינים לקבוע את הגבול במשא ומתן, במקום לקבוע אותו בהחלטות חד-צדדיות מצד האיחוד".

(עדכון ראשון 13:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully