וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילים נורו לעבר מוצב מצרי ברפיח, 2 קצינים נפצעו

17.7.2013 / 1:29

חוסר השקט בחצי האי סיני נמשך והמתיחות הגיעה לגבול רצועת עזה. חמושים שזהותם לא ידועה תקפו בסיס צבאי בטילי נ"ט ונשק אוטומטי, כך דיווחו גורמי ביטחון ועדי ראייה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(מתקפה על אוטובוס בסיני, שני)

נמשכת ההידרדרות הביטחונית בגבול מצרים: חמושים תקפו אמש (שלישי) בטילי נ"ט ונשק אוטומטי את בסיס הצבא המצרי בחצי האי סיני באזור הגבול עם רצועת עזה. שני קצינים מצרים נפצעו במתקפה, כך דיווחו גורמי ביטחון ועדי ראייה. הדי פיצוצים וקולות ירי נשמעו במחנה באזור רפיח, כך לפי הגורמים. לפי שעה, אין אימות לזהותם של המפגעים.

לפחות שלושה בני אדם נהרגו שלשום לפנות בוקר בפיגוע בצפון סיני, מירי רקטות נגד-טנקים לעבר האוטובוס שבו נסעו. ההרוגים הם פועלים, ששבו מהעבודה במפעל בטון בחצי האי. עוד 17 בני אדם נפצעו בפיגוע. רבים מהם נפצעו באורח קשה.

צבא מצרים סמוך לאל-עריש. סיני, יולי 2013. AP
הדי פיצוצים וקולות ירי נשמעו במחנה באזור רפיח. הצבא המצרי בסיני/AP

קבוצות טרור איסלאמיות שבסיסן בצפון חצי האי סיני העצימו את התקפותיהן על שוטרים וחיילים באזור במשך השנתיים האחרונות, תוך שהם מנצלים את החלל שנוצר באזור מאז ההפיכה נגד הנשיא לשעבר חוסני מובארק.

אנשי מיליציה תקפו מחסומים צבאיים ומטרות נוספות כמעט על בסיס יומיומי והביאו למותם של לפחות 13 בני אדם. ערוץ "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווח אמש כי צבא מצרים תפס משלוח של 19 רקטות גראד, שהועבר מאזור חצי האי סיני דרך סואץ לקהיר.

יעלון אישר הכנסת גדודים מצרים נוספים לסיני

על רקע חוסר השקט באזור, מצרים פנתה למשרד הביטחון בבקשה להכניס שני גדודי חי"ר נוספים לסיני - בדגש על אזור אל-עריש ורפיח. שר הביטחון משה יעלון בחן את הנושא ואישר את הכנסת הגדודים, שתתרחש בימים הקרובים.

מטרת כניסת הכוחות היא לבלום כנופיות בדואים וארגוני ג'יהאד עולמי שפתחו בעימותים אלימים, שכוללים שימוש באש חיה, נגד כוחות צבא מצרים. מדובר בתוספת כוח משמעותית לצבא מצרים, שכוללת ארבעה גדודים מעבר למוסכם בנספח להסכם השלום עם ישראל. בצה"ל ובמערכת הביטחון מביעים דאגה מהמתיחות הגוברת בגבול עם מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully