וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר קובי פרץ יואשם באיומים והעלמת מס

גלעד גרוסמן

11.7.2013 / 16:03

פרקליטות המדינה הודיעה כי בכוונתה להאשים בכפוף לשימוע את הזמר בהעלמת הכנסות ומס בגובה מיליוני שקלים בין השנים 2005-2009. הוא צפוי להיות מואשם גם באיומים על אמרגנו

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (חמישי) לזמר קובי פרץ על כוונתה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע בהעלמת הכנסות ומס בגובה מיליוני שקלים בין השנים 2005-2009. על פי החשד, בין השנים 2005-2009 לא דיווח פרץ על הכנסות בגובה של כ-5.2 מיליון שקלים והגיש למנהל מכס ומע"מ ידיעות כוזבות במטרה להתחמק מתשלום בגובה של כ-830 אלף שקל. בנוסף, חשוד הזמר כי שלח מסרון מאיים לאמרגנו לשעבר, יוחאי יעיש.

עולם תחתון והעלמת מיליונים: תיק קובי פרץ נחשף

הזמר קובי פרץ שוחרר בערבות. טל אנגלנדר
בתחילת דרכו הרוויח פרץ בין 2,500-3,000 שקלים להופעה. פרץ/טל אנגלנדר

כאמור, החקירה נגד פרץ מתרכזת בהעלמת הכנסות בין השנים 2005-2009. לטענת יעיש, ב-2002, לאחר שיצא השיר "בלבלי אותו", השניים סיכמו על כך שיחלקו ביניהם את הרווחים מההכנסות של פרץ באופן שווה. הכסף הגיע לידי יעיש, שניכה ממנו הוצאות והעביר לפרץ את חלקו. לדבריו, אשת יחסי הציבור של פרץ ידעה על ההסכם, והחוקרים סיפרו לפרץ שהיא אישרה זאת. מנגד, פרץ טען כי עד שנת 2009 הרוויח בין 7,000 ל-12 אלף שקלים בחודש, לצד בונוסים שקיבל מיעיש, בהתאם לחוזה שחתם עמו. אולם לטענת האמרגן מדובר בהסכם פיקטיבי שנחתם ב-2006, כאשר לזמר היו "דיונים במס הכנסה", ונוצרה לו "בעיה של הקבלות הכנסות והוצאות בבנק".

התיק נחקר על ידי פקיד שומה – חקירות ירושלים ברשות המסים ועל ידי מחלקת הונאה במחוז מרכז של משטרת ישראל. יעיש סיפר לחוקרים כי בתחילת דרכו הרוויח פרץ בין 2,500-3,000 שקלים להופעה. אחרי שיצא הדיסק "בלבלי אותי" המחיר עלה לכ-2,000 דולרים להופעה וב-2009 - תקופת השיא של פרץ, הוא גבה כ-40 אלף שקלים עבור כל הופעה. פרץ, לדבריו, הרוויח כ-15 אלף שקלים להופעה. באותה שנה שילמה עיריית חיפה 200 אלף שקלים עבור הופעתו. יעיש סיפר כי פרץ הופיע בין 15 ל-22 פעמים בחודש. עבור חתונה גבה הזמר 35 אלף ל-45 אלף שקלים, ועבור הופעות בפני ועדי עובדים בין 70 אלף ל-100 אלף שקלים. בנוסף להופעות, פרץ הרוויח ממכירת דיסקים, מתמלוגים עבור השמעות ברדיו ובטלוויזיה, רינגטונים בטלפונים הסלולריים, השתתפות בפרסומות ובתכנית "רוקדים עם כוכבים". לטענת יעיש, פרץ הרוויח 200 אלף שקל עבור השתתפות בתוכנית.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מעטפות עם מזומנים בסיום ההופעה

לטענת האמרגן, מהופעה רגילה שלשל פרץ לכיסו כ-15 אלף שקלים. את הכספים הוא נהג להעביר במעטפות שהכילו מזומנים בסיום ההופעה. "הייתי שואל את קובי על איזה חלק להוציא חשבונית. בדרך כלל הוא היה רב אתי ולא רוצה להוציא חשבונית. היינו מתווכחים מה גובה החשבונית, קובי תמיד רצה שזה יהיה פחות. הוא עשה חישובים כמה הוצאות יש לו באותו חודש ולפי זה היה אומר לי מה לרשום בחשבונית שלו", סיפר לחוקרים. כשפרץ נשאל על המעטפות לאחר ההופעות השיב כי ”אם זה לא היה מצחיק זה היה עצוב, ואם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק".

הזמר הכחיש שהיה סיכום כזה. "בסוף כל חודש הוא היה אומר לי מה היו ההוצאות וההכנסות, אמר לי כמה כסף מגיע לי ומה לרשום על החשבונית שלי. לא הייתי בודק אתו כלום. זו הטעות שלי, שלא בדקתי אותו", אמר לחוקרי המשטרה. "הייתי עסוק אך ורק בלשיר. בלשיר ועוד פעם לשיר. הצד השני היה עסוק בלגנוב ולגנוב ועוד פעם לגנוב", אמר פרץ במהלך עימות שערכו החוקרים בינו לבין יעיש.

עוד טען פרץ בחקירותיו כי על כל ההכנסות שלו בין השנים 2009-2005 הוא הוציא חשבוניות כמתחייב בחוק. "הוא עבד עליי. זה אומר שהוא מעל בי, שיקר לי כך במשך עשר שנים. היום, במקום שיהיה לי לאחר 10 שנים, שיהיה לי נחת ובית משלי, אז עם כל העבודה הקשה שלי אני עדיין נמצא בדירת ארבעה חדרים שאני משלם עליה משכנתה 25 שנה", אמר באחת מחקירותיו.

מסרון מאיים: "מי שיפגע בי, אפגע בו"

היחסים ביניהם הסתיימו בטונים צורמים בתחילת 2012. חודש לפני שיעיש התייצב בפני החוקרים, נערכה פגישה בינו לבין פרץ ועורך דינו חיים לוי, בניסיון להגיע לסיכום על סיום הקשר המקצועי בין השניים. לפני הפגישה, שלח הזמר לאמרגנו מסרון מאיים, שבו נכתב: "תקשיב ותקשיב לי טוב. עכשיו ברגע זה אתה מתחיל לעצבן אותי ולפגוע לי בפרנסה ובקריירה, ומי שיפגע בי מי שזה לא יהיה, אני אפגע בו כל החיים ואני בן ... אם אני משקר ואל תבחן אותי עכשיו כי כל התסכולים והעצבים שלי אוי ואבוי אם אני מוציא את זה כל מי שהוא עכשיו אני ממש לא מקנא במי שזה לא יהיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעיש סיפר לחוקרים כי חשש שפרץ יפגע בו. "קובי מקושר בכל עולם הפשע ואני לא יכול להגיד שמות", אמר. הוא סיפר שהזמר הופיע בפני כל בכירי עולם הפשע, "מהגדול ועד הכי קטן". יעיש טען כי בפגישה, אותה הקליט, פרץ התנהג באופן מאיים ובשלב מסוים אף אמר לו כי הציל כמה פעמים את חייו. "הוא אמר לי פתאום שהיו כבר שניים שרצו להוריד אותי, כלומר להרוג אותי, והוא עצר אותם", סיפר האמרגן. בחקירה במשטרה לאחר שהוצתה דלת ביתו, מיהר יעיש להפנות אצבע מאשימה לכיוונו של פרץ. "הוא איש מסוכן מאוד, ולפי מה שאני חושד הוא שלח אנשים", אמר. התיק מנוהל כעת בפרקליטות על ידי עורכת הדין הילה גבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully