וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמה במצרים: כלכלן ימונה לראש הממשלה הזמני

10.7.2013 / 0:06

אחרי ששמות שונים נזרקו באוויר בימים האחרונים, הפלגים השונים הסכימו שחאזם אל-בבלאווי, סגן ראש הממשלה בימי מובארק ותת מזכ"ל האו"ם לשעבר ימונה להרכיב את ממשלת המעבר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בדרך להקמת ממשלת מעבר: דוברו של נשיא מצרים עדלי מנסור, הודיע אמש (שלישי) רשמית כי חאזם אל-בבלאווי, הכלכלן הליברל, ימונה לתפקיד ראש הממשלה הזמני במצרים. אל-בבלאווי כיהן בעבר כסגן ראש הממשלה בממשלתו של עיסאם שרף שבימי מובארק, שפעלה בימי המועצה הצבאית העליונה. בשנים 1995-2000 כיהן כתת מזכ"ל האו"ם. באוקטובר 2011 הגיש את התפטרותו מממשלת עיסאם שרף, כמחאה על הרג 28 בני אדם בידי המשטרה הצבאית בהפגנה של נוצרים קופטים.

אל-בבלאווי לא נחשב למועמד מוביל לתפקיד, אולם ככל הנראה היעדר התנגדות מצדם של הפלגים השונים במצרים שתמכו בהדחת מורסי, הביא למינויו. מוחמד אל-בראדעי שנחשב למועמד מוביל תחילה, מונה לתפקיד סגן הנשיא לקשרי חוץ. ככל הנראה התנגדותה של מפלגת א-נור הסלפית למינוי אל-בראדעי לתפקיד ראש הממשלה, הביאה למינוי של אל-בבלאווי.

ההפיכה במצרים - כותרות נוספות:
גורם מדיני: ביטול הסיוע האמריקני למצרים יפגע בנו
האחים המוסלמים קראו להפגין גם היום: "טבחו בנו"
צבא מצרים על ההרג: "המפגינים תקפו באש חיה"

ראש הממשלה הזמני במצרים, חאזם אל-בבלאווי, בפגישה עם הנשיא הזמני עדלי מנסור, 9 ביולי 2013. רויטרס
הפלגים השונים לא התנגדו למינויו. נשיאה הזמני של מצרים עדלי מנסור/רויטרס

בבורסת השמות שנזרקו כמועמדים לתפקיד ראש הממשלה הזמני בימים האחרונים עלה גם שר האוצר לשעבר של מצרים, סמיר רדואן וזיאד בהא א-דין, עורך דין סוציאל דמוקרט. במקביל, הנשיא הזמני מנסור, הודיע כי הבחירות לפרלמנט יתקיימו תוך שישה חודשים. על פי הדיווח, הבחירות יתקיימו לאחר אישור חוקה חדשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"ביטול הסיוע האמריקני למצרים יפגע בישראל"

אמש נרשמה התייחסות ישירה ראשונה מצד ארצות הברית להדחתו של מורסי, חמישה ימים אחרי ההתרחשות הדרמטית. דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר בתדרוך לכתבים כי ארצו טרם החליטה אם מדובר בהפיכה צבאית או לא. "איננו רואים לנכון לקבל החלטות או להשתמש בהגדרות פזיזות לעת עתה", אמר. גם משרד החוץ בארה"ב הגיב להתפתחויות במצרים, וקרא לצבא מצרים לגלות "איפוק מרבי" בטיפול במפגינים. דוברת המשרד ג'ן פסקי אמרה כי ארה"ב "מגנה בתוקף כל סוג של אלימות", והפצירה באזרחי מצרים "להפגין בדרכי שלום".

שריוניות של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר בתדרוך לכתבים כי ארצו טרם החליטה אם מדובר בהפיכה צבאית.שריוניות של צבא מצרים בסיני/רויטרס

על אף שבאופן רשמי, ישראל שותקת אל מול האירועים במצרים, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש מפורשות מהשרים לא להתראיין בנושא, מאחורי הקלעים מתקיימת פעילות דיפלומטית ענפה בנוגע למשבר במדינה השכנה. גורם בכיר בירושלים אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי לאחר שבשבוע שעבר הזהיר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי ארצו תשקול מחדש את הסיוע הכספי למצרים, שמסתכם בכ-1.5 מיליארד דולר בשנה, דאגה ישראל להבהיר לארצות הברית כי פגיעה בכספי הסיוע למצרים תפגע גם בישראל.

לדברי הגורם, בשיחות שהתקיימו בין "הדרגים הבכירים ביותר בירושלים" – ככל הנראה ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון – לבין גורמים בכירים בוושינגטון, הוצגה עמדה ישראלית נחרצת לפיה כל קיצוץ בסיוע למצרים יפגע ביכולתם של גורמי הביטחון במדינה השכנה להיאבק בארגוני הטרור בחצי האי סיני, שמאיימים גם על ישראל. "בסיני יש שלוחה חזקה ומסוכנת של ארגון אל-קאעדה – אויב של ישראל, מצרים וגם של האמריקנים", אמר הגורם. "אם הסיוע למצרים ייפגע, אל-קאעדה היא שתרוויח מכך".

(עדכון ראשון: 22:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully