וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 שנים: נעצר חשוד ברצח חלפן כספים מהמרכז

4 שנים אחרי שארנון יעקבזון נורה למוות בפתח תקווה - וימים ספורים לאחר שאלמנתו ביקשה את עזרת הציבור בפענוח - נעצר חשוד, אסיר בן 46. האלמנה: "מחזיר אותי לאותו יום"

פחות משבוע לאחר שהחליטה אלמנתו של חלפן הכספים ארנון יעקבזון, לפנות לעזרת הציבור באיתור טבעת הנישואים שנגנבה מבעלה המנוח, בתקווה כי הדבר יוביל להתקדמות בחקירת הרצח שלו – אתמול (ראשון) עצרה המשטרה חשוד במעורבות בפרשת הרצח והשוד, שלא פוענחה עד כה. החשוד, ויקטור אלימלך, בן 46 מבת ים, הוא אסיר שהורשע בהלבנת הון ומרצה את עונשו בכלא צלמון עד שנת 2016.

עוד נמסר כי בחקירתו שמר החשוד על זכות השתיקה וכי מעצרו הוארך בשבועיים. בין השאר נחשד אלימלך בקשירת קשר לביצוע פשע, שוד מזוין וגרימת מוות בכוונת תחילה. במהלך הדיון להארכת מעצרו התפרץ החשוד והכחיש את המיוחס לו, ואף טען כי הנרצח היה חברו וכי נכח בהלווייתו: "אתה לא תיקח בן אדם ותגיד שהוא רוצח. אני הייתי בלוויה שלו (של יעקבזון - ש"ב), זה חבר כמו אחי, תתבייש לך מה שאתה עושה".

בהחלטתה להאריך את מעצרו של אלימלך, כתבה השופטת דנה מרשק מרום: "קיימת תשתית ראייתית הקושרת את החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו במידה המקימה חשד סביר, כשבשלב זה בחקירתו הראשונה שמר על זכות השתיקה. אמנם המדובר באסיר, אך לאור פעולות החקירה המתוכננות והמסוכנות הנובעת מהחשוד, שוכנעתי כי יש מקום להעבירו לסטטוס של עצור על כל המגבלות הקשורות בכך".

"אני בסערת רגשות, זה מחזיר אותי לאותו היום", אמרה הערב אלמנתו של יעקבזון, מירב, בשיחה עם וואלה! חדשות. "ארבע שנים שאלתי מה קורה עם התיק וחששתי מאוד שכמו בתיקים רבים, יחקרו ולבסוף יסגרו את התיק בשל העדר ראיות, חוסר עניין לציבור או כל הסבר אחר. שמחתי מאוד לשמוע על ההתקדמות, ואני מקווה מאוד שהדבר יאפשר את סגירת המעגל הקשה הזה".

בחודש במאי 2009 נורה למוות ארנון יעקבזון, בעלים של סניף המרת כספים בפתח תקווה. הוא נרצח לאחר שחזר מהבנק, ככל הנראה במהלך מארב מתוכנן. הרוצחים לא הסתפקו בירי הקטלני ובשוד הכסף המזומן - אלא לקחו גם את תיקו של יעקבזון, שבו הייתה טבעת הנישואים שלו שהעניקה לו רעייתו.

במשך ארבע שנים המתינה האלמנה להתפתחויות בחקירת המשטרה, במטרה לאפשר לחוקרים לעשות את עבודתם. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! חדשות כי יעקבזון החליטה לפנות לעזרת הציבור באיתור הטבעת. "המחשבה על הטבעת חלפה בראשי הרבה פעמים", סיפרה, "יכול להיות שהייתי נאיבית מדי באמונה שהדברים ייפתרו. ציפיתי שאולי מישהו ימצא את התיק או את הטבעת ודברים יסתדרו. עכשיו זה בוער בי והחלטתי לפעול".

טבעת הנישואים שמחפשת מירב מכילה בחלקה הפנימי את ראשי התיבות של שמותיהם שלה ושל בעלה המנוח - עם לב ביניהם. עבור יעקבזון, הטבעת היא אולי לא בעלת ערך כספי רב, אולם היא בעלת ערך סנטימנטלי עצום - שכן היא מזכרת מארנון שנרצח. "ברור לי שהוא לא יחזור. הכסף שנשדד לא יחזור גם, אך לטבעת עצמה ערך רגשי רב ואולי בעזרתה אוכל להשלים את המעגל", אמרה.

עוד על הפרשה
האלמנה רוצה למצוא את הטבעת שנגנבה מהבעל שנרצח

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully