וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטיף הקיצוני הפלסטיני אבו קתאדה הוסגר לירדן

רויטרס

7.7.2013 / 11:57

אחרי 9 שנים וכמעט 2 מיליון פאונד, הצליחה בריטניה לגרש את המטיף המוסלמי שהורשע בטרור, תמורת הבטחה שלא יעבור עינויים. שרת הפנים הבריטית: לאזרחים זרים קל מדי לערער

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אחרי כתשע שנים של מאבק משפטי, שעלה למשרד הפנים כמעט שני מיליון לירות סטרלינג, המטיף המוסלמי הקיצוני אבו קתאדה גורש הבוקר (ראשון) מבריטניה לירדן. הוא יועבר לבית כלא באבטחה מרבית סמוך לעמאן. אבו-קתאדה, פלסטיני בן 53, המריא במטוס פרטי מבסיס חיל האוויר נורתהולט ממערב ללונדון, ונחת בשעה 10:30 בירדן. שרת הפנים של בריטניה, תרזה מיי, בירכה על גירושו, ואמרה: "האיש המסוכן הזה סולק מחופינו כדי לעמוד למשפט בארצו".

המאמצים לגרש את קתאדה נתקלו בקשיים, בשל עתירות שגייס קתאדה מארגונים לזכויות אדם, שטענו כי הוא יעבור עינויים בירדן. העיכוב המתמשך בגירוש עורר הפגנות בטענה שממשלת בריטניה אינה מסוגלת להילחם בטרור. הסאגה הייתה מביכה במיוחד עבור ראש הממשלה דיוויד קמרון, שמנסה להוביל את המאבק בהגירה. ואולם, ההצלחה להעבירו לבריטניה מהווה יום חג עבור השרה מיי, שפרשנים רואים בה דמות עולה במפלגה, שייתכן שתתמודד בעתיד על הנהגת השמרנים. בעבר כונתה מיי "מרקל הבריטית", בשל אופייה הקשוח ויכולתה להתגבר על מכשולים שנראים בלתי-אפשריים. בעבר היא פעלה במרץ לגירושו של השייח' ראאד סלאח מבריטניה.

המטיף הקיצוני אבו קתאדה גורש מבריטניה למעצר בירדן. יולי 2013. AP
אבו קתאדה עולה על המטוס שהביאו לירדן, לפנות בוקר באנגליה/AP

קתאדה, שתואר בעבר כ"יד ימינו של אוסמה בן-לאדן באירופה", נכנס ויצא ממעצר מאז שנעצר לראשונה ב-2001 בגין מעורבות בטרור. הוא נידון שוב למאסר בחודש מרץ שעבר אחרי שהפר את תנאי השחרור בערבות שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הצדיק את פיגועי 11 בספטמבר, ניצל מעונש מוות

המכשול האחרון להסגרתו הוסר בחודש שעבר, אחרי שירדן אישרה אמנה מול בריטניה, לפיה אבו-קתאדה לא יעבור עינויים בחקירתו. שרת הפנים מיי אמרה כי בריטניה זקוקה לרפורמה בחוק, ש"תסיר שכבות רבות ממסכת הערעורים הזמינה לאזרחים זרים שאנחנו רוצים לגרש".

אבו קתאדה, ששמו האמיתי שייח' עומר מחמוד אבו עומר, הוא פלסטיני יליד ירדן שקיבל מקלט מדיני בבריטניה ב-1994. השלטונות בירדן הרשיעו אותו שלא בנוכחותו במעורבות בכמה פיגועי טרור בשנת 1998. בתחילה נגזר עליו עונש מוות, שבהמשך הומר למאסר עולם עם עבודות פרך. הוא נחשד גם בקשרים עם ריצ'ארד ריד, שהתכוון לפוצץ מטוס לאחר שהטמין פצצה בנעליו, ולזכריה מסאווי, שהועמד לדין בארצות הברית בגין מעורבותו בפיגועי 11 בספטמבר 2001. בתחילת העשור הקודם אבו קתאדה הפיץ ברשת האינטרנט מכתב שבו הצדיק את הבסיס המוסרי לאירועי הטרור שאירעו בארצות הברית בספטמבר 2001.

לקריאה נוספת
סערה בבריטניה אחרי שאבו קתאדה שוחרר למעצר בית
הכרעה: קתאדה, "נציגו של בן לאדן" נעצר ויגורש לירדן
האם שרת הפנים, תרזה מיי, תפרה תיק לראאד סלאח?

מפגינים מול ביתו של המטיף הקיצוני אבו קתאדה ששוחרר בערבות, לונדון, נובמבר 2012. רויטרס
מפגינים בלונדון בסוף השנה שעברה: "לסלק את אבו קתאדה"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully