וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 הרוגים במצרים; הנשיא הזמני נכנס לארמון

עדלי מנסור עשוי להכריז על ראש הממשלה החדש ועל ממשלת המעבר. ארצות הברית גינתה את המשך האלימות במצרים, וקראה לצבא לאפשר לאזרחים "להפגין בדרכי שלום"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

נשיא מצרים הזמני עדלי מנסור עבר היום (שבת) לארמון הנשיאות בצפון מזרח קהיר – שעד לפני כמה ימים היה משכנם של הנשיא המודח מוחמד מורסי ואנשיו. מנסור עשוי להכריז כבר היום על מינוי ראש ממשלה חדש ואף על ממשלת המעבר – כך אמרו מקורות דיפלומטים לגארדיאן הבריטי.

הפיכה שנייה במצרים: כותרות נוספות
- האחים המוסלמים מזהירים: ”החזה שלנו חזק מהכדורים”
- הנשיא הזמני פיזר את הפרלמנט; 3 הרוגים בהפגנות
- העימותים מתקרבים לגבול ישראל: חייל מצרי נהרג ברפיח

עדלי מנסור מושבע לנשיא זמני. יולי 2013. AP
יכריז היום על ראש הממשלה? הנשיא הזמני מנסור/AP

לצד הניסיון להשיב את הסדר לכנו, לפחות 30 בני אדם נהרגו במהלך עימותים ברחבי המדינה הלילה ואתמול בין תומכיו של הנשיא המודח מורסי, לבין כוחות הביטחון ותומכי המהפכה. המפגינים, אנשי האחים המוסלמים, קיימו ביום שישי עצרת רבת משתתפים במסגד א-דוויה, ואז צעדו לעבר מטה המשמר הרפובליקני וקראו קריאות נגד השלטון הצבאי. שם, נתקלו המפגינים באש של כוחות הביטחון, כשניסו לפרוץ למתחם. "אנחנו נפעל גם מהמחתרת אם נצטרך", אמר סאלח סולטן, בכיר בתנועת האחים המוסלמים וסגן שר בממשלת מורסי. מבין 30 ההרוגים ביממה האחרונה, 12 מהם נספרו בהתנגשויות אלימות בעיר אלכסנדריה. במהלך העימותים בעיר נפצעו כ-200 בני אדם.

הבית הלבן מצדו ממשיך לעקוב אחרי האירועים המדממים במצרים, ובהודעה שפרסם קרא לחדול משפיכות הדמים. כמו כן, ארצות הברית גינתה את העימותים האלימים, וקראה למנהיגי המדינה להביא לסיומם. "אנו מגנים את האלימות שהתרחשה במצרים, ודורשים למנוע את המשכה", אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן פסקי. "כפי שאמר הנשיא אובמה, אנו מצפים מהצבא להבטיח שהזכויות של האזרחים מוגנות, כולל הזכות להפגין בדרכי שלום". בתוך כך, ונוכח ההפיכה הצבאית – האיחוד האפריקאי הודיע על השהיית חברותה של מצרים מהארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תומך האחים המוסלמים בתנועה מגונה לעבר חייל מצרי. רויטרס
תומך האחים המוסלמים מראה לחייל מצרי מה הוא חושב/רויטרס

עוד נודע במהלך הלילה כי המאמץ של כוחות הצבא לפעול נגד ראשי האחים המוסלמים נמשך ביתר שאת. כחלק מהפעולות הללו, נעצר בשעות הלילה סגן יו"ר תנועת האחים המוסלמים, חיירת א-שאטר, על ידי כוחות הביטחון המצריים. א-שאטר, איש עסקים מצליח, אשר היה מועמד לנשיאות מצרים מטעם האחים המוסלמים בשנת 2012, נעצר בחשד שהסית לאלימות.

מתנגד מורסי שנפצע בראשו במהלך אחת ההפגנות אתמול בקהיר. רויטרס
תומך המהפיכה שנפצע בעימותים בקהיר הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully