וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנדלה במצב 'צמח', הומלץ לנתקו ממכשירי ההנשמה"

מסמכים רפואיים רשמיים שנחשפו בעקבות סכסוך משפחתי בין בני משפחתו של הנשיא לשעבר של דרום אפריקה, מעלים כי בני המשפחה בוחנים את המלצת הרופאים "במקום להאריך את סבלו"

רופאים המליצו לנתק את נשיא דרום אפריקה לשעבר נלסון מנדלה ממכשירי ההנשמה כיוון שהוא נמצא במצב של "צמח" באופן קבוע, כך עולה ממסמכים רפואי שנחשפו אתמול (חמישי) על ידי כמה מקרובי משפחתו של מנדלה. במסמכים, שפורסמו בעקבות סכסוך בין בני המשפחה על קברי שלושת מילדיו של מנדלה, נכתב כי במקום להאריך את סבלו, "משפחת מנדלה בוחנת את האפשרות הזו כממשית מאוד".

בני משפחתו של נשיאה לשעבר של דרום אפריקה נלסון מנדלה בצאתם מבית החולים בפרטוריה, 4 ביולי 2013. רויטרס
בני משפחתו של מנדלה בצאתם מבית החולים בפרטוריה, היום/רויטרס

המסמך נחשף באמצעות עורך דינם של כמה מבני המשפחה, שבית המשפט קיבל את בקשתם להשיב את חלקי הגופות של שלושת הילדים לעיר הולדתו של הנשיא לשעבר. הקרב המשפטי החל לאחר שמנדלה מנדלה, נכדו של נשיאה השחור הראשון של דרום אפריקה, העביר את הקברים מאחוזת המשפחה בקונו לכפר שבו הוא מתגורר, במרחק כ-25 קילומטרים משם. היום הורה בית המשפט העליון בקייפ המזרחית להוציא את חלקי הגופות מהקברים ולהשיבם למקומם המקורי. מנדלה מנדלה העריך כי סבו היה מאוכזב מההחלטה.

בינתיים, מנדלה עדיין מאושפז בבית החולים בפרטוריה ולפי הדיווחים מצבו מוסיף להיות "קריטי אך יציב". נשיאה הנוכחי של דרום אפריקה, ג'ייקוב זומה, ביקר אתמול את הנשיא לשעבר. לאחר הביקור, אמר זומה כי מנדלה "מקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר מצוות מגוון של מומחים שנמצאים ליד מיטתו מסביב לשעון". הוא קרא לאזרחי המדינה לחגוג את יום הולדתו של מנדלה, שיחול בהמשך החודש.

מצבו הבריאותי של מנדלה בן ה-94 הידרדר לאחרונה ובשנים האחרונות הוא נכנס ויוצא ללא הרף מבתי חולים. הוא מאושפז מאז ה-8 ביוני בבית החולים בבירה פרטוריה בניסיון להחלים מהזיהום החריף בריאות שממנו הוא סובל לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully